• Anonym (Vägrar)

Lögndetektortest

Utan att dra en massa bakgrund mm.
    Men är det inte att gå för långt att begära ett lögndetektor test om ena partnern varit otrogen????

Jag vägrar göra ett för jag tycker det är att gå alldeles för långt.
    Han tycker att jag är oresonlig.

• Svar på tråden Lögndetektortest
  • FlamingRed

Med tanke på att sådana test inte ens fungerar så är det väl uppenbart galet.

• Anonym

Tillförlitligheten är någonstans mellan 80-90%. Skulle ett sådant test göra honom mindre orolig eller skulle han tro att det var fel på testet? Jag vet vad jag tror. Bättre att ni båda jobbar på ärlighet och tillit för att få relationen att fungera.

• Anonym (Vägrar)

Han säger att allt blir så mycket bättre efter ett test och jag säger nej.
    Han säger att jag kan bestämma frågorna men det hjälps inte.

Han säger att han får ta svaren med en nypa salt, och då tycker jag att då får vi jobba på det utan ett test. Kan tillägga att vi går på familjerådgivning inte enbart för detta då vi har stora problem ändå hemma.

Han säger att skulle en fråga visa falskt och en annan sann så får han se till situationen runtomkring. Ett test enligt mig gagnar ingen utav oss. Men så vägrar han se det.

Jag har satt mig så på tvären att blir det separation om jag inte gör ett test så får jag ta det. Jag är tacksam att han stannat hos mig efter det som hände.

• Anonym

Du ska inte behöva bli tvingad till att göra något som du inte vill, dessutom så är dom testen inte pålitliga. Det får en ju att undra varför han vill att du ska göra ett test som inte är helt 100. Fortsätt gå på rådgivningen istället så får han helt enkelt lära sig att lita på dina ord, och klarar han inte är det nog bättre att gå skilda vägar.
    Aldrig rätt av någon att vara otrogen, oavsett vad, så jag känner lite mer med din kille än dig om jag ska vara helt ärlig, men att dra in ett sådant test i det hela är att gå lite väl långt,och lite halvlöjligt
    Ni får jobba på det helt enkelt

Anonym (Vägrar) skrev 2009-12-21 10:57:35 följande:

Han säger att allt blir så mycket bättre efter ett test och jag säger nej. Han säger att jag kan bestämma frågorna men det hjälps inte.Han säger att han får ta svaren med en nypa salt, och då tycker jag att då får vi jobba på det utan ett test. Kan tillägga att vi går på familjerådgivning inte enbart för detta då vi har stora problem ändå hemma. Han säger att skulle en fråga visa falskt och en annan sann så får han se till situationen runtomkring. Ett test enligt mig gagnar ingen utav oss. Men så vägrar han se det. Jag har satt mig så på tvären att blir det separation om jag inte gör ett test så får jag ta det. Jag är tacksam att han stannat hos mig efter det som hände.
  • Takex

Lögndetektortest? Kan man ens göra dom med en sån fånig anledning? Trodde det bara var USA som hade sånna där...

• Polly S

var skulle ni göra ett sånt test menar han? vad säger de på familjerådgivningen om det?

• After Forever
    Takex skrev 2009-12-21 11:18:14 följande:
    Lögndetektortest? Kan man ens göra dom med en sån fånig anledning? Trodde det bara var USA som hade sånna där...
    Men precis.
  • Polly S

vad gäller hans krav på test -ja, det låter ju som om tilliten är borta.
    bevis går sällan att få när det gäller känslor.
    kan ni inte prata om det och gå vidare utan test så tror jag tyvärr det är kört.

Svar på tråden Lögndetektortest