• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-02-15 18:10:20 följande:
    O nu skiter jag fullständigt i alla måsten...För er som inte tror att jag kan drabbas av mer..:Min mormor ligger för döden, hon har varit ganska dålig nu en längre tid men på seaste tiden har det blivit märkbart mycket sämre Hon vill inte äta, glömmer att äta, är inte hungrig.Hon ligger som i dvala o är jättesvår att väcka...o det blir bara värre o värre...Här om dagen så var morfar hos henne (hon bor på vårdhem sedan i november då hon inte kunde bo kvar i deras lägenhet på 3e våningen utan hiss efter att ha ramlat i stentrappen i trapphuset o legat på sjukhus med sår på ben o arm som inte velat läka...)Han kunde inte väcka henne...Mamma åkte dit på kvällen o lyckades efter lååååång tid "få liv" i henne men hon var knappt kontaktbar, låg o bara stirrade på mamma i nästan en timme innan hon kopplade att det var mamma som var där...Faan...snart så lägger jag mig i en grop någon stans o stannar där...orkar inte mycket mer nu. Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Åh men gumman! Vad hemskt! Jag hoppas att du finner styrkan ändå och kan finnas vid din mors sida i en tid som nu. *kramar om*
  • Velour

Isse, har du möjlighet att ta dig dit och vara kvar i några dagar?

• Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-15 19:48:51 följande:
    Så antingen har du ryggont eller är på fest...nice Är du barfota på jobbet/stan/shoppingen etc?
    Livet är en fest, vet du inte det?
    På jobbet och stan är det klackar som gäller - om jag inte har ont i ryggen.
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-15 19:56:06 följande:
    Livet är en fest, vet du inte det? På jobbet och stan är det klackar som gäller - om jag inte har ont i ryggen. Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Fint att kunna gå i klack utan problem
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-15 12:27:30 följande:
    Fast nu måste jag gå och göra mig iordning. Ska till universitetets bibliotek och läsa en bok som heter Maskuliniteter, av Connell. Jag behöver nog lite mer kunskap om vad maskulinitet är Ha det gott alla! Och Roses, hoppas resten av din dag blir lika bra som den började
    Det där kan jag lära dig allt om, skippa boken du
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-02-15 18:10:20 följande:
    O nu skiter jag fullständigt i alla måsten... För er som inte tror att jag kan drabbas av mer..: Min mormor ligger för döden, hon har varit ganska dålig nu en längre tid men på seaste tiden har det blivit märkbart mycket sämre Hon vill inte äta, glömmer att äta, är inte hungrig. Hon ligger som i dvala o är jättesvår att väcka...o det blir bara värre o värre... Här om dagen så var morfar hos henne (hon bor på vårdhem sedan i november då hon inte kunde bo kvar i deras lägenhet på 3e våningen utan hiss efter att ha ramlat i stentrappen i trapphuset o legat på sjukhus med sår på ben o arm som inte velat läka...) Han kunde inte väcka henne... Mamma åkte dit på kvällen o lyckades efter lååååång tid "få liv" i henne men hon var knappt kontaktbar, låg o bara stirrade på mamma i nästan en timme innan hon kopplade att det var mamma som var där... Faan...snart så lägger jag mig i en grop någon stans o stannar där...orkar inte mycket mer nu.
    Inte grop, hör du det! Du är den viktigaste som finns för dina barn, oersättelig. Tänker på dig och hoppas du tar dig igenom det med nära o kära
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-15 20:16:17 följande:
    Det där kan jag lära dig allt om, skippa boken du
    Hur?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-15 20:19:10 följande:
    Hur?
    Genom att spänna mig lite, hjälpa en gammal dam över gatan och slå ner ett fyllo som stör på krogen, såklart...
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-15 20:18:55 följande:
    Inte grop, hör du det! Du är den viktigaste som finns för dina barn, oersättelig. Tänker på dig och hoppas du tar dig igenom det med nära o kära
    Och det värsta jag vet är att känna sig ensam i sorgesituationer
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-15 20:20:54 följande:
    Genom att spänna mig lite, hjälpa en gammal dam över gatan och slå ner ett fyllo som stör på krogen, såklart...
    Men jag kan ju också göra alla de sakerna (även jag jag har smalare armar), betyder det att jag också är maskulin?

En intressant sak jag läste i boken var att det inte är män som förtrycker kvinnan, utan maskuliniteten som förtrycker det feminina. Tål att tänkas på
Svar på tråden Tråddödare forts....