• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Roses skrev 2010-03-04 00:46:29 följande:
    Ja, det är en av mina svaga punkter tyvärr. Jag kan bara inte skriva om Iran utan att se rött. Som jag skrev så är en av killarna som mördades 16 khordad en av kompisarnas bekant och jag ser bara hans familj och hur förtvivlade deras röst var. :( När sedan en person får ur sig en sån kommentar dör jag inombords när jag tänker på familjen som förlorade deras älskade son i hopp om att få en demokratisk Iran.
    Jag vet.

Men så gör motståndaren. Den vet dina svaga punkter och den tvekar inte att trycka på dem om du inte övertygas av hans argument och står upp mot honom.

Grejen är att han också vet vad du tycker om honom och hans likar så för honom är det fullt krig nu

Tänk dig honom som inte bättre än den regim som finns idag i Iran. Hur mycket bryr de sig om det iranska folket och hur mycket gör de för att förinta meningsmotståndare?
    Han, TSW, är precis likadan (om än med mindre makt ) Han är en nolla, precis som en fanatiker kan vara. Ser inget, kan inget och vet inget mer än den lilla värld de lever i. De vill heller inte veta något mer.

Det är därför han tar till alla metoder för att fälla dina argument. Han försöker bryta ner dig i syfte att försvaga dina argument. Och det gör han genom att trycka på alla dina känsliga punkter.

Kom ihåg det nästa gång du blir ledsen för något han skrivit, att han bara är ute efter att bryta ner dig. Då rycker du upp dig och blir titan igen. Visa dig oberörd för alla korkade anklagelser han riktar mot dig och iranier. Visa att du är större än att du tar åt dig.

Idag blev jag anklagad för att vara fascist Men vad jag gjorde var att hitta motståndarens svaga punkt och vända den anklagelsen mot honom, lugnt och sansat

Jag hade kunnat låta bli också, men den svaga punkten var alldeles för uppenbar

Så sant som det är sagt, fanatiker riktar grova och fula anklagelser till höger och vänster mot sina meningsmotståndare. Så istället för att bli nedbruten, försök hitta poängen med vad han säger och bemöt det istället för bara anklagelserna.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-03-04 00:56:32 följande:
    Jag vet.Men så gör motståndaren. Den vet dina svaga punkter och den tvekar inte att trycka på dem om du inte övertygas av hans argument och står upp mot honom.Grejen är att han också vet vad du tycker om honom och hans likar så för honom är det fullt krig nu Tänk dig honom som inte bättre än den regim som finns idag i Iran. Hur mycket bryr de sig om det iranska folket och hur mycket gör de för att förinta meningsmotståndare? Han, TSW, är precis likadan (om än med mindre makt ) Han är en nolla, precis som en fanatiker kan vara. Ser inget, kan inget och vet inget mer än den lilla värld de lever i. De vill heller inte veta något mer.Det är därför han tar till alla metoder för att fälla dina argument. Han försöker bryta ner dig i syfte att försvaga dina argument. Och det gör han genom att trycka på alla dina känsliga punkter.Kom ihåg det nästa gång du blir ledsen för något han skrivit, att han bara är ute efter att bryta ner dig. Då rycker du upp dig och blir titan igen. Visa dig oberörd för alla korkade anklagelser han riktar mot dig och iranier. Visa att du är större än att du tar åt dig.Idag blev jag anklagad för att vara fascist Men vad jag gjorde var att hitta motståndarens svaga punkt och vända den anklagelsen mot honom, lugnt och sansat Jag hade kunnat låta bli också, men den svaga punkten var alldeles för uppenbar Så sant som det är sagt, fanatiker riktar grova och fula anklagelser till höger och vänster mot sina meningsmotståndare. Så istället för att bli nedbruten, försök hitta poängen med vad han säger och bemöt det istället för bara anklagelserna.
    Mmmm, det är ju precis det han gör med mig :(

Jag måste tuffa till mig som du säger det vet jag. Måste lägga undan mina känslor när jag diskuterar för just nu ser jag bara killens bild framför mig och det gör otroligt ont. Inte fyllda 25 ens. Sååååå orättvis. {#lang_emotions_cry}

Tack aziz för allt du skrivit och försökt muntra upp mig.

Innan jag loggar ut så tänkte jag bara säga att vi fick godkänd från resebyrån så vi åker ner i början av sommaren. Känns otroligt spännande. Ser verkligen emot det.

Måste försöka sova, ska ju upp om mindre än 6 timmar *suck*

Puss&Kram

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Velour
    Roses skrev 2010-03-04 01:18:57 följande:
    Mmmm, det är ju precis det han gör med mig :( Jag måste tuffa till mig som du säger det vet jag. Måste lägga undan mina känslor när jag diskuterar för just nu ser jag bara killens bild framför mig och det gör otroligt ont. Inte fyllda 25 ens. Sååååå orättvis. Tack aziz för allt du skrivit och försökt muntra upp mig. Innan jag loggar ut så tänkte jag bara säga att vi fick godkänd från resebyrån så vi åker ner i början av sommaren. Känns otroligt spännande. Ser verkligen emot det. Måste försöka sova, ska ju upp om mindre än 6 timmar *suck* Puss&Kram
    Vad roligt Väldigt spännande ja, att ni kan åka och se alla historiska och viktiga platser på nära håll.

Sov nu gott så att du har energi nog för morgondagen. Kram och godnatt
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-03-03 23:35:10 följande:
    Det kommer gå så bra så, sonen gjorde samma operation när han var 11 månader och det var inga problem alls. Fick fick en väääääldigt pratglad unge efter det bara.. ibland önskar jag att de kunde ta bort rören så vi fick lite tys här hemma igen. *håller tummarna*
    Scratchy skrev 2010-03-03 23:23:21 följande:
    Lycka till imorgon! Det går säkert bra!
    Tack, allt har gått bra och han verkar må bra nu! Så himla skönt att det är över. Vi hoppas på pratglad kille vi Så jobbigt för honom att inte kunna kommunicera ordentligt.
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Jagbyttenick
    Mandi74 skrev 2010-03-03 23:56:41 följande:
    En miljon - en miljonär, eller för att göra det enklare för sig, en miljon - en rik jävel.
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-03-03 22:56:24 följande:
    Men hjälp mig att räkna så att jag fattar detta. Jag har just nu en sälj-position öppen på AUD/USD amount 400; units 10.000; open 0.9056; current 0.9064. Spreaden är på 4 pip. Just nu har jag en profit på 7 eller gain på 1.75%. Men jag fattar inte hur jag räknar vinsten i pip. Om jag sålde nu, skulle det bli en vinst på 2 pip då? Alltså, att jag stänger med 6 pips förändring, men 4 i spread så det bara blir 2 kvar. Eller räknar man alla 6 som har varit i ökning? Det första verkar mer logiskt. Hur som helst så borde ju 10 pip om dagen inte vara så svårt om man bara lyckas med att undvika de dåliga affärerna.
    Du har ju 2 priser att ta hänsyn till. Spreaden är skillnaden. Om spread är 4 pips, MÅSTE priset röra sig 4 pips i "rätt" riktining innan du går break even. Ska du då tjäna 10 pips måste du dra hem en affär som är värd 14 pips.

Skrev du verkligen rätt här ovan? Sälj? en Kort position? I så fall ligger du ju minus.
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-03-04 12:52:36 följande:
    Du har ju 2 priser att ta hänsyn till. Spreaden är skillnaden. Om spread är 4 pips, MÅSTE priset röra sig 4 pips i "rätt" riktining innan du går break even. Ska du då tjäna 10 pips måste du dra hem en affär som är värd 14 pips.Skrev du verkligen rätt här ovan? Sälj? en Kort position? I så fall ligger du ju minus.
    Då var det som jag trodde, och ja, jag skrev fel...
    Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Sedek
    J Hjärtar A:
    Bra att det gick bra

Roses:
    Håller med Velour, tuffa till dig eller håll dig borta från sådana diskussioner en gång pr månad

Mandi:
    Du behöver inte straffa mig, jag har skrivit i bloggen nu, phu...!
  • Scratchy

Några tips på bra sidor att lära mer om valutahandel på? Eh, kvasi-beteendevetare som jag är så tror jag nog att teknisk analys är mer för mig... eh...

Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-03-04 11:04:38 följande:
    Tack, allt har gått bra och han verkar må bra nu! Så himla skönt att det är över. Vi hoppas på pratglad kille vi Så jobbigt för honom att inte kunna kommunicera ordentligt.
    Vad roligt! Mådde han bra när han vaknade upp?
Svar på tråden Tråddödare forts....