• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:30:37 följande:
    Berättar lite kort här:När jag var gravid med min "lärare" så skrev jag ju att han hade en Ex. som hatade mig som pesten. Hon gjorde klart och tydligt att jag var smutsig, att jag inte var värd en som " han ". Att jag skulle hålla mig till mina landsmän. När hon fick reda på att jag var gravid med honom så fick hon fnatt. Vi flyttade till Stockholm för att slippa henne........................Jag var gravid i femte-månaden när jag träffade på henne igen här i Stockholm.................Hon hotade med att hon skulle göra livet surt för mig. att hon aldrig skulle låta mig ha ett liv med honom. En dag kom hon hem till oss och skrek och gapade en massa otrevligheter.........Jag och min temperament fick nog så jag började gapa och skrika jag oclkså sen blev det bara kaos och hon började slå och knuffa mig. Sen fick hon kortslutning och började slå och slå, slå............... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Va?? Då måste jag ställa den frågan som följer och hoppas verkligen att du inte tar illa upp. Var det hon som orsakade "missfallet"?
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2010-02-14 21:11:28 följande:
    Ohhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I'm not worthy, I'm not worthy.
    Hehehe, a fellow nerd, I presume
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-14 21:30:36 följande:
    Meh! Min avsikt är inte att ställa mig på Midkas sida och stänga dig ute. Det är ju mer din stil Men jag håller i helhet med henne eftersom jag känner igen mig mer i hennes resonemang.
    Man ska inte döma folks agerande efter 2månader chat... {#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_cry}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I

puss & Kram alla.

Det går inte.....{#lang_emotions_cry}

• Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-14 21:30:37 följande:
    Berättar lite kort här: När jag var gravid med min "lärare" så skrev jag ju att han hade en Ex. som hatade mig som pesten. Hon gjorde klart och tydligt att jag var smutsig, att jag inte var värd en som " han ". Att jag skulle hålla mig till mina landsmän. När hon fick reda på att jag var gravid med honom så fick hon fnatt. Vi flyttade till Stockholm för att slippa henne........................Jag var gravid i femte-månaden när jag träffade på henne igen här i Stockholm.................Hon hotade med att hon skulle göra livet surt för mig. att hon aldrig skulle låta mig ha ett liv med honom. En dag kom hon hem till oss och skrek och gapade en massa otrevligheter.........Jag och min temperament fick nog så jag började gapa och skrika jag oclkså sen blev det bara kaos och hon började slå och knuffa mig. Sen fick hon kortslutning och började slå och slå, slå...............
    Åh men vännen Jag var dock rädd att det var mannen som orsakade missfallet. På ett sätt var det inte lika illa som jag befarade, men ändå otroligt hemskt
    Men vännen; HUR kan det vara ditt fel då? Och HUR kan du ha orsakat din mammas hjärtproblem. Det är ju HON, förövaren, som har gjort detta mot din familj isåfall?!
    Skickar så många kramar jag bara kan till dig {#lang_emotions_flower}
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:32:08 följande:
    ................... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Varför det? När jag var gift med min exman hade jag ett "riktigt" iranieliv. Jag var en riktig iransk hemmafru och vi levde på det sättet som förväntades av oss. Vi umgick bara med iranier och gick nästan bara på iranska fester.

Jag kände mig så begränsad och fängslad eftersom det verkligen inte var ett sånt liv jag ville ha. Jag ville inte leva traditionellt och bara umgås med iranier, som inte ens var i min ålder. De flesta var mycket mycket äldre än mig och hade helt andra intressen än mig. När vi hade gäster hade jag aldrig något att prata om. Jag och min exman samt hans umgängeskrets hade INGENTING gemensamt.
    Jag kände mig jämt utanför och ensam. De enda gångerna jag mådde bra var när även mina föräldrar var hemma hos mig tillsammans med min mans vänner.

Jag kan inte tänka som en helylleiranier och jag ogillar det mesta vad gäller vår kultur och tankesätt.

Och därför kommer jag aldrig någonsin mer att bli tillsammans med någon från Mellanöstern och i synnerhet inte från Iran.

Av alla mina vänner så har jag bara en enda iransk vän.
  • I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-14 21:36:45 följande:
    Åh men vännen Jag var dock rädd att det var mannen som orsakade missfallet. På ett sätt var det inte lika illa som jag befarade, men ändå otroligt hemskt Men vännen; HUR kan det vara ditt fel då? Och HUR kan du ha orsakat din mammas hjärtproblem. Det är ju HON, förövaren, som har gjort detta mot din familj isåfall?! Skickar så många kramar jag bara kan till dig
    Mamma sa klart och tydligt till mig att jag inte gå efter honom. Att jag skulle låta bli honom. att jag skulle hitta en pers meeeeeeeeeeeeeen jag lyssnade aldrig. Var alldeles i min egen lilla värld och trodde att alla sagor slutar som cindrella.......{#lang_emotions_cry}
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:33:57 följande:
    Man ska inte döma folks agerande efter 2månader chat... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men snälla du ! Jag överdrev något så grovt där. Men det kanske inte är rätt tillfälle att göra det nu, så jag väntar tills jag ser en liten ljusglimt  
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-14 21:39:25 följande:
    Mamma sa klart och tydligt till mig att jag inte gå efter honom. Att jag skulle låta bli honom. att jag skulle hitta en pers meeeeeeeeeeeeeen jag lyssnade aldrig. Var alldeles i min egen lilla värld och trodde att alla sagor slutar som cindrella.......
    Men söta vännen Jag förstår att du är ledsen över allt som skedde, du har varit med om något fruktansvärt och många brottsoffer tar på sig skulden för allt möjligt som har med följderna att göra men du måste få hjälp att ta dig ur detta.
    DET VAR INTE DITT FEL!

Jag kan aldrig tro att din mamma var ledsen för att du hade hittat kärlek och var på väg att starta en familj och jag kan inte tänka mig att hon skyller något på dig!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-14 21:39:25 följande:
    Mamma sa klart och tydligt till mig att jag inte gå efter honom. Att jag skulle låta bli honom. att jag skulle hitta en pers meeeeeeeeeeeeeen jag lyssnade aldrig. Var alldeles i min egen lilla värld och trodde att alla sagor slutar som cindrella....... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Du var ju så ung...och du trodde aldrig att du skulle råka ut för ett monster som henne!

Säg att du såg till så hon fick sitt straff..

Kram!
Svar på tråden Tråddödare forts....