• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 21:12:32 följande:
    Håller med. Jag är också intresserad av vad du tror handlar om
    *Springer och gömmer mig *

Känner mig utpekad. {#lang_emotions_embarassed}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-14 21:09:07 följande:
    Jag blandar lite så jag förstår att du blir förvirrad... ska bättra mig!Jag tror att det ena inte behöver utesluta det andra. Nog för att du inte behöver förklara allt för en iranier men å andra sidan kan andra kvinnor ge nya perspektiv. Ibland är det skönt att få vara bland de man inte behvöer förklara sig men ibland är det utvecklande att behöva sätta ord på sakre och ting för att det ska bli mer klart för mig själv varför jag gör som jag gör. (Rörigt?)Du är här och pratar med oss och jag är inte säker på att du alltid behöver förklara allt varje gång? Fiona, j hjärta a, isnogood, mandi och jag kommenterar de delar i livet som är allmängiltiga (som inte har med ursprung att göra) och då har det ingen betydelse vad du stoppar i maten eller vilken del i Iran du kommer ifrån. Då är det du som sätter gränsen för om det går att lyssna på våra tips och argument eller inte. Förstår du vad jag menar? Jag är inte ute efter att dömma och säga att det ena är rätt eller fel, bra eller dåligt. Jag menar bara att det är begränsande att stänga andra ute bara för att de inte tillhör min stam eller min ras. Dessutom på grund av att man måste förklara vissa delar för andra som är intresserade. Om jag ska psykologisera lite tror jag det handlar om helt andra saker och inte om man är iranier eller inte.
    Nej, jag förstår Midka men jag vet inte vad jag ska svara dig om jag ska vara ärlig.

Har väl aldrig försökt närma mig en svensk om jag ska svara helt ärligt.

Känner mig mer hemma med iranier nu även om det har gått mer än 20år sen jag flyttade hit. Känner mig mer hemma när jag är på persiska fester, när jag har persiska gäster m.m

Hoppas verkligen det inte tolkas illa.
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-14 21:22:55 följande:
    *Springer och gömmer mig * Känner mig utpekad.
    Förlåt! Det var inte meningen.
    Jag ska inte tjata på dig mer!!

Vi ska fixa lite så jag är tillbaka om en stund...
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-14 21:25:14 följande:
    Nej, jag förstår Midka men jag vet inte vad jag ska svara dig om jag ska vara ärlig. Har väl aldrig försökt närma mig en svensk om jag ska svara helt ärligt. Känner mig mer hemma med iranier nu även om det har gått mer än 20år sen jag flyttade hit. Känner mig mer hemma när jag är på persiska fester, när jag har persiska gäster m.m Hoppas verkligen det inte tolkas illa.
    Nej!
    Jag är inte överöst av Iranska vänner heller! Mina vänner är flest svenskar. Jag ahr lite sammma problem som du men omvänt. Jag känner mig ofta lite dum bland människor jag inte känner mig hemma med men jag använder mig inte av någon halv beige (små dålig, blek) ursäkt till varför det är så. För mig är det för att jag är osäker.
    {#lang_emotions_sunny}
  • Velour
    Midka skrev 2010-02-14 21:14:55 följande:
    Hmmm, måste fundera lite och jag väntar lite tills Roses har svarat...Vad tror du???
    Jag håller med dig. Sen tänkte jag på det jag skrev att jag aldrig kommer att ha sex (eller annan form av relation) med en arabisk (eller från Mellanöstern i övrigt). Men jag står fast vid min åsikt fortfarande, samtidigt som jag håller med dig.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:22:55 följande:
    *Springer och gömmer mig * Känner mig utpekad. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Meh! Min avsikt är inte att ställa mig på Midkas sida och stänga dig ute. Det är ju mer din stil

Men jag håller i helhet med henne eftersom jag känner igen mig mer i hennes resonemang.
  • I Blackrose I

Berättar lite kort här:

När jag var gravid med min "lärare" så skrev jag ju att han hade en Ex. som hatade mig som pesten. Hon gjorde klart och tydligt att jag var smutsig, att jag inte var värd en som " han ". Att jag skulle hålla mig till mina landsmän. När hon fick reda på att jag var gravid med honom så fick hon fnatt. Vi flyttade till Stockholm för att slippa henne................{#lang_emotions_embarassed}....{#lang_emotions_cry}....Jag var gravid i femte-månaden när jag träffade på henne igen här i Stockholm.........{#lang_emotions_cry}........Hon hotade med att hon skulle göra livet surt för mig. att hon aldrig skulle låta mig ha ett liv med honom. En dag kom hon hem till oss och skrek och gapade en massa otrevligheter.........Jag och min temperament fick nog så jag började gapa och skrika jag oclkså sen blev det bara kaos och hon började slå och knuffa mig.

Sen fick hon kortslutning och började slå och slå, slå..........{#lang_emotions_cry}.....

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 21:30:36 följande:
    Meh! Min avsikt är inte att ställa mig på Midkas sida och stänga dig ute. Det är ju mer din stil Men jag håller i helhet med henne eftersom jag känner igen mig mer i hennes resonemang.
    {#lang_emotions_embarassed}...................
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-02-14 21:09:02 följande:
    Vad dödar du irl?
    Samtal istället för trådar
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Polly S
    Roses skrev 2010-02-14 21:30:37 följande:
    Berättar lite kort här: När jag var gravid med min "lärare" så skrev jag ju att han hade en Ex. som hatade mig som pesten. Hon gjorde klart och tydligt att jag var smutsig, att jag inte var värd en som " han ". Att jag skulle hålla mig till mina landsmän. När hon fick reda på att jag var gravid med honom så fick hon fnatt. Vi flyttade till Stockholm för att slippa henne........................Jag var gravid i femte-månaden när jag träffade på henne igen här i Stockholm.................Hon hotade med att hon skulle göra livet surt för mig. att hon aldrig skulle låta mig ha ett liv med honom. En dag kom hon hem till oss och skrek och gapade en massa otrevligheter.........Jag och min temperament fick nog så jag började gapa och skrika jag oclkså sen blev det bara kaos och hon började slå och knuffa mig. Sen fick hon kortslutning och började slå och slå, slå...............
    men vännen! blir ju helt mållös!
    *kramar om*
Svar på tråden Tråddödare forts....