• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka

Mandi!!
    Var har ni köpt den maseken?
    Vår lille skulle nog kunna avrätta folk för den hjälmen!!

Var? Hur mycket? Var? Var?

• Velour
    Sedek skrev 2010-03-18 21:05:23 följande:
    Joo självklart är det så! I första hand är det så!Men du måste erkänna att om en killkompis till dig är ledsen och du kramar om honom, så skänker den kramen något till dig också? Eller?
    Ärligt talat, nej. Fast det kan bero på att jag fokuserar för mycket på den andre och att jag då har som mål att få den andre att må bra. Men är det kram utan några sådana syften bakom, ja då skänker en kram jättemycket.
    Saknar dig min lille jungfrukille...
  • Midka
    Sedek skrev 2010-03-18 08:52:07 följande:
    Det finns alltid något gott med sig i alla motgångar. Motgångar är inte bakslag, det är en lärandeepisod i livet. Allt det där har man både hört och läst många gånger. Men tänk om man INTE lär sig något eller blir starkare av motgången? Om man är precis lika dan på andra  sidan? Hur ska man gå vidare då? Var det en motgång som hör till undantaget? Finns det undantag? Vad är dem i så fall? Om man nu VILL ändra sig, då borde alla eventuella undantag vara exkluderade, eller hur?Eller hur ska man tänka?Om man inte kommer vidare eller om man faktiskt inte tycker sig lära sig något, eller gå starkare ur motgången. Finns det förhållningssätt man borde/kan anamma?
    Mandi74 skrev 2010-03-18 02:13:04 följande:
    Nu vet jag inte hur det kom på tal eller vad ni skrivit om det innan.. men.. jag har en åsikt. Jag tror att , om man inte är det, så blir man stark. Man tar sig inte igenom vad som helst om man inte är stark, det märks om inte annat på självmordsstatestiken.Så jag tror det ligger en hel del i det påståendet ändå, man kanske känner sig svagare men jag tror ändå att man på något sätt, på något plan blivit starkare. Om inte annat så förändras man som männiksa, man får en annan syn på saker och ting. Man får en annan syn på vad som är viktigt och vad som är värt att kämpa för.Jag hade inte varit den jag är idag om jag inte gått igenom allt det jag gått igenom och jag måste säga att jag är ganska glad över den jag är idag. Jag är mer ödmjuk och mindre fördumsfull nu än jag var innan, efter det jag går igenom nu så lär min syn ändras när det gäller en massa saker och även om det är skitjobbigt just nu så kommer jag att komma ur allt det här starkare, klokare och ännu mer ödmjuk inför livets nycker.Är det någon särksild situation som du tror att det utrycket inte stämmer?
    Jag råkade skriv att det som inte dödar det härdar och då reagerade Fiamedbarn på uttrycket. Hon menar på att allt inte härdar. Det finns dem som vandrar runt utan att orka ta sig igenom (de kanske hamnar i missbruk eller blir bittra eller....) och bli starkare. Jag fick fundera i några dagar och jag tror att hon har rätt.

Sedek ställer många adekvata frågor runt resonemanget och om du verkligen vill att jag ska reflektera över dem så säg till! Det blev lite många frågor att ta till sig om du bara ställt dem lite på skämt.....
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-18 21:07:39 följande:
    Men jag tänker inte på att det ska kännas bra, det gör det oavsett utan att jag behöver tänka på det.Om min granne kom och plingade på och började gråta och ville ha en kram, så skulle jag krama och tycka synd om och trösta osv. Men jag skulle ju samtidigt tänka: Det var gött o kramas lite.
    Vad gulligt!

Jag gillar när folk inte är rädda för lite kroppskontakt. Men det är för att jag själv egentligen är så fysisk. Har varit med om folk som har ryggat tillbaka när jag så lite som nuddat vid deras arm. Det kändes väldigt fel på nåt sätt. Som om de var rädda att jag skulle skada dem eller nåt
  • Midka

Hej på er!
    Velan:

Gott att se att du mår lite bättre. (Tillräckligt för att snuska med Sedel iaf... )

• Sedek
    Midka skrev 2010-03-18 21:14:49 följande:
    Jag råkade skriv att det som inte dödar det härdar och då reagerade Fiamedbarn på uttrycket. Hon menar på att allt inte härdar. Det finns dem som vandrar runt utan att orka ta sig igenom (de kanske hamnar i missbruk eller blir bittra eller....) och bli starkare. Jag fick fundera i några dagar och jag tror att hon har rätt. Sedek ställer många adekvata frågor runt resonemanget och om du verkligen vill att jag ska reflektera över dem så säg till! Det blev lite många frågor att ta till sig om du bara ställt dem lite på skämt.....
    Nej det var verkligen inte på skämt! Men jag förstår att det var många frågor i ett inlägg. Jag läste lite om det ni skrivit och fick för mig att skriva av mig lite tankar och funderingar jag själv hade.
    Jag förväntade mig inget svar på allt det där.
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-18 21:16:05 följande:
    Vad gulligt!Jag gillar när folk inte är rädda för lite kroppskontakt. Men det är för att jag själv egentligen är så fysisk. Har varit med om folk som har ryggat tillbaka när jag så lite som nuddat vid deras arm. Det kändes väldigt fel på nåt sätt. Som om de var rädda att jag skulle skada dem eller nåt
    Hallå eller!
    Jag är inte fysisk av mig. Jag har strikta regler till vem som får röra och vem som inte får!

Jag gillar inte att vara så, så jag övar mig på mina arbetskamrater. Jag rör dem lite då och då för att inte hoppa till när andra rör mig... Hela kramhälsningen är ett problem för mig. Vilken sida ska jag lägga huvudet för att inte hamna för nära en puss? Var ska jag lägga min hand på den andres rygg? Tänk om jag måttar fel och hamnar för långt ner? Hur lång ska en hälsningskram vara? Detta ställer till problem för mig i vardagen.

Är det folk som jag strår när har jag inga problem alls, då gillar jag att kramas.

Därför skulle detta kunna bli ett prblem om vi träffas. I tanken är jag så nära er att jag inte skulle ha problem med beröring men jag har ju aldrig träffat er så om det inte blir så?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-18 21:16:05 följande:
    Vad gulligt! Jag gillar när folk inte är rädda för lite kroppskontakt. Men det är för att jag själv egentligen är så fysisk. Har varit med om folk som har ryggat tillbaka när jag så lite som nuddat vid deras arm. Det kändes väldigt fel på nåt sätt. Som om de var rädda att jag skulle skada dem eller nåt
    Kroppskontakt är bra, mer kontakt åt folket tycker jag!
  • Midka
    Sedek skrev 2010-03-18 21:20:47 följande:
    Nej det var verkligen inte på skämt! Men jag förstår att det var många frågor i ett inlägg. Jag läste lite om det ni skrivit och fick för mig att skriva av mig lite tankar och funderingar jag själv hade.Jag förväntade mig inget svar på allt det där.
    Men det var lite kuliga frågor. Jag måste fundera. återkommer!
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-18 21:16:12 följande:
    Hej på er!Velan:Gott att se att du mår lite bättre. (Tillräckligt för att snuska med Sedel iaf... )
    Hejsan! Tack vännen!

Nämen, ser du mina inlägg som snusk?
Svar på tråden Tråddödare forts....