• Pilu

Tips för att få en månads bebis att ta napp?

Min bebis gillar mam silikon-napp som är rund, har provat samma napp i latex men den spottar han ut. "Platt" napp funkar men bara om det är silikon.
    Mitt tips är att testa lite olika nappar vid lite olika tillfällen. Tll skillnad från tidigare inlägg så tar inte min son nappen när han är hungrig för då blir han arg när det inte kommer nån mat, han bara gapar och gapar och väntar på bröstet. Däremot vill han gärna ha nappen när han är nyäten och mätt
    Så alla bebisar är olika, bara att försöka lista ut vad ditt barn vill/behöver

♥ Välkommen Max ♥
  • Pilu
    ozapoza skrev 2009-12-21 18:23:29 följande:
    Mitt tips är att ge barnet lillfingret först. När ungen kommit igång att snutta på det så byter du snabbt och smidigt ut det mot nappen. "Knacka" lite på nappen med jämna mellanrum om du ser att snuttande avtar.
    Just ja - vi brukar också knacka lite på nappen och då börjar han suga igen om han slutat!
    solana skrev 2009-12-22 11:06:08 följande:
    Kanske sån man menar?!www.bambino-mam.se/bambino/1166543-ny-ultra mj... Ja i den stilen. Eller tvärtom, för det är väl individuellt för bebisar med vad de gillar. Man fårnog testa lite olika modeller innan man ger upp.
    Ja precis
    ♥ Välkommen Max ♥
  • Pilu
    far skrev 2009-12-22 11:10:14 följande:
    Är det helt ute att suga på sin lilla tumme, i stället för napp?
    Nä det är det väl inte men det känns lättare att få  min son intresserad av en napp än att försöka pilla in hans tumme i munnen det skulle han nog inte gilla... Och så kan jag tänka mig att det är lättare att sluta sen för tummen har man ju alltid med sig
    ♥ Välkommen Max ♥
Svar på tråden Tips för att få en månads bebis att ta napp?