Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Harlow skrev 2010-01-28 02:35:04 följande:
    Haha. Det också!
    Fast så får jag inte säga, då blir han arg.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74

Nu ska jag försöka sova.. i morron komme lill grisen hem igen, då gäller det att vara utvilad.

Natti!

• Mandi74
    Velour skrev 2010-01-28 09:32:12 följande:
    Men Scratchy då...Jag blir alldeles...alldeles...het...
    God morgon! Snygging..
  • Mandi74

Nananana.. *har tråkigt*

Borde klä på lill grisen och gå till affären, men vädret lockar inte direkt till det.

• Mandi74
    Isnogood skrev 2010-01-28 12:07:22 följande:
    SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ Över allt....SNÖ Gah, min rygg går av snart.... Igår fick vi 20-25 cm snö...i natt och fortfarande så kommer det mera... Om det inte vore för att jag var så djävla envis, älskade mitt hem och mina djur, så skulle jag sälja  djuren o gården o bosätta mig i en lägenhet...bye bye snöskottning, liksom... -Men men...det är bara att bita ihop och fortsätta släpa snöskoveln runt gården... JA jag vet att jag satt mig själv här...men jag klagar i ALLA FALL..."buhu"
    Det är så skönt att bo i lägenhet i sånna lägen, man behöver inte skotta snö. Man sitter i fönstret och kollar när vaktmästaren gör det i stället.
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-01-28 13:12:14 följande:
    Ah...he he...det kanske e därför det inte skulle vara så illa att ha en stark karl här på gården... Men somrarna...skulle ALDRIG byta ut sommardagarna ute på gräsmattan el uteplatsen...sommarkvällarna, inga ljud av bilar el andra människor, endast ljudet av fåglarnas kvitter, ett hundskall på håll, en drink (eh, eller flera...) o ljuset av solnedgången...OSLAGBART och Outbytbart... "drömmer mig bort"
    Ja, att bo på landet har sin tjusning,har själv gjort det och jag älskade det. Samtidigt som jag älskar att bo i lägenhet, kanske för att jag när jag bott i hus bott med lata jävlar som låtit mig göra det mesta. {#lang_emotions_undecided}
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-01-28 13:21:45 följande:
    Aa..känner igen det fenomenet...tyvär. -Min exman var sådan.... JAG la ner all min tid o kraft på gården, HAN byggde offroadbilar o körde sedan iväg på olika träffar... HANS pengar lades på bilarna, MINA lades på gården... Osv osv osv... Näe, ska en ny karl in på gården så ska det vara en som inser vad det innebär att bo så här..! -Jag kan ta allt jobb med hästarna o allt som hör till, det kräver jag inte att jag ska få hjälp med även om det helt klart är ett plus... Men resten, allt som behöver göras på tomt och hus...DET behöver man hjälpas åt med... Fast...det positiva med att INTE ha en karl på gården e ju att jag kan göra precis vad jag vill med vad jag vill...
    Ja, tråkigt när det är så. Jag flyttade in till en som bodde på en gård, han hade inga djur som tur var.. men ju längre jag bodde där dessto latare blev han.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-01-28 13:44:37 följande:
    God eftermiddag! Är precis klar med ett litet grupparbete inför morgondagens seminarium. Vad gör du?
    Jag har lagat mat och diskat, tänkte ta lill grisen med mig och åka till affären. Måste bunkra upp inför helgen, få ju besök.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-01-28 13:51:05 följande:
    Duktig Kul med besök ju! Hur går det med frustrationen?
    Hehe.. ska försöka bli av med den i helgen.

En gammal kk, numera när vän som kommer.. kan nog få honom att ge mig det jag vill ha.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-01-28 13:59:31 följande:
    Ojdå! Tror du att han kommer att bli överraskad?
    Näää.. han vet hur frustrerad jag är.

Nu ska vi åka och handla. Vi ses!
Svar på tråden Tråddödare forts....