• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Polly S skrev 2010-02-14 23:25:42 följande:
    men barn är ju lite andra klassens medborgare, man talar över huvudet på dom och ala vet bättre...
    Det är sååå frustrerande! Eller att få prata med andras barn!? Då tar ofta mamman eller pappan över konversationen och jag får inte prata färdigt med barnet!
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:27:27 följande:
    Ja! visst är det farsinerande!  Jag håller på att omvärdera detta otroligt mycket och jag tror att det finns andra vinster som blir jätte spännande att forska på i framtiden.... Tänk bara på den sociala hälsan, så att säga. Och hur språket kommer utvecklas iom att vi nu har skriftlig kommunikation isf talad osv, osv,osv...
    Nackdelen med internet och ungdomar är att dom är så lata så de orkar inte skriva hela ord utan har ju utvecklat ett helt nytt språk.. msn-språket.
    Jag hatar det, mina ungar pratar ju lika illa som de skriver om man inte säger till dom att skärpa sig.

Men en fd bonusson till mig hade svårt för att skriva, han tyckte det var tråkigt att plugga. Vi skaffade honom msn, sen satt han och skrev med folk där och utvecklades jättebra i sin skrivning. (Han var för ung för att fatta att det fanns ett msn-språk)

Det cola är dock att du kan ha vänner över hela världen. Min mellersta dotter har kompisar i usa och det är lite kul för när hon skulle skriva ett arbete om usa så fick hon en massa hjälp av henne. Nackdelen är dock tidsskillnaden..
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:29:13 följande:
    Om du bara upprepar dem tillräckligt många gånger kanske du till sist föjler dem av bara farten.....
    Kom på mig själv den kvällen vi satt och pratade med Roses att herregud, varför gör jag inte så här själv..

Så det har fått mig att tänka, absolut.
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:33:57 följande:
    Jag skulle vilja jobba med ungdomar som har hamnat snett här i livet, vet hur dom har det och vad dom går igenom.. har själv vart där.
    Jag tror med att du skulle arbeta med något terapeutiskt. Med ungdommar eller vuxna. Tror du kommer göra ett jättebra jobb!!
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:39:34 följande:
    Kom på mig själv den kvällen vi satt och pratade med Roses att herregud, varför gör jag inte så här själv.. Så det har fått mig att tänka, absolut.
    Det finns en mening med allt.... Tror jag i alla fall.
    Den kvällen blev en vändning... eller... tråddödartråden gjorde en gir i ny riktning. Mycket intressant.

Nästan alla samtal på sådan nivå är utvecklande på fler än ett sätt. Hoppas du funderat på ett bra sätt och inte destruktivt.{#lang_emotions_flower}
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:34:56 följande:
    Eller hur!Någon klok människa sa att visst ska barnen ha gränser men man måste komma ihåg att denna individ ska växa upp och att man sen kommer ha ett vuxet förhållande till varandra. Hur vill jag som förälder ha den relationen? Underförstått behöver jag tänka lite längre än att bara reprimera sitt barn. Det gäller att umgås och ha lite roligt då och då   
    Haha.. absolut.

Men man läser här om folk som piskar sina barn, smäcker dom på fingrarna eller ibland ännu värre. Då brukar jag fråga vad dom själva skulle tycka om deras chef gav dom pisk när han inte tyckte det var bra istället för att prata med dom. Hur förnedrade skulle inte de känna sig då, det är samma sak för ett barn.. måste vara oerhört förnedrande att få pisk istället för att bli pratade med.

Hela mitt liv med mina barn går ut på att jag ska göra tvärtemot mina föräldrar, jag ser mina barn, jag lyssnar på dom, jag respekterar dom och jag visar att jag älskar dom. Vissa säger att mina barn är bortskämda, andra säger att de önskar att deras barn var som mina.. jag vet inte, dom är väl varken helgon eller djävlar.. de är bara sig själva.
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-14 23:36:10 följande:
    nej, nu måste jag stänga ner!var rädda om er och sov så gott kära trådvänner!
    Godnatt!! Sov så gott!!
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:43:57 följande:
    Det finns en mening med allt.... Tror jag i alla fall.Den kvällen blev en vändning... eller... tråddödartråden gjorde en gir i ny riktning. Mycket intressant.Nästan alla samtal på sådan nivå är utvecklande på fler än ett sätt. Hoppas du funderat på ett bra sätt och inte destruktivt.
    På ett bra sätt..
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:47:02 följande:
    På ett bra sätt..
    {#lang_emotions_sunny}

Ps... ser du att Fiona inte loggat ut än... jag tror hon väntar lite för att se om inte Velan snart ger sig tillkänna igen...
Svar på tråden Tråddödare forts....