Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

Tråddödare forts....

Denna tråden är ganska intensiv, ibland orkar man helt enkelt inte. Vi sitter ju faktiskt ofta och "chattar", vi har ju aldrig något ämne och en kväll blir det lätt några sidor... Jag tycker det är mycket trevligt men ibland blir det för mycket för mig med. :)

Är det någon som har hört något från Gaffsan förresten? Börjar faktiskt bli lite orolig....

• Ord blind

Jo tack, den har varit super! En nära väninna på besök med man och dotter och sedan var vi och handlade. Fick en lugn (!!) middag på Ikea med min man och dotter, första lugna middagen sedan jag vet iinte när! :)

Själv?

• Ord blind
    Velour skrev 2009-12-27 19:30:06 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-27 19:21:25 följande:
    Jag håller med om att det emellanåt blir väldigt intensivt, men jag tycker att det är roligt (vilket märks eftersom jag i förra tråden gjorde flest inlägg ). Men det är skönt att du inte hoppar av trots att det för dig blir för intensivt Jag har sett Gaffsan i en annan tråd igår, men inte hört/sett från henne annars. Hon tyckte säkert också att det blev för intensivt här. Jag vet inte.
    Jag kan inte hålla mig härifrån ju! Massa trevliga männsikor! :) Jag har inte sett Gaffsan i någon av de vanliga trådarna, men det var ju skönt att höra att hon loggar in ibland så det inte har hänt något. :) Inboxade henne för några dagar sedan men har inte fått svar. Så är det ibland! :)
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-27 19:43:30 följande:
    Den dog sen
    :(
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-27 19:50:39 följande:
    På tal om att inte ha något ämne att diskutera. En gång på en arbetsplats, när det var lunchdags, satt jag och mina kollegor tysta och åt vår lunch. Det var en sån där tystnad som var skitjobbig att bryta. Från ingenstans utbrister en av kollegorna:-Jag såg en RÖD helikopter igår!Alla ba': "WOW! En röd? Det har vi aldrig sett förut. "Jag ville bara gräva ner mig Men säkert bättre att prata om röda helikoptrar än ingenting.
    *ASG*
  • Ord blind

Kär=som man tycker mycket om eller blir mycket glad över.
    Kära nån är allmänt förstärkande i vissa utrop.

*källa Norstetds Svensk ordbok

• Ord blind
    Velour skrev 2009-12-27 20:10:05 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-27 20:06:38 följande:
    Instant answer! Tackar!
    Sitter med ordboken redo.... :)
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-27 20:14:40 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-27 20:11:44 följande:
    Nu fick jag faktiskt upp en rolig bild
    ?
  • Ord blind

Ett ofta missförstått ord är ordet perverst. Majoriteten tror att det måste ha sexuell anknytning men så är det inte. Det betyder "som på ett (nästan) sjukligt sätt avviker från det normala och sunda".

*källa samma som ovan

• Ord blind
    Velour skrev 2009-12-27 20:17:18 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-27 20:15:55 följande:
    Av dig, redo med ordboken
    Jag är trög. :)
Svar på tråden Tråddödare forts....