• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-01-28 13:12:14 följande:
    Ah...he he...det kanske e därför det inte skulle vara så illa att ha en stark karl här på gården... Men somrarna...skulle ALDRIG byta ut sommardagarna ute på gräsmattan el uteplatsen...sommarkvällarna, inga ljud av bilar el andra människor, endast ljudet av fåglarnas kvitter, ett hundskall på håll, en drink (eh, eller flera...) o ljuset av solnedgången...OSLAGBART och Outbytbart... "drömmer mig bort"
    Ja, att bo på landet har sin tjusning,har själv gjort det och jag älskade det. Samtidigt som jag älskar att bo i lägenhet, kanske för att jag när jag bott i hus bott med lata jävlar som låtit mig göra det mesta. {#lang_emotions_undecided}
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Isnogood
    Mandi74 skrev 2010-01-28 13:15:01 följande:
    Ja, att bo på landet har sin tjusning,har själv gjort det och jag älskade det. Samtidigt som jag älskar att bo i lägenhet, kanske för att jag när jag bott i hus bott med lata jävlar som låtit mig göra det mesta.
    Aa..känner igen det fenomenet...tyvär.
    -Min exman var sådan....
    JAG la ner all min tid o kraft på gården, HAN byggde offroadbilar o körde sedan iväg på olika träffar...
    HANS pengar lades på bilarna, MINA lades på gården...
    Osv osv osv...

Näe, ska en ny karl in på gården så ska det vara en som inser vad det innebär att bo så här..!
    -Jag kan ta allt jobb med hästarna o allt som hör till, det kräver jag inte att jag ska få hjälp med även om det helt klart är ett plus...
    Men resten, allt som behöver göras på tomt och hus...DET behöver man hjälpas åt med...

Fast...det positiva med att INTE ha en karl på gården e ju att jag kan göra precis vad jag vill med vad jag vill... {#lang_emotions_dreamer}
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood

Näpp, nu ska jag ge mig ut i snöyran och skotta fram mellantråden i hästarnas staket...MYCKET snö..., koppla bort den understa tråden som är 100% begravd i snön och se om jag kan få ström i resterande trådar så jag kan släppa ut kåtbockarna (hingstarna) ur stallet utan att riskera att dom än en gång går igenom staketet in till tjejerna...
    OM jag vill ha föl här på gården så vill jag helst vara med o bestämma om NÄR och med VEM....suck...

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-01-28 13:21:45 följande:
    Aa..känner igen det fenomenet...tyvär. -Min exman var sådan.... JAG la ner all min tid o kraft på gården, HAN byggde offroadbilar o körde sedan iväg på olika träffar... HANS pengar lades på bilarna, MINA lades på gården... Osv osv osv... Näe, ska en ny karl in på gården så ska det vara en som inser vad det innebär att bo så här..! -Jag kan ta allt jobb med hästarna o allt som hör till, det kräver jag inte att jag ska få hjälp med även om det helt klart är ett plus... Men resten, allt som behöver göras på tomt och hus...DET behöver man hjälpas åt med... Fast...det positiva med att INTE ha en karl på gården e ju att jag kan göra precis vad jag vill med vad jag vill...
    Ja, tråkigt när det är så. Jag flyttade in till en som bodde på en gård, han hade inga djur som tur var.. men ju längre jag bodde där dessto latare blev han.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 11:28:51 följande:
    God morgon! Snygging..
    God eftermiddag!

Är precis klar med ett litet grupparbete inför morgondagens seminarium.

Vad gör du?
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-28 12:07:22 följande:
    SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖÖver allt....SNÖ Gah, min rygg går av snart....Igår fick vi 20-25 cm snö...i natt och fortfarande så kommer det mera...Om det inte vore för att jag var så djävla envis, älskade mitt hem och mina djur, så skulle jag sälja  djuren o gården o bosätta mig i en lägenhet...bye bye snöskottning, liksom...-Men men...det är bara att bita ihop och fortsätta släpa snöskoveln runt gården...JA jag vet att jag satt mig själv här...men jag klagar i ALLA FALL..."buhu"
    Man har rätt att klaga hur mycket man vill. Jag menar, du gör ju allt detta själv!

Kram på're!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-28 12:37:20 följande:
    Godmorgon heting
    Hejsan!

Känns skönt att vara tillbaka
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-28 13:21:45 följande:
    Aa..känner igen det fenomenet...tyvär.-Min exman var sådan....JAG la ner all min tid o kraft på gården, HAN byggde offroadbilar o körde sedan iväg på olika träffar...HANS pengar lades på bilarna, MINA lades på gården...Osv osv osv...Näe, ska en ny karl in på gården så ska det vara en som inser vad det innebär att bo så här..!-Jag kan ta allt jobb med hästarna o allt som hör till, det kräver jag inte att jag ska få hjälp med även om det helt klart är ett plus...Men resten, allt som behöver göras på tomt och hus...DET behöver man hjälpas åt med...Fast...det positiva med att INTE ha en karl på gården e ju att jag kan göra precis vad jag vill med vad jag vill...
    Och jag som tycker att det är skitjobbigt att klippa lite gräs...
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-01-28 13:44:37 följande:
    God eftermiddag! Är precis klar med ett litet grupparbete inför morgondagens seminarium. Vad gör du?
    Jag har lagat mat och diskat, tänkte ta lill grisen med mig och åka till affären. Måste bunkra upp inför helgen, få ju besök.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 13:49:29 följande:
    Jag har lagat mat och diskat, tänkte ta lill grisen med mig och åka till affären. Måste bunkra upp inför helgen, få ju besök.
    Duktig

Kul med besök ju!

Hur går det med frustrationen?
Svar på tråden Tråddödare forts....