• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-28 19:47:04 följande:
    Japp, men jag bytte kanal orkade inte se det.Det handlade om att Rinkeb är på väg att tappa sin "svenkshet" eller nått sånt. I och med att man flyttat ditt så mycket invandrare så håller det på att bli ett eget samhälle utanför det svenska samhället.. typ.
    Jag lyssnade nyligen på en föreläsning via mitt jobb. Denne man pratade om att svenskarna inte har erfarenhet av att skilja på religion och tradition. Han refererade till domen om att en chef måste betala ut skadestånd till mannen som inte vill ta i hand. Vår föreläsare menade att tvinga någon muslim till att äta griskött är diskriminering men att ta i hand har inte med religionen att göra utan handlar om traditionen som den mannen levt med och att det då inte är diskriminerande att inte anställa.

Här har vi traition om att ta i hand och om man bor här får man följa vår tradition.
    Jag tyckte det var en mycket intressant föreläsning.
  • Sedek
    Midka skrev 2010-02-28 19:46:18 följande:
    Jag funderade på det där med att lösa världens problem under natten.... Hamnar du i perioder då du vet redan när du lägger dig att "suck, nu kommer jag vakna i natt också..."? Givetvis så vet du detta men har du provat att varje kväll säga till dig själv att: I natt kommer jag sova som en Gud! Om jag vaknar ska jag tänka "Yes! Nu får jag njuta av att ligga i sängen utan att behöva gå upp". Det var en del i att jag började sova hela nätter igen.....
    Jag vaknar inte så mycket på natten, men jag vaknar ofta runt kl 6 oavsett när jag lägger mig och kan inte somna om. Sen kommer ju barnen o väcker mig vid 6:30 eller 7, men den extra timmen hade varit skönt att sova ibland. Och så somnar man ju inte på kvällarna heller...

Ska prova ditt tips!

Känner mig som en tandläkare med hål i hela munnen (metaforiskt menat såklart)
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-28 19:47:04 följande:
    Japp, men jag bytte kanal orkade inte se det. Det handlade om att Rinkeb är på väg att tappa sin "svenkshet" eller nått sånt. I och med att man flyttat ditt så mycket invandrare så håller det på att bli ett eget samhälle utanför det svenska samhället.. typ.
    Såg slutet nu... Men det är väl inget nytt, att det "bara" bor invandrare i Rinkeby?
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-28 19:50:09 följande:
    ahhhhhh.. det kliar på mitt vänstra bröst!! Tror ni jag är med barn?
    Ska jag klia lite?

Första o sista för ikväll, lovar att hålla mig på mattan...
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-28 19:51:31 följande:
    Hejsan! Hur kändes det då?
    Idag - jättebra!
    Imorgon och på tisdag - kommer jag ha oooont, träningsverk!
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-28 19:53:16 följande:
    Jag lyssnade nyligen på en föreläsning via mitt jobb. Denne man pratade om att svenskarna inte har erfarenhet av att skilja på religion och tradition. Han refererade till domen om att en chef måste betala ut skadestånd till mannen som inte vill ta i hand. Vår föreläsare menade att tvinga någon muslim till att äta griskött är diskriminering men att ta i hand har inte med religionen att göra utan handlar om traditionen som den mannen levt med och att det då inte är diskriminerande att inte anställa.Här har vi traition om att ta i hand och om man bor här får man följa vår tradition. Jag tyckte det var en mycket intressant föreläsning.
    Intressant.. och jag kan hålla med lite i det resonemanget.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-28 19:50:32 följande:
    Neeeej! Det är inget fel!! Skrev ju att jag inte var sarkastisk. Du är söt!

Tack då!
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-28 19:50:09 följande:
    ahhhhhh.. det kliar på mitt vänstra bröst!! Tror ni jag är med barn?
    Svårt att svara på med så lite information men om du väntar en vecka ska du se att magen börjar växa. Lyckat till med plusset!!  {#lang_emotions_gravid}
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-28 19:55:30 följande:
    Ska jag klia lite?Första o sista för ikväll, lovar att hålla mig på mattan...
    Ja, tack.. {#lang_emotions_embarassed}

Börjar bli öm i fingrarna.. {#lang_emotions_dreamer}
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
Svar på tråden Tråddödare forts....