• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-29 22:18:14 följande:
    Fan vad ni dricker egentligen *bara för att jag är (halv)nykterist*
    Japp. Du har nog rätt på ett sätt. Å andra sidan är jag svenne och alla vet ju att vi super som troll då och då... {#lang_emotions_undecided}
    I mitt fall är det sällan/aldrig så jag blir riktigt full, sen kan man fundera på om det spelar någon roll hur påverkad man är bara att man har druckigt något torde vara gällande... Jag vet inte...

Inte lönt att starta någon tråd om det för det är nog ungefär lika känsligt som att röka eller ge barnen socker.....
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-01-29 22:19:26 följande:
    PositivtLyssnar på UB 40 via spotifyNegativtFryserPositivtska åka med sonen till Eskilstuna i morgonSonen blir gladNegativtHuset kommer vara kallt när vi kommer hemMassor som skulle behöva göras hemma, lite tidMer pengar försvinner
    Hmmm. Låter som att du är nere i någon depp?
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-01-29 22:18:25 följande:
    Ja fast tapeterna hänger i trasor och de fula plastgolven matchar ingenting
    Jisses!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-29 22:26:18 följande:
    Japp. Du har nog rätt på ett sätt. Å andra sidan är jag svenne och alla vet ju att vi super som troll då och då... I mitt fall är det sällan/aldrig så jag blir riktigt full, sen kan man fundera på om det spelar någon roll hur påverkad man är bara att man har druckigt något torde vara gällande... Jag vet inte...Inte lönt att starta någon tråd om det för det är nog ungefär lika känsligt som att röka eller ge barnen socker.....
    När man inte dricker så märker man mer när andra dricker. Samma sak med de som dricker, de lägger märke till de som inte dricker. Jag får alltid förklara mig för varför jag inte dricker. I längden är det skitjobbigt
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-29 22:35:17 följande:
    När man inte dricker så märker man mer när andra dricker. Samma sak med de som dricker, de lägger märke till de som inte dricker. Jag får alltid förklara mig för varför jag inte dricker. I längden är det skitjobbigt
    Talar ofta för att de (vi) som dricker har dåligt samvete och inte vill bli sedda i nyktras sällskap.
    Vill du vara lite tyken kan du alltid hävda att de har problem att vara onyktra i ditt sällskap för att de tycker det är pinsamt att sluddra och inte minnas vad de sagt när du minns......

Säga "full" brukar vara lite känsligt... bättre att använda ordet "onykter" konstigt nog. Jag tror det har att göra med hur nära alkoholism man är. Är man nära är det jobbigt att prata om det men har man lite distans är det ite lika jobbigt? Alkoholister är ju bara de som sitter på en bänk och super och inte kan hålla ihop sitt liv.... Eller hur.... om folk bara fattade bad nära linjen vi alla lever skulle fler värdesätta sitt liv bättre.
    Jag har bekanta som på fullt allvar hävdar att de aldrig skulle hamna i någon sådan sits som alkoholism eller betalningsanmärkning eller något annat som folk får skylla sig själva att de hamnar i... Jisses!

Det blev kanske lite väl djupt... Jag menar att vi alla borde ibland täka på att vi styr ganska mycket själva men inte allt och att vi ska vara lite tacksamma för det vi har.
  • Velour

Jag hade en märklig dröm inatt. Drömde att jag gick omkring med en dolk och skar halsen av folk. De såg inte elaka ut, men jag visste att de måste dödas. Sen var det en kvinna som var jättevänlig mot mig, men hade en riktigt deformerad kropp. Jag stack dolken i henne flera gånger men hon skadades inte. Jag skar av hennes hals men hon gick bara iväg, leende

• Midka
    Velour skrev 2010-01-29 22:51:52 följande:
    Jag hade en märklig dröm inatt. Drömde att jag gick omkring med en dolk och skar halsen av folk. De såg inte elaka ut, men jag visste att de måste dödas. Sen var det en kvinna som var jättevänlig mot mig, men hade en riktigt deformerad kropp. Jag stack dolken i henne flera gånger men hon skadades inte. Jag skar av hennes hals men hon gick bara iväg, leende
    Blödde det mycket? Underlig dröm! undrar vad den står för.....
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-29 22:50:09 följande:
    Talar ofta för att de (vi) som dricker har dåligt samvete och inte vill bli sedda i nyktras sällskap.Vill du vara lite tyken kan du alltid hävda att de har problem att vara onyktra i ditt sällskap för att de tycker det är pinsamt att sluddra och inte minnas vad de sagt när du minns......Säga "full" brukar vara lite känsligt... bättre att använda ordet "onykter" konstigt nog. Jag tror det har att göra med hur nära alkoholism man är. Är man nära är det jobbigt att prata om det men har man lite distans är det ite lika jobbigt? Alkoholister är ju bara de som sitter på en bänk och super och inte kan hålla ihop sitt liv.... Eller hur.... om folk bara fattade bad nära linjen vi alla lever skulle fler värdesätta sitt liv bättre.Jag har bekanta som på fullt allvar hävdar att de aldrig skulle hamna i någon sådan sits som alkoholism eller betalningsanmärkning eller något annat som folk får skylla sig själva att de hamnar i... Jisses!Det blev kanske lite väl djupt... Jag menar att vi alla borde ibland täka på att vi styr ganska mycket själva men inte allt och att vi ska vara lite tacksamma för det vi har.
    Jag håller med dig i mycket. Men jag vill inte partypoopa och säga att de sådär Men folk beter sig som om det är jätteovanligt att inte dricka. Visst, jag är inte helnykterist då jag drack med Scratchy på nyårsafton, dock utan att bli onykter. Men jag har av några anledningar slutat med alkohol, eller så ser jag till att dricka så sällan det går.

Ja, alkoholist är den som dricker så omåttligt att det påverkar alla aspekter i dennes liv på ett negativt sätt. Att ta ett glas, även om det är varje dag, gör ingen till alkoholist egentligen. I många sydligare länder dricker de vin till maten, tänk då hur många gånger om dagen det blir  Även barnen får smaka. I min kultur är alkohol också ett vanligt inslag i vardagen. Jag kommer ihåg hur jag hela tiden ville lukta på min pappas öl och varje gång jag luktade sa jag "usch vad illa det luktar". Efter hundrade gången sa min pappa att jag skulle ta en klunk eftersom jag ändå visade intresse för hans öl. Jag var i tioårsåldern och tog då min första klunk öl. Och det var bland det äckligaste jag någonsin har smakat. Efter det har jag druckit öl en enda gång till, sen inget mer. Men jag drack annat istället

Det är hur man ser på alkoholen och hur man hanterar den som är det viktiga. Jag tycker att det är viktigt att ha en mer avslappnad syn på alkohol men ändå vara försiktig med hur man hanterar den.
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-29 22:53:33 följande:
    Blödde det mycket? Underlig dröm! undrar vad den står för.....
    Ja, det var faktiskt en blodig dröm. Kommer också ihåg att det var en man som det fanns massor av kopior av. Han var ond och jag slaktade alla dem, bara högg och högg.

Sen var det en man med ett hemskt utseende som var efter mig, men jag kunde inte oskadliggöra honom så jag försökte hela tiden gömma mig medan han var ute efter mig..

Usch vilket dröm det var. Men just den vänliga kvinnan satte spår i mig eftersom hon hela tiden log hur mycket jag än högg henne.

Jag antar jag har för mycket folk runtomkring mig helt enkelt och att jag nog behöver mer ensamtid
  • Isnogood
    Midka skrev 2010-01-29 22:28:01 följande:
    Hmmm. Låter som att du är nere i någon depp?
    Farligt nära men inte där ännu...

Kämpar mot varje motgång, känns bara så oerhört tungt men jag gör mitt bästa o vill absolut inte ge upp även om jag kan känna att det inte är långt ifrån alla gånger.

Kan bara inte förstå varför jag ska testas hela tiden...

sen så tycker en del folk att det är konstigt att man inte kan lägga någon tro på en gud... dah...

Men men...livet går vidare vare sig man vill eller inte, o jag vill

POSITIVT

Sonen är slängd i säng o kollar på Spy Kids
    Jag har duschat lääääänge o vaaaaaaarmt

Negativt
    jag är röd som en nykokt kräfta
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
Svar på tråden Tråddödare forts....