Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Ord blind skrev 2009-12-22 18:15:14 följande:
    Nej, ett gammalt bråk med ett syskon som blossat upp... Hur är det med dig?
    Inte lika febrig som inatt och imorse, men knappast frisk :-s
    Jag försöker undvika det klassiska julbråket med min pappa för tillfället. Han ville först inte att vi skulle titta förbi på julafton trots att min svägerska som vi ska sova över hos bor bara ett par mil bort.
    Sedan ringde han igår och frågade när vi kommer och meddelade att han ordnat med julmat.
    Och jag sade tydligt ifrån första gången vi pratade att OM vi skulle titta förbi så ville vi INTE ha mat eftersom vi ska äta på det andra stället. För några år sedan, sist vi firade ihop, så blev jag utskälld efteråt för att vi inte kunde stanna så länge och det hade sårat hans fästmös känslor. Trots att jag den gången sade minst fyra gånger innan att vi var tvungna att åka en viss tid.... Nu kommer hon garanterat ha lagat mat för ett helt kompani och så kommer de bli besvikna när vi inte vill ha något, känns ju mindre kul :-/
    Underbara familj...
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-22 18:37:12 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-22 18:11:20 följande: Usch! Menar du att du inte fick ta sjukledigt?
    Nej, eftersom jag har en deadline imorgon som innebär förlorade pengar för företaget om jag inte blir klar samt en massa annat som måste vara klart innan jag går på semester så kände jag mig tvingad att jobba. Så det blev åtta timmar ändå till slut eftersom jag har jobbat nu ikväll också...
    Tur att man kan koppla upp sig hemifrån dock!
  • Jagbyttenick
    Ord blind skrev 2009-12-22 18:27:35 följande:
    Tröttsamt när folk inte lyssnar.... Min mamma kan inte förstå att min bebis har rutiner som jag inte vill ändra på bara för att det är julafton, hon ifrågasatte varför bebis inte kunde sova borta trots att jag sagt att hon blir så gnällig då och det blir ett helvete för oss.... Som sagt somliga har selektiv hörsel.... Hoppas det löser sig för er!
    Ja suck alltså. Hoppas det reder ut sig för er också, jobbigt när man inte kan vara sams
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2009-12-22 22:00:02 följande:
    J h A: Stackare! Inte så kul att vara sjuk i dessa tider. Minns en Jul då jag var max 6 år och var tvungen att äta soppa med frikadeller i och inte fick äta Julskinka. Har fortfarande spår i själen efter det....... Jag sov prima igår till idag så jag är nu uppe i Isso nivå på aktivitet! Knäck, kola, 1.5 kg köttbullar, två maskiner tvätt, vardagsrummet städat, lite Mario. Inte illa, inte illa.... Ska det hålla på så här kanske jag kan aspirera på Isso-dipom!!!!! Dock har Julgransfoten fått ben och vandrat iväg till saligheten (eller något). Vi hittar den inte!!
    Ja, det är så jäkla typsikt för mig, har varit sjuk hur många jular som helst. För precis tio år sedan fick jag influensan och hade 40 graders feber och låg och yrade hela julafton. Så ska det dock inte bli i år! Imorgon ska jag vara kry nog att fira med familjen här i stan, så det så!
  • Jagbyttenick
    Ojdå! Hoppas att det går bra imorgon i och med den lägre energinivå du har just nu (vad konstigt det lät). Men sen är det ju över och du kan ta igen dig PS. Du är en underbar tjej, vet du det?
    Jag sitter på kontoret nu och har åtminstone ingen feber idag. Hoppas bara jag blir klar med allt innan det är dags för julfirandet hos mamma!
    Tack detsamma till dig

Hoppas ni alla har det bra så här dan före dan Trådkram!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-23 14:10:38 följande:
    Dagens horoskop! *Kräftan - Du är väldigt hjälpsam, och dina insatser uppskattas nog mer än du tror. Tur i kärlek har du också, så det kan bli en väldigt bra dag.
    Jag hoppas fanimej att mina insatser på jobbet uppskattas mer än jag tror! I övrigt så artade det sig till en väldigt bra dag, förutom den j*vla förkylningen då. Har ätit julbord hos mamma och fått fina presenter, både till oss och särskilt till lilleman, han fick massor av Duplo och kläder och en stor spelande och dansande docka i form av Igglepiggle (från I drömmarnas trädgård) så han var överlycklig iallafall Och mat så det sprutade ur öronen, hoppas han sover till nio imorgon
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2009-12-23 20:50:22 följande:
    Tittar på Jul med Anka. Det är så värdo att jag måste ta paus.... och byta kanal. Det går inte ens att ha den på som bakgrundbrus.... Nu får det bli inspirerande Mitt i naturen ist.... Det är ruskigt dåligt på televisionen just nu...
    Meh, snart börjar Love Actually och Sagan om ringen, tio minuter kan du väl hålla dig. Om du inte gillar någon av dem så kommer En fisk som heter Wanda halv tio
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-24 00:13:33 följande:
    Horoskop för julafton! *Väduren - Du vill ha liv och rörelse idag, så du tar initiativ till alla slags aktiviteter. Den riktigt rofyllda känslan infinner sig inte i första taget, men det blir ändå väldigt trevligt. *Oxen - Det kan bli en och annan oväntad julklapp, särskilt från personer du inte trodde skulle bry sig. Du är också själv mycket generös. *Tvillingarna - Dina ärenden tar mer tid än du tror. Men du tar förseningar med jämnmod, och kanske kan du också helt enkelt strunta i en del av de saker du tänkt göra. *Kräftan - Det ställs motstridiga krav på dig, och du kan känna att du slits mellan ytterligheter. Kanske har du varit otydlig med vad du själv vill? *Lejonet - Du är på bra humör, fast kanske lite rastlös. Det är bra om du kan komma ut och röra på dig. Så kan du njuta av alla godsaker med gott samvete också... *Jungfrun - Det blir inte riktigt som du tänkt idag, du kan inte bestämma alla detaljer. Men stämningen är uppåt, och det är ju huvudsaken. *Vågen - Du njuter av mat, dryck, julklappar och trevligt sällskap. Din förmåga att hänga med på alla roliga aktiviteter uppskattas av omgivningen. *Skorpionen - Du är effektiv och har koll på varje liten detalj. När du sedan slappnar av gör du det med besked, och ingen kan få dig att sätta igång med något ytterligare projekt. *Skytten - Relationer är det viktigaste av allt idag. Du tar hand om dina nära och kära och kompromissar för att alla ska bli nöjda. *Stenbocken - Du kan känna dig lite ensam även om du har folk omkring dig. Men det märks inte utåt, och ingen vet vad du egentligen tänker. *Vattumannen - Det blir lite stressigt idag, och du hänger inte med i alla svängar. Våga bryta traditioner om de känns helt fel för dig! *Fiskarna - Du vill prata och diskutera allt som hänt de senaste dagarna. Det visar sig att du och en annan person har missförstått varandra, och det är skönt att reda ut det.
    Nää, orkar inte med en sån jobbig jul som du beskriver, så imorgon får horoskopet ha fel!
    Nu har jag fått New Super Mario till mitt Wii av min älskling, och av familjen här i stan fick jag 1500 kr att köpa ny säng på IKEA för
    Och som skojpresent fick jag en sådan där huvudmasserare som ser ut som en alien/bläckfisk, men tyvärr är jag nog för kittlig för att använda den
    Nu ska jag sova så jag orkar med den långa dagen imorgon. Vet inte när jag kan koppla upp mig nästa gång, men vill bara önska er alla en riktigt fantastiskt strålande toppenjul!!!
    *Trådkram*
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2009-12-24 22:09:06 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-24 00:45:22 följande: Tack! Så är på Jul aftonen (kl efter 22.00) verkar det som att vi fick just en riktigt fantastisk strålande Jul så tack så mycket!!!!!! Ps Super Mario är mycket mycket mycket roligare (och lättare) om man är minst två gubbar!!! Ha så kul!
    Låter fantastiskt bra det
    Själv har jag haft en underbar jul, mycket tack vare att vi helt hoppade över att besöka min far och hans fästmö och för att folk blev sjuka på de andra ställena! Så är det här i livet ibland, att de oväntade sakerna blir bättre än man trott!
    Vi har fått ungefär ett ton lego till vår son och en massa bra saker åt oss själva (Och till Super Mariot har vi tänkt köpa en extra kontroll och spela tillsammans )
Svar på tråden Tråddödare forts....