Roses skrev 2010-03-11 22:12:52 följande:
Grejen var att jag slutade röka bägge gångerna så fort jag plussade och då åt jag som en gris varje gång jag blev sugen på cigaretter. Jag rökte inte en enda under graviditetet däremot fyllde jag "tomrummet" med godis, mat, choklad, glass ja allt som går att äta. När jag var gravid brydde jag mig inte om vad folk sa egentligen. Alla runtomkring mig tyckte jag var jättesöt så jag brydde mig inte om främlingars kommentarer. Kände mig som en liten bortskämd princessa när jag var gravid. Vart jag än blev bjuden blev jag behandlad som en liten porslin-blomma som alla var rädda om att inte gå sönder. Hade det inte varit för barnet man fick och dom kilona man gick upp så hade jag gärna blivit gravid en gång till. Men sen efter förlossningen då kunde en liten kommentar om min vikt m.m få mig att må skit. Rent av skit. Det var mest det som fick mig att gå ner diciplinerad. Folks kommentarer kunde få mig att brista nåt enormt.
Ah, så det var abstinensbesväret som ökade aptiten...Då förstår jag, men bra att du ändå njöt av allt gott du åt.
På sätt och vis var väl kommentarerna till din nytta då eftersom de fick dig att gå ner i vikt. Men du är väl inte känslig för vikt och sånt i dagens läge?