• Anonym

Lögndetektortest

Tillförlitligheten är någonstans mellan 80-90%. Skulle ett sådant test göra honom mindre orolig eller skulle han tro att det var fel på testet? Jag vet vad jag tror. Bättre att ni båda jobbar på ärlighet och tillit för att få relationen att fungera.

• Anonym

Du ska inte behöva bli tvingad till att göra något som du inte vill, dessutom så är dom testen inte pålitliga. Det får en ju att undra varför han vill att du ska göra ett test som inte är helt 100. Fortsätt gå på rådgivningen istället så får han helt enkelt lära sig att lita på dina ord, och klarar han inte är det nog bättre att gå skilda vägar.
    Aldrig rätt av någon att vara otrogen, oavsett vad, så jag känner lite mer med din kille än dig om jag ska vara helt ärlig, men att dra in ett sådant test i det hela är att gå lite väl långt,och lite halvlöjligt
    Ni får jobba på det helt enkelt

Anonym (Vägrar) skrev 2009-12-21 10:57:35 följande:

Han säger att allt blir så mycket bättre efter ett test och jag säger nej. Han säger att jag kan bestämma frågorna men det hjälps inte.Han säger att han får ta svaren med en nypa salt, och då tycker jag att då får vi jobba på det utan ett test. Kan tillägga att vi går på familjerådgivning inte enbart för detta då vi har stora problem ändå hemma. Han säger att skulle en fråga visa falskt och en annan sann så får han se till situationen runtomkring. Ett test enligt mig gagnar ingen utav oss. Men så vägrar han se det. Jag har satt mig så på tvären att blir det separation om jag inte gör ett test så får jag ta det. Jag är tacksam att han stannat hos mig efter det som hände.
  • Anonym

Jag håller med där, om ni nu ska lösa problemen och gå vidare, så måste ni jobba med problemen, inte dölja dem...
    Då kan ni sitta och prata favoritrecept hos familjerådgivningen och få lika mycket ut av det...

Och frågar som de andra, vart kan man göra ett löngdetektorstest???
    Fanns det inte ett frågeprogram på tv som hade sådant test som underhållning?

Men fråga honom om han vill LÖSA era problem eller bara sitta hos familjerådgivningen och leka att ni har det bra för att "det ska se bättre utåt".

• Anonym

kan man ens göra såna test i sverige?!

• Anonym

Klokt att inte göra testet - även om tillförlitligheten skulle vara 90% (vilket den inte är) skulle ett negativt test inte lugna honom efter som ni inte litar på varandra. Han skulle ändå inte vara säker på att du talar sanning. Han kommer bara bli säker om du säger att du är otrogen (oavsätt om du är det eller inte).
    Det låter som svartsjuka med kontroll behov och jag blir bekymrad för din skull. Om han kontrollerar dej på fler sätt så finns risken att ditt liv snart kommer att handla om att klara sej undan hans kontroller. Hoppas det inte är så för din skull!
    /En som jobbar där man hamnar om man kontrollerat sin sambo förmycket

• Anonym

Han har sett för många amerikanska filmer ! Jag tror inte det går att göra ett lögndetektortest i Sverige.

Svar på tråden Lögndetektortest