Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Fiamedbarn skrev 2010-03-10 23:32:31 följande:
    Så en samlingplats för tråddödarwannabies eller misslyckade tråddödare helt enkelt? Då kanske det är ni som har social kompetens Det är väl lite samma sak med att döda konversationer vilket jag i min iver att hålla igång dom tyvärr lyckas med ibland. Som en volleybolltränare sa till mig en gång, "Du snubblar på din egen vilja!"
    Vilken merit{#lang_emotions_cheers}
  • Velour
    Fiamedbarn skrev 2010-03-10 23:35:55 följande:
    Jag gillar hastigheten på inläggen! (Så snabbt skriver riktiga nördar tänkte jag säga, men det sa jag inte!)Mandi, kom ni fram till vad hon gjorde för fel?Velour, tja jag jobbar på den sociala kompetensen men skyller på att jag aldrig fick gå på dagis eftersom den kanske inte alltid varit självklar. Men sen var jag också fostrad till såna värderingar som "Du ska alltid vara dig själv, fall inte för grupptrycket, ärlighet varar längst" osv vilket gjorde mig väldigt annorlunda - men stolt och respekterad om jag får säga det själv. Sen har jag också alltid varit intresserad av kunskap vilket många mer pragmatiska "suntförnuftmänniskor" har svårt att förhålla sig till. då blir man nästan per definition en nörd.
    Well, well well, it gets better and better

Är du en sån som skriker källa i tid och otid?{#lang_emotions_dreamer}
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-10 23:36:23 följande:
    Jahaa, är lite trött här... Tack då ...eller jag vet inte hur jag ska tolka det. Men jag tolkar det som nått bra.Det finns faktiskt en teori som kan förklara det där, som jag dessutom minns namnet på: Expectancy theory.
    Intressant..fast just nu har jag blivit känslig mot ordet "teori"..Får ont i skelettet..*rys*
  • Velour
    Fiamedbarn skrev 2010-03-10 23:37:07 följande:
    Haha! Det har jag aldrig fått höra förut!
    Varsågod!{#lang_emotions_tongue_out}
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-10 23:37:36 följande:
    Alltså nu är febern nästan borta och vad händer då.. jo jag har fått en hemsk jävla hosta istället.. *dyker ner i ett syrabad*
    Yep, bara att beklaga. De faserna går jag också igenom varje gång. Det känns också som att hostan aldrig kommer att ge med sig *kram*
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-10 23:38:38 följande:
    Nu är jag 3 kg mindre biff, om någon undrar.
    WOW Vad duktigt av dig!!
  • Velour
    Fiamedbarn skrev 2010-03-10 23:42:42 följande:
    Velour, nej det är jag faktiskt inte! Jag är mer ödmjuk (vilket inte är så ödmjukt att hävda själv) men jag säger mer "Jag har fått lära mig/som jag har förstått det/jag har läst" när jag refererar till saker jag är rätt insatt i, vilket inte ger mig den pondus som behövs i mer praktiska åsiktsmaskiner som därför lätt kör över mig och plattar till mina argument (det mest idiotiska är väl - tror gör man i kyrkan). Detta betyder dock inte att jag är velig i mina uppfattningar, bara det att jag vet att det är svårt att få ett grepp om hela sanningen. Men jag respekterar både "intuition" eller samlade livserfarenheter och kunskap som källa.
    That's my girl! (ja, jag brukar skriva på engelska, svenska och svengelska)
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-10 23:43:09 följande:
    Hehe, jag trodde det var ordet statistik du skulle få rysningar av!
    Just nu är det mitt minsta bekymmer faktiskt. Jag insåg att teorier är värre Jag hatar sociologer!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-10 23:44:21 följande:
    Oh tack! och det bara på 2 veckor Bättre prestation och mer stolthet i det än tentan idag... Har man fel prioriteringar då?
    På två veckor?!?! (ännu mer imponerad)

Nä, det var väl mer ansträngande kanske och därav din stolthet?
  • Velour
    Fiamedbarn skrev 2010-03-10 23:45:05 följande:
    Velour, berätta hur du kvalificerar dig hit!
    Jag dödade mååånga trådar och startade trådar ingen skrev i så jag tänkte att den här tråden passar en outsider som mig

Men än har jag inte lyckats döda den här tråden. Det är riktiga tungviktare jag har att göra med.
Svar på tråden Tråddödare forts....