Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-01-20 21:11:12 följande:
    Hmmm *suckar drömskt*Flyger du?
    Jag flyger inte nu för tiden, och aldrig hang glider. Har flugit skärmflyg (paraglider), men jag har inte haft råd när jag har pluggat de senaste åren. En skärm kostar 30.000 och håller typ bara en säsong. Det suger.

Paraglider är alltså denna, mer praktisk (man kan klättra upp på berget med utrustningen på ryggen) men sämre prestanda (man kommer knappt frammåt):

">

Have no fear Scratchy is here!
  • Scratchy
    Midka skrev 2010-01-20 21:14:30 följande:
    Och det svarade på min fråga!
    Alltså, jag har inget jobb så jag ska jobba extra tills jag har råd, sen tar jag spontansemester. Det var det jag menade.
  • Scratchy

Det var värst vad många som vill sticka mig i skinkorna med nålar...

• Scratchy
    Midka skrev 2010-01-20 21:21:15 följande:
    Hoppade fallskärm två säsonger.
    Jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill!!!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-20 21:25:02 följande:
    tur att du snart blir rik & framgångsrik!
    Blir jag? Eh, okej... tack?
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-01-20 21:23:02 följande:
    Har du testat Kite?Huuuur coolt som helst, jag har bara åkt på snö än så länge.
    " target="_blank">

Nej, det har jag inte. Jag är livrädd för marken. Det är därför jag flyger så högt som möjligt. Som vi brukar säga lite skämtsamt när någon gör ett misstag, kollapsar skärmen och faller några hundra meter och lurar döden med minimal marginal: "Ja, inga olyckor händer förrän man kommit ner..."
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-20 21:27:47 följande:
    Ja, jag fattar inte vad sjutton det är med just mattelärarna. Jag hade också problem med dem
    Nämen vilken himla överraskning att du inte gick ihop med mattelärarna just... jag är så förvånad att jag nästan dör...
  • Scratchy

Det finns mycket visdomsord inom flygsporten. Ett annat är:

"Man behöver ingen fallskärm för att hoppa fallskärm. Men om man har tänkt hoppa två gånger, behöver man en fallskärm."

• Scratchy

Annat visdomsord:

"Om du hoppar fallskärm och fallskärmen inte löser ut och dina kompisar tittar på så kan det vara ett roligt skämt att låstas att man simmar."

• Scratchy
    Velour skrev 2010-01-20 21:32:10 följande:
    Mattelärarna hade väldigt stor effekt på mig...Om jag ska vara ärlig så är det en av största anledningarna till varför jag hade så svårt att lära mig.. Jag blev nästan rädd för matematik..Eller, nästan och nästan..jag blev rädd inför varenda mattelektion.De satte in en extralärare åt mig som kallade mig för korkad för att jag inte förstod hans usla förklaring..Kul för en som redan är svag i matte..
    Ska jag slå dem?
Svar på tråden Tråddödare forts....