• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Velour skrev 2009-12-27 19:50:39 följande:
    På tal om att inte ha något ämne att diskutera. En gång på en arbetsplats, när det var lunchdags, satt jag och mina kollegor tysta och åt vår lunch. Det var en sån där tystnad som var skitjobbig att bryta. Från ingenstans utbrister en av kollegorna:-Jag såg en RÖD helikopter igår!Alla ba': "WOW! En röd? Det har vi aldrig sett förut. "Jag ville bara gräva ner mig Men säkert bättre att prata om röda helikoptrar än ingenting.
    Hysteriskt roligt! Jag hade haft svårt att hålla minen där!
  • Velour
    Midka skrev 2009-12-27 19:58:11 följande:
    Jag funderade på ett uttryck som jag finner synnerligen konstigt.-"Men kära nån då!" eller -"kära nån!"Alltså... vem är kär? och i 'nån'. Vem är det?Jag förstår att det är fullständigt oviktigt men ändå.... hur uppstod det?
    Det är säkert lånat från engelskans "oh dear" eller något Men varför man säger så, har jag ingen aning om.

Har en vän som är svensklärare och hittills visat sig kunnig i svensk språkhistoria, så jag _kanske_ får ett svar om jag frågar honom.
  • Midka
    Velour skrev 2009-12-27 19:56:58 följande:
    Snyggt! Har du abonnemang eller kontantkort?
    Abonnemanget är på glocalnet. Jag brukar vara toppen nöjd med dem och jag kommer bli det imorgon när de ger mig ett nytt simkort (kostar 250:- om de inte anser att man behöver det...).
  • Velour
    Midka skrev 2009-12-27 19:58:47 följande:
    Hysteriskt roligt! Jag hade haft svårt att hålla minen där!
    Jo, jag drog på smilbanden allt, men det var bara för att det var så bisarrt
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-27 19:50:39 följande:
    På tal om att inte ha något ämne att diskutera. En gång på en arbetsplats, när det var lunchdags, satt jag och mina kollegor tysta och åt vår lunch. Det var en sån där tystnad som var skitjobbig att bryta. Från ingenstans utbrister en av kollegorna:-Jag såg en RÖD helikopter igår!Alla ba': "WOW! En röd? Det har vi aldrig sett förut. "Jag ville bara gräva ner mig Men säkert bättre att prata om röda helikoptrar än ingenting.
    *ASG*
  • Velour
    Midka skrev 2009-12-27 20:00:55 följande:
    Abonnemanget är på glocalnet. Jag brukar vara toppen nöjd med dem och jag kommer bli det imorgon när de ger mig ett nytt simkort (kostar 250:- om de inte anser att man behöver det...).
    Vad låg du är

Hoppas det går bra med den imorgon. Min syster är en hejare på att köra med utpressning mot försäljare. Hon följde med mig en gång när JAG skulle köpa mobil. Så lägger hon i utpressningsväxeln och gasar på ända tills hon fick gratissaker till sin _egen_ mobil på köpet av min mobil
  • Midka
    Velour skrev 2009-12-27 20:00:13 följande:
    Det är säkert lånat från engelskans "oh dear" eller något Men varför man säger så, har jag ingen aning om.Har en vän som är svensklärare och hittills visat sig kunnig i svensk språkhistoria, så jag _kanske_ får ett svar om jag frågar honom.
    Hmmm. Jag tror inte att det är ett lån i och med att det ofta är ett uttryck som används av äldre, innan eng fick genomslag hos oss... Möjligen att det är för att inte säga Gode Gud och därmed härda... Fråga gärna så ska jag kolla med min svenskakälla!
  • Velour
    Midka skrev 2009-12-27 20:03:55 följande:
    Hmmm. Jag tror inte att det är ett lån i och med att det ofta är ett uttryck som används av äldre, innan eng fick genomslag hos oss... Möjligen att det är för att inte säga Gode Gud och därmed härda... Fråga gärna så ska jag kolla med min svenskakälla!
    Ah, Ok!

Tack för att du påminde mig. I samma sekund jag skrev att jag skulle höra med min vän, glömde jag bort det. Men jag ska göra det NU!
  • Ord blind

Kär=som man tycker mycket om eller blir mycket glad över.
    Kära nån är allmänt förstärkande i vissa utrop.

*källa Norstetds Svensk ordbok

• Midka
    Velour skrev 2009-12-27 20:03:46 följande:
    Vad låg du är Hoppas det går bra med den imorgon. Min syster är en hejare på att köra med utpressning mot försäljare. Hon följde med mig en gång när JAG skulle köpa mobil. Så lägger hon i utpressningsväxeln och gasar på ända tills hon fick gratissaker till sin _egen_ mobil på köpet av min mobil
    WOW! Sånt rå impar på mig! Jag är usel på att pruta!
Svar på tråden Tråddödare forts....