• Midka

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-01-20 21:22:55 följande:
    men hon kanske är världens bästa?
    Jag är helt fördomms fri!
    Nej, man seeer på henne att det är kört!

Jag vet. Det kan vara så men sist gång jag tänkte vara öppen i sinnet så fick det ganska drastiska föjder så denna gång kommer jag snabbare följa min känsla!
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:25:24 följande:
    Jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill!!!
    Smiley

Jag förstår det......
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-20 21:30:46 följande:
    vad hände?
    Han var ju bara 3... kompisen var ju oxå bara tre... Killar är ju lite vilda av sig och våran lille ville ju umgås med sin kompis...
    Till sist började jag fota och skriva dagbok. Nya rivmärken varje dag i ansiktet, ångestsymptom, stammning så svår att han gav upp att säga något (bara några veckor men ändå...) mm.

För att göra en lång historia kort, skrev ett mail till rektorn och drog parallell med att om Pojken sett ut så när vi lämnat till dagis så har dagis anmälningsplikt mm, mm.
    Möten, möten, möten.
    Nu går han på resursplats och har det bra!
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:33:31 följande:
    Annat visdomsord:"Om du hoppar fallskärm och fallskärmen inte löser ut och dina kompisar tittar på så kan det vara ett roligt skämt att låstas att man simmar."
    *ler*
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-20 21:34:11 följande:
    nej, nu ska jag vårda min huvudvärk. (eller är det det jag har gjort eftersom den stannat hos mig hela dagen? fördriva den kanske vore bättre?)ha det bra och sov gott!
    Go natt!!
    *vinkar*
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-20 21:36:24 följande:
    Jag mötte extraläraren för några år sedan och drog upp det för honom. Han visste inte hur han skulle be om förlåtelse
    {#lang_emotions_flower}
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-20 21:37:28 följande:
    Jag skulle inte våga flyga för allt i världen *ryyys*
    Inte mycket att välja på om du blir utsparkad på 4000 m...
  • Midka
    Sedek skrev 2010-01-20 21:23:02 följande:
    Har du testat Kite?Huuuur coolt som helst, jag har bara åkt på snö än så länge.
    " target="_blank">

Det där verkar vara lika intelligent som att hoppa utan reservfallskärm...
    Jag förstår fartruchen men snacka om att leka med döden! Eller är jag helt okunnig?
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:43:43 följande:
    Jag har förstått att det är lite svårt att backa ur när man sitter först i flygplanet på 4000 m och alla andra bakom är sugna på att hoppa. Inte läge att fundera över saken. M'I right?
    Ungefär så...

Dessutom fanns det ett moment i den gamla skolan där hoppledaren skulle kicka ut en "oväntat" för att se att man klarade att reda ut ett okontollerat uthopp.
    Då var det skitkul, idag... been there, done that...
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-20 21:45:44 följande:
    Jag kan rätt och slätt säga att jag inte ens vill ha något med nån höjd att göra öht. Det räcker att jag nästan vågar befinna mig på nionde våning när jag hälsar på släktingen i en annan stad. Men högre än så vill jag inte vara
    Om du befinner dig i ett föremål som inte sitter fast i marken, luftballong, skärmflyg, mm, tappar du höjdkänslan efter sa 30 meter vilket gör att du, i princip inte kan vara höjdrädd. Sen kan man vara rädd av andra skäl, givetvis.

I fasta föremål måste man upp på höjder över 70-90 m för att tappa höjdkänslan. Provade stå på 120 m och där var höjdkänslan borta.
Svar på tråden Tråddödare forts....