• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour

Nu ska jag gå och bada badkar med lillgubben.

• Polly S

hej trådvänner!
    hoppas ni har en bra dag i snön!

jag valde fegalternativet och SMSade, eller ja, ett MMS med bild på Valpen & grattis, samt ett SMS där jag skrev att jag inte ville bråka, att vi fick reda ut det när de kom hem.
    får se om jag får svar.

annars har jag
    * jobbat (så glad, en av mina smarta-men-loja killar på B-kursen skrev MVG på provet idag -har till och med analyserat och skrivit en hel sida om en dikt! yey! så kul att se hur stolt han blev! )
    * haft möte med mentorsklassen och SYV inför de individuella valen i åk2
    * grävt (ja, grävt!) fram pappas bil ur snön för att åka och köpa fler bokhyllor (vi har varken takräcke eller dragkrok på bilen)
    * fikat med mormor, sen skjutsat henne till morfar och varit lite social där

känner mig nöjd över produktiviteten.
    nu ska vi bara se om vi får hem bokhyllorna!
    hörs ikväll!

• Jagbyttenick

Fiona: Låter som en bra dag, kul med eleven och bokhylleshoppnig!
    Själv ska jag väl jobba en timme till eller nåt.

Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-04 16:19:38 följande:
    hej trådvänner!hoppas ni har en bra dag i snön!jag valde fegalternativet och SMSade, eller ja, ett MMS med bild på Valpen & grattis, samt ett SMS där jag skrev att jag inte ville bråka, att vi fick reda ut det när de kom hem.får se om jag får svar.annars har jag * jobbat (så glad, en av mina smarta-men-loja killar på B-kursen skrev MVG på provet idag -har till och med analyserat och skrivit en hel sida om en dikt! yey! så kul att se hur stolt han blev! )* haft möte med mentorsklassen och SYV inför de individuella valen i åk2* grävt (ja, grävt!) fram pappas bil ur snön för att åka och köpa fler bokhyllor (vi har varken takräcke eller dragkrok på bilen)* fikat med mormor, sen skjutsat henne till morfar och varit lite social därkänner mig nöjd över produktiviteten. nu ska vi bara se om vi får hem bokhyllorna!hörs ikväll!
    Låter som du haft en bra dag, härligt.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74

Funderade på det där med mitt ordningssinne idag när jag plockade in den rena tvätten och insåg att jag..

Färgsorterar, trosor, strumpor, linnen och t-shirts.
    I garderoben hänger alla kläder i färgordning.
    I köksskåpen står allt i prydliga rader, likaså i vitrinskåpen.
    Alla plastburkar stå ordnade efter fär och storlek.
    Alla knivar måste ligga på samma sätt i lådan, gafflar och skedar måste ligga på ett särskilt sätt.
    När jag diska så måste disken stå på ett särskilt sätt i diskstället.
    Handdukarna ska hänga på ett särskilt sätt i badrummet.
    Jag har en massa olika städtrasor hängandes i städskåpet och alla är till olika saker.
    I sonens rum så har var sak sin plats, det får inte stå på fel plats.
    Skorna står på raka led både i garderoben och i hallen.
    Mitt badrumsskåp är organiserat så att alla likvärdiga produkter står för sig, hårsnuddar ligger i en glasburk, tops i en, hårnålar i en, örhängen i en, halsband i en, armband i en och de står givetvis i en rak linje.
    Alla hårprodukter står i ett särskilt badrumsskåp på en hylla, alla plåster står fint uppställda på en hylla mm mm mm.

Så ja, jag är nog en ordningsmänniska. *erkänner*

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-04 14:09:30 följande:
    Nu ska jag gå och bada badkar med lillgubben.
    Härligt! Det är det enda jag saknar här, ett badkar, vi har bara dusch. Men man kan ju inte få allt. Hur gammal är din son?
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-04 16:19:38 följande:
    hej trådvänner!hoppas ni har en bra dag i snön!jag valde fegalternativet och SMSade, eller ja, ett MMS med bild på Valpen & grattis, samt ett SMS där jag skrev att jag inte ville bråka, att vi fick reda ut det när de kom hem.får se om jag får svar.annars har jag * jobbat (så glad, en av mina smarta-men-loja killar på B-kursen skrev MVG på provet idag -har till och med analyserat och skrivit en hel sida om en dikt! yey! så kul att se hur stolt han blev! )* haft möte med mentorsklassen och SYV inför de individuella valen i åk2* grävt (ja, grävt!) fram pappas bil ur snön för att åka och köpa fler bokhyllor (vi har varken takräcke eller dragkrok på bilen)* fikat med mormor, sen skjutsat henne till morfar och varit lite social därkänner mig nöjd över produktiviteten. nu ska vi bara se om vi får hem bokhyllorna!hörs ikväll!
    Vad härligt! Och jag hoppas att din mor ger positiv respons
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-04 17:16:16 följande:
    Funderade på det där med mitt ordningssinne idag när jag plockade in den rena tvätten och insåg att jag..Färgsorterar, trosor, strumpor, linnen och t-shirts. I garderoben hänger alla kläder i färgordning. I köksskåpen står allt i prydliga rader, likaså i vitrinskåpen. Alla plastburkar stå ordnade efter fär och storlek.Alla knivar måste ligga på samma sätt i lådan, gafflar och skedar måste ligga på ett särskilt sätt.När jag diska så måste disken stå på ett särskilt sätt i diskstället.Handdukarna ska hänga på ett särskilt sätt i badrummet. Jag har en massa olika städtrasor hängandes i städskåpet och alla är till olika saker. I sonens rum så har var sak sin plats, det får inte stå på fel plats.Skorna står på raka led både i garderoben och i hallen.Mitt badrumsskåp är organiserat så att alla likvärdiga produkter står för sig, hårsnuddar ligger i en glasburk, tops i en, hårnålar i en, örhängen i en, halsband i en, armband i en och de står givetvis i en rak linje.Alla hårprodukter står i ett särskilt badrumsskåp på en hylla, alla plåster står fint uppställda på en hylla mm mm mm.Så ja, jag är nog en ordningsmänniska. *erkänner* Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Det där var riktigt ordningssamt! Har du varit inom militären eller nåt?{#lang_emotions_dreamer}
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-04 17:17:17 följande:
    Härligt! Det är det enda jag saknar här, ett badkar, vi har bara dusch. Men man kan ju inte få allt. Hur gammal är din son? Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Ah vad synd, men är det omöjligt att få ett badkar?

Min son är fem år.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-04 17:20:11 följande:
    Det där var riktigt ordningssamt! Har du varit inom militären eller nåt?
    Haha.. nej, är bara uppfostrad sån.. hade en mamma som var extremt pedantisk och jämfört med henne så är jag inte alls ordningssam.
Svar på tråden Tråddödare forts....