• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:17:33 följande:
    Hallon! Har läst i tråden vad som hände sen jag var här sist för inte så lång stund sen.. Men, men.. även om det är skitjobbigt för Roses just nu, så tror jag att det är bra att hon äntligen berättar och får det ur sig. Min erfarnehet säger att ju mer man pratar om det och ältar det ju fortare kan man komma över det.. med det inte sagt att det går över i en handvändning men det ligger inte och gror i alla fall och blir större och större.
    klok som alltid Mandi!
  • Jagbyttenick

Nej, nu ska jag vika tvätt och sen duscha och sova, vi hörs imorgon. Jag hoppas Velour och Roses har ett bra samtal ikväll! Trådkram!!!

Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Polly S
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:20:48 följande:
    Jag har några av mina bästa vänner på nätet, visa av dom harjag aldrig träffat men dom vet ändå i stort sett allt om mig och jag allt om dom. Jag som just nu lider av lite socialfobi eller inte har ork att prata med männiksor uppskattar extremt den kontakten jag har här, jag kan svara på de inlägg jag vill är det nått jag inte orkar bry mig om så skiter jag i det.. det funkar tyvärr inte irl
    jo, det stämmer nog.
  • Jagbyttenick

Och ja Mandi, jag håller också med!

• Jagbyttenick
    Jagbyttenick skrev 2010-02-14 23:24:16 följande:
    Och ja Mandi, jag håller också med!
    Och så fick jag numret jag ville ha också genom att uttrycka min åsikt
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-14 23:21:31 följande:
    Det där med att säga människor om barn... Jag kan bli helt stum av förvåning när folk särskiljer barn från övriga mänskligheten... Det visar sig i att man inte pratar till barnen uten till deras föräldrar eller syskon, eller så pratar man inte alls med dem! Eller att man itne frågar barnen vad de vill dricka till maten... bara tömmer upp när kompisen har något annat i glaset. Hemma är det helt ok eftersom man alltid / ofta vet vad den lille vill ha men när man är bland andra och alla vuxna blir tillfrågade vad de vill ha och så behandlar man barnen på helt annat sätt!! Eller att ta på barn. Bara för att det är ett barn är det plötsligt ok att rufsa om i håret odl. Ibland blir jag tokig av att barn behandlas på ett annorlunda sätt än andra människor! *suck*
    men barn är ju lite andra klassens medborgare, man talar över huvudet på dom och ala vet bättre...
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-14 23:21:31 följande:
    Det där med att säga människor om barn... Jag kan bli helt stum av förvåning när folk särskiljer barn från övriga mänskligheten... Det visar sig i att man inte pratar till barnen uten till deras föräldrar eller syskon, eller så pratar man inte alls med dem! Eller att man itne frågar barnen vad de vill dricka till maten... bara tömmer upp när kompisen har något annat i glaset. Hemma är det helt ok eftersom man alltid / ofta vet vad den lille vill ha men när man är bland andra och alla vuxna blir tillfrågade vad de vill ha och så behandlar man barnen på helt annat sätt!! Eller att ta på barn. Bara för att det är ett barn är det plötsligt ok att rufsa om i håret odl. Ibland blir jag tokig av att barn behandlas på ett annorlunda sätt än andra människor! *suck*
    men barn är ju lite andra klassens medborgare, man talar över huvudet på dom och ala vet bättre...
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:22:33 följande:
    Håller med!
    {#lang_emotions_kiss}
    Polly S skrev 2010-02-14 23:23:06 följande:
    klok som alltid Mandi!
    {#lang_emotions_embarassed}

Det roliga är att jag kan inte se att samma saker gäller för mig. Önskar att jag ibland kunde lyda mina egna råd..
    Men det är lättare att hjälpa andra än att pilla i sina egna sår.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Polly S
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:26:29 följande:
    Det roliga är att jag kan inte se att samma saker gäller för mig. Önskar att jag ibland kunde lyda mina egna råd.. Men det är lättare att hjälpa andra än att pilla i sina egna sår.
    jo, så är det väl alltid tyvärr.
    tycker dock du borde satsa på en karriär som terapeut!
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:20:48 följande:
    Jag har några av mina bästa vänner på nätet, visa av dom harjag aldrig träffat men dom vet ändå i stort sett allt om mig och jag allt om dom. Jag som just nu lider av lite socialfobi eller inte har ork att prata med männiksor uppskattar extremt den kontakten jag har här, jag kan svara på de inlägg jag vill är det nått jag inte orkar bry mig om så skiter jag i det.. det funkar tyvärr inte irl
    Ja! visst är det farsinerande!  Jag håller på att omvärdera detta otroligt mycket och jag tror att det finns andra vinster som blir jätte spännande att forska på i framtiden.... Tänk bara på den sociala hälsan, så att säga. Och hur språket kommer utvecklas iom att vi nu har skriftlig kommunikation isf talad osv, osv,osv...
Svar på tråden Tråddödare forts....