Tråddödare forts....
Fiamedbarn skrev 2010-03-14 18:17:46 följande:
Fiona, så är det säkert i många fall men många droppar kan också urholka stenen Gnager det länge kan något gnagas sönder och många påfrestningar kan också bryta ner en. Det gäller att få små doser svårigheter så att man lär sig tackla dom och bygger uppå ett immunförsvar. Men då gäller det också att man har många positiva faktorer runt sig så att man står pall. Och att "härdas" till att bli tuff och okänslig är ingen positiv utveckling. Det är ju så psykopater föds. Och den devisen använder många barnmisshandlare. Förlåt om jag drar hårda paralleler men jag är lite anti just den livsfilosofin. Menar inte att vara otrevlig!ja, självklart påverkas alla olika men här har jag valt (ja, jag tror till viss del att det är ett val) att anamma Sedeks teori att glaset är halvfullt.
utan motgångar hade jag inte varit den jag är idag och jag är på det hela taget rätt nöjd med mig själv, och definitivt starkare (däremot känsligare för att gå in i väggen igen... men å andra sidan har jag lärt mig säga nej mer!
de stora motgångar som varit omvälvande har lett till ngt nytt, som format mig -även om jag just då inte kunnat se det från den ljusa sidan.
vad är din livsfilosofi?