• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour

Nästa gång får du vara mer tydlig så det inte blir såhär Men det var väl säkert mest han som tyckte att det var pinsamt.

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 13:35:12 följande:
    Man vet ju aldrig. NEJ, jag menade inte så!! Men det händer väl inbland att kompisar dyker upp och partypoopar och så får man snällt bjuda in dem och ha en vanlig get together tills de går hem.
    Jag visste inte att kompisen skulle följa med upp så jag hade gjort mig fin med allt vad det innebär...{#lang_emotions_innocent} Och maken visste ju inte vad som väntar här hemma så han hade bjudit upp kompisen. Har retat maken hela natten...han såg underbar generad ut när jag öppnade dörren. {#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_djavulsk}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:35:49 följande:
    Ja, det också. Om jag ska vara ironisk så är en nyfrälst kristen ( f.d pappers-muslim ) den sista jag skulle släppa innanför kläderna men men........Hon antog att eftersom han var hos mig hela natten så pågick mer än "prat"....Suck. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Det också? Vad mer har hon sagt?

Fast det där är nog att gå lite för långt, att anta att du är otrogen för att din killkompis kom över till dig för att trösta dig.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 13:37:51 följande:
    Nästa gång får du vara mer tydlig så det inte blir såhär Men det var väl säkert mest han som tyckte att det var pinsamt.
    {#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_innocent}
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:38:34 följande:
    Jag visste inte att kompisen skulle följa med upp så jag hade gjort mig fin med allt vad det innebär... Och maken visste ju inte vad som väntar här hemma så han hade bjudit upp kompisen. Har retat maken hela natten...han såg underbar generad ut när jag öppnade dörren. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 13:39:08 följande:
    Det också? Vad mer har hon sagt?Fast det där är nog att gå lite för långt, att anta att du är otrogen för att din killkompis kom över till dig för att trösta dig.
    Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker och tänker om mig men just nu känner jag mig.......sårad.....

Hade det varit en annan dag det gällde så hade jag kunnat tåla hennes *......* men att hon tror att jag har haft sex med en killkompis jag har känt i mer än 10år på min älsklings-födelsedag sårade mig enormt..........
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:43:57 följande:
    Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker och tänker om mig men just nu känner jag mig.......sårad.....Hade det varit en annan dag det gällde så hade jag kunnat tåla hennes *......* men att hon tror att jag har haft sex med en killkompis jag har känt i mer än 10år på min älsklings-födelsedag sårade mig enormt.......... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Det är bra att inte anpassa sig och bry som om allt alla har att säga, men det är å andra sidan sunt att lyssna på vad folk har att säga om en, särskilt de man umgås med. Det hjälper till med självreflektionen som faktiskt är en så viktig egenskap.
    Tänk om jag t.ex. alltid gick omkring och var sarkastisk mot folk hela tiden och sårade dem. Om folk berättade för mig vad de tyckte om mig och jag struntade i det, hur skulle jag framstå? Fast man behöver inte reflektera över sina handlingar bara när man har gjort något fel, utan once in a while så skulle det vara bra att vända ut och in på sig själv lite, se vad man skulle kunna förbättra etc.

Nåja, vill inte moralisera mer än nödvändigt utan det var väl mest tankar jag hade kring det om att inte bry sig.

Jag förstår att du känner dig sårad nu eftersom du uppenbarligen har gått igenom väldigt mycket känslomässigt de senaste dagarna. Rätt? Visste hon inte vad du hade gått igenom i och med Arezoo?
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 13:51:21 följande:
    Det är bra att inte anpassa sig och bry som om allt alla har att säga, men det är å andra sidan sunt att lyssna på vad folk har att säga om en, särskilt de man umgås med. Det hjälper till med självreflektionen som faktiskt är en så viktig egenskap. Tänk om jag t.ex. alltid gick omkring och var sarkastisk mot folk hela tiden och sårade dem. Om folk berättade för mig vad de tyckte om mig och jag struntade i det, hur skulle jag framstå? Fast man behöver inte reflektera över sina handlingar bara när man har gjort något fel, utan once in a while så skulle det vara bra att vända ut och in på sig själv lite, se vad man skulle kunna förbättra etc.Nåja, vill inte moralisera mer än nödvändigt utan det var väl mest tankar jag hade kring det om att inte bry sig.Jag förstår att du känner dig sårad nu eftersom du uppenbarligen har gått igenom väldigt mycket känslomässigt de senaste dagarna. Rätt? Visste hon inte vad du hade gått igenom i och med Arezoo?
    Jo, hon vet om Arezoo men hon har svårt och se tjej-kompis/kill-kompis relation. En kille kan inte vara kompis med en tjej om han inte har i baktanket att "sätta på henne" ( hennes ord ). Det spelar ju ingen roll att jag har varit gift med maken min i över 8 år.....

Det där kan jag gå med på, acceptera att man ska reflektera över sina handlingar men grejen är att jag var så här när jag träffade min man. Han tycker om mig som jag är och VET att jag aldrig skulle vara honom otrogen. Det enda jag kan gå med på är att jag kanske i framtiden ska hålla mina priva möten för mig själv eller dela med dom som förstår och inte dömmer efter sina egna värderingar.....

...........Eller fundera över om det värt att ha dessa två i min vänskap-krets. Börjar bli så trött på deras *........*
  • I Blackrose I

Sen har jag alltid tyckt så här att om min man känner sig trygg/säker i vår äktenskap så struntar jag fullkompligt i och grannen/moster/släktingen tycker jag är värsta H----.

...Börjar tröttna på min gnäll men det är inte första gången det händer med dessa två och jag tror jag har fått nog. Det enda som var bra med dom här två var att jag hade sällskap när det var dags för shopping.

• Velour
    Roses skrev 2010-02-14 13:59:30 följande:
    Jo, hon vet om Arezoo men hon har svårt och se tjej-kompis/kill-kompis relation. En kille kan inte vara kompis med en tjej om han inte har i baktanket att "sätta på henne" ( hennes ord ). Det spelar ju ingen roll att jag har varit gift med maken min i över 8 år.....Det där kan jag gå med på, acceptera att man ska reflektera över sina handlingar men grejen är att jag var så här när jag träffade min man. Han tycker om mig som jag är och VET att jag aldrig skulle vara honom otrogen. Det enda jag kan gå med på är att jag kanske i framtiden ska hålla mina priva möten för mig själv eller dela med dom som förstår och inte dömmer efter sina egna värderingar................Eller fundera över om det värt att ha dessa två i min vänskap-krets. Börjar bli så trött på deras *........* Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Din tjejkompis skulle själv må bra av att "inventera" lite uppe i knoppen. Men hon kanske aldrig kommer att tycka att sånt är OK ändå. Fast då vet du ju var du har henne och kan fundera på om er vänskap överlag ändå är OK eller inte. Hon kanske är en skitbra kompis i övrigt, men inte just när det gäller tjej-killerelation, iallafall i förhållande till dina värderingar.

Jag har även jag vänner som jag inte kan prata om precis allting med eftersom vissa saker är känsliga och jag vet att vi inte kommer överens om just dessa saker, men i helhet passar vi bra ihop och det är det som räknas.

Fast jag förstår att du är sårad eftersom du känner dig dömd av din tjejkompis. Har du pratat med henne om det eller har du dragit dig undan?
Svar på tråden Tråddödare forts....