• Anonym (hoppfull :))

Testlagrets gravtest visar två streck

Jag tog nyss för första gången ett gravtest med testlagrets teststicka, stickan visade 2 streck det är både jag och sambon överens om men det ena var väldigt svagt. Jag undrar vad ni andra har för erfarenhet av testlagrets stickor och om ni har varit gravida trots ett väldigt svagt streck? Kontrollstrecket var klart och tydligt. Har det visat sig att ni inte var gravida trots två strek?

• Svar på tråden Testlagrets gravtest visar två streck
  • Anonym

på mig funkade det kanon, dock tog det 5 dagar ytterligare innan CB visade resultat.
    men testlagrets och RFSU:s stickor visade tidigt.
    Det tod tror jag över en vecka innan CB digital visade possetivt så det är inte ika kännsliga.
    inte ens på sjukhuset jag åkte in till då jag fick smärtor kunde se på sina tester att jag var gravid, endst genopm blodprovet.
    jag frågade då hur jag kunnat få possetivt hemma och då sa hon at dom e jätte kännsliga.
    och att när man testar så tidigt så kan det ge utslag för possetivt men att kroppen stöter ut det i sammband när mens sak komma och man får då för sig att maninte är gravid.
    men man har varit gravid om man fått possetivt men att det slutat i missfall.
    för reaktionen som blir på stickorna kan tydligen inte uppkomma om man inte har hcg hormoner i urinet enligt läkarna.

så har du fått 2 streck så e du gravid, men skulle du få din mens endå sedan så beror det på att kroppen stött ut embryot och graviditeten avbrutits.

lycka till..

• Anonym (jag)

Dom har funkat bra på mig med!

Tack för alla svar! Det låter ändå positivt :) Bra att veta att det inte är säkert att CB visar än på några dagar då.

• Anonym (jag också!)

Jag fick också svagt positivt med testlagrets stickor, flera dagar innan BIM. CB har jag fått sk "spökstreck" med men aldrig med testlagret - enda gången de visade positivt var när jag faktiskt var gravid. Håller tummarna för dig!

• Anonym (...)

hej ,. jag fick 2 streck men va inte ens gravid de va oxå svagt , men hoppas du har bättre tur :) kram kram lycka till !

• Anonym

Hoppas du har bättre tur än mig

Fick vid ett tillfälle 5 test som visade svagt positivt, va inte gravid då

• Kyltsi

Jag fick svaagt positivt med testlagretsstickor och gravid är jag Nu i v21. Har aldrig fått falskt positivt med testlagretstester, men däremot med CB.

ojoj, ja det är fortfarande två streck (det ena svagt) och jag fortsätter att hoppas :) men det låter oroväckande att ni fått streck utan att vara gravida. Fast jag hoppas att det är som du som fick två streck långt innan BIM för det skulle i så fall stämma på mig. Jag är lite osäker men det är nog ca: 8-9 dagar till BIM, det är därför det låter så otroligt. Men det är väl bara att fortsätta vänta och testa :)

• Kyltsi

Anonym (hoppfull :)) skrev 2009-12-23 00:03:08 följande:

ojoj, ja det är fortfarande två streck (det ena svagt) och jag fortsätter att hoppas :) men det låter oroväckande att ni fått streck utan att vara gravida. Fast jag hoppas att det är som du som fick två streck långt innan BIM för det skulle i så fall stämma på mig. Jag är lite osäker men det är nog ca: 8-9 dagar till BIM, det är därför det låter så otroligt. Men det är väl bara att fortsätta vänta och testa :)
    Jag vet betydligt fler som fått falska plus på CB än med testlagretstester(känner ingen som fått fel på testlagrets).
    Är strecken rosa? Har du fått svagt rosa streck på flera stycken av dem, tror jag att du kan lita på dem faktist. Även om det är väldigt tidigt än (troligtvis för tidigt för att se på CB digital)
    Kyltsi skrev 2009-12-23 15:25:32 följande:
    Anonym (hoppfull :)) skrev 2009-12-23 00:03:08 följande:
    Jag vet betydligt fler som fått falska plus på CB än med testlagretstester(känner ingen som fått fel på testlagrets). Är strecken rosa? Har du fått svagt rosa streck på flera stycken av dem, tror jag att du kan lita på dem faktist. Även om det är väldigt tidigt än (troligtvis för tidigt för att se på CB digital)
    Det har varit svaga rosa streck på alla 5 tester, imorgon tänkte jag prova med CB men som sagt är det nog alldeles för tidigt.

Tog ett CB-test imorse och det var ett klart och tydligt plus :) :) :) Väldigt fin julklapp :) God jul till er alla!

• pernillal

vilken underbar julklapp!! massa grattis till er!

god jul!

• Anonym (jag också!)

Grattis tjejen GOD JUL!!

Svar på tråden Testlagrets gravtest visar två streck