Inlägg från: Anonym (flata) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Anonym (flata)

Fast närjag säger att andra tjejer är snyggare så pratar jag ju om hur jag ser på andra tjejer och inte om hur jag ser på mig själv. Jag tänder ju inte på mig själv.

Naturligtvis generaliserar jag. Det var en frihet jag tog mig för att jag blir så less på att höra om tjejers gnäll över deras idiotsnubbar. Det är liksom samma visa gång på gång. Och det är som att många tjejer ställer lägre krav på sina partners om det är snubbar. Typ att en kille som diskar om man säger till honom är en toppenkille, fast det naturliga vore att han tog initiativ själv.

Kul om ni har lyckade relationer till era män, jag är glad att ni är lyckliga. Jag är inte ute efter att racka ned på era relationer, ni behöver inte känna er kritiserade utan kan väl låta mig glädjas bara.

• Anonym (flata)

The Black Lady skrev 2009-12-21 11:11:26 följande:

Men om ni är så stolt och glad, varför behöver ni då vara anonyma?
    Det är jag ingen annanstans, varken på forumet eller i verkligheten: Jag står för och gläds åt att vara lesbisk till 100% men jag vill inte behöva ta med allt annat jag står för till den här tråden utan just bara uttrycka min glädje över att vara lesbisk här.
  • Anonym (flata)

Anonym (emma) skrev 2009-12-21 11:03:35 följande:

Jag är själv bi & har haft betyligt bättre relationer med män än med kvinnor. Jag har kommit fram till att jag aldrig skulle orka med att leva med en kvinna igen. Sexet är bättre med kvinnor dock....
    Ja, det är det faktiskt (sexet). Jag säger som man brukar säga: du har bara inte träffat rätt kvinna...
  • Anonym (flata)

Mr Espresso skrev 2009-12-21 11:21:49 följande:

Varför startade du tråden överhuvud taget, lite att göra på jobbet idag? Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:16:00 följande:
    Nej, inte alls. Mycket att göra. Men fantastiskt tacksam efter att ha hört ännu en klassisk drava om en misslyckad relation där killen beter sig konstigt.
  • Anonym (flata)

Anonym (Kille) skrev 2009-12-21 11:23:45 följande:

Vi, de flesta, killar tycker precis som du..... Tjejer e bäst!! Tur att du blev flata som gillar tjejer bättre än män!! Tyvärr e inte alla tjejer som hatar män det!!!! Så vi får fortsätta konkurrera om det underbara släktet Kvinnor!!!! :)
    Fast jag hatar inte män, även om man kan tro det. De är underbara som vänner bara lite värdelösa som partners (förlåt...).
  • Anonym (flata)
    Anonym skrev 2009-12-21 11:23:32 följande:
    Statistiken visar att det är vanligare med våld inom homosexuella relationer. Det är också vanligare med kortare relationer...
    Statistiken visar även att de flesta inte har olika färg på ögonen men ändå har jag det. Statistiken visar också att män dödar och våldtar kvinnor. Ändå är flera av mina allra bästa vänner män. Vad ska jag säga? Jag bygger inte min argumentation på vetenskap utan på känslor.
  • Anonym (flata)

Trollet Ludenben:
    Min känsla blir inte mindre för att du misstror den eller kallar mig naiv. Jag vet att det finns fantastiska män och jag har många sådana i mitt liv. Men ärligt talat. Jag föredrar kvinnor. Jag tycker att de, generellt sett, är trevligare, snyggare och intressantare och att killar generellt sett oftare än kvinnor är självgoda. Är det jobbigt för dig att läsa om det föreslår jag att du letar dig ut ur homo/bi/transforumet.

• Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-21 11:34:56 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:00:39 följande: Ja, för en persons väg till lycka är bara att kopiera och klistra in i andras liv för perfekt resultat...
    Men vad fan!
    Naturligtvis är det min helt subjektiva uppfattning. Den är också publicerad på en avdelning som heter homo/bi/trans. Här är det inte helt ovanligt att folk skriver och oroar sig över sina känslor för någon av samma kön. Rädsla för vad som skulle hända om de gick och blev gay hindrar dem eller får dem att tveka inför att leva ut sina känslor. Jag uppmuntrar dem att försöka.
  • Anonym (flata)

Trollet Ludenben skrev 2009-12-21 11:41:34 följande:

Jag var inte ute efter att din känsla skulle bli mindre. Tycker inte alls att det är jobbigt att läsa om homosexualitet, tvärtom. Ville bara ge dig en liten tanke över att glädjas åt det du har till 100%. Jag tror inte på fullständig lycka om man hela tiden jämför med motsatsen. Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut. Ja, jag tycker detta låter tramsigt faktiskt. Jag hade tyckt att det lät lika tramsigt om det var en man som skrev om hur dåliga kvinnor var och hur bra män var eller om du var bi skrivit om hur dåliga kvinnor var och hur bra män var. Var glad för det man har istället. Var stolt över dig själv och din sexualitet för det har du all rätt till. Men för din egen skull (och utan att börja bli kär i män), vidga dina vyer och se saker och ting lite bredare.
    Men jisses. Den här tråden ligger under homo/bi/trans för den riktar sig inte till folk som är hetero och glada med det. Det handlar inte om hur dåliga män är. Det här är en uppmaning till tjejer som tvekar att våga ta steget.
Svar på tråden Glad att vara lesbisk