• honkie

Glad att vara lesbisk

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:00:39 följande:
    Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan. Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.
    jag tror att vi män också är ganska lyckliga över att du är lesbisk. en så kallad win-win-situation.
  • honkie
    Anonym (flata) skrev 2010-01-09 20:00:16 följande:
    Nu blev jag ännu lyckligare över att vara lesbisk.
    ja men du ser! alla vinner på det, för nu blev jag ännu gladare. Jag tycker du bör ta steget och bli liiiite lyckligare.
  • honkie
    Mad as snow skrev 2010-01-10 11:23:58 följande:
    Ha ha...min bästa honkie.
    du får sluta byta användarnamn och profilbild hela tiden. ett tag där trodde jag att jag hade två allierade här inne, men man ska inte bli girig, du räcker alldeles utmärkt ;)
  • honkie
    Anonym (flata) skrev 2010-01-10 00:35:24 följande:
    Jag tror att de enda män som känner sig uttryckligen glada över att jag är lesbisk är de män som jag inte gillar (det brukar ju gå åt båda hållen). Andra kan nog vara allt möjligt. Likgiltiga är det nog väldigt många som är. Men du kanske vet bättre, ni män kanske har snackat ihop er?
    nej men det känns ju ändå ganska naturligt. du verkar ju hata män (fast egentligen låter det som att du hatar kvinnor som gillar män... det är ju inte männen det är fel på, det är kvinnornas gnäll) över allt annat. vi män går liksom inte ihop med dig så i den stund du blev lesbisk så kunde vi män äntligen få pusta ut då vi är säkra på att våra medmän aldrig behöver beblanda sig med dig sexuellt.
    ungefär som att havets sälar skulle bli överlyckliga om vithajen plötsligt blev vegetarian.
  • honkie
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:13:51 följande:
    Jag skulle tro att det är ungefär samma princip som att det är mycket mer okej att säga att man hatar amerikaner och deras kultur än att säga att man hatar somalier och deras kultur. Jag är ledsen om du känner dig kränkt, men jag förbehåller mig rätten att hävda att jag tycker att många män är usla att vara ihop med. Jag tycker hela jämförelsen med folkgrupp är alltför kategorisk för att vara relevant. Om det här hade varit en ledarartikel i DN hade jag hållit med dig, men nu är det ju en tråd på ett forum för homo/bi/transpersoner och det handlar om relationer.
    men det är väl klart att du finner män vara usla att vara ihop med eftersom du är lesbisk. eller är det så att du är lesbisk för att du tidigare blivit sårad av män? är din sexuella läggning byggd på nån sorts försvarsmekanism?
  • honkie
    Anonym (flata) skrev 2010-01-10 14:58:58 följande:
    Jag hatar varken män eller kvinnor som gillar män. Däremot finns det aspekter av "manligheten" som jag tycker är förjävla vidriga oh klara mig utan. Eftersom du verkar vara väl ihopsnackad med världens alla män kan väl du ordna så ni snackar ihop er och gör upp med de aspekterna en gång för alla?
    att samla ihop alla män i världen verkar svårt. men det vore kul om du kunde berätta om dessa aspekter så kan jag iaf försöka snacka med ett par killar.
  • honkie
    Anonym (flata) skrev 2010-01-11 08:20:29 följande:
    Har redan gjort det, tråden är full av utläggningar kring just exakt detta. Är det något som är oklart efter att du läst tråden är jag mer än villig att förtydliga.
    nu har jag försökt kolla igenom tråden noga och endast hittat små inlägg där du skriver att män är självgoda och självupptagna, resten av irritationen verkar riktas mot kvinnor som gillar män.
    nu jävlar ska jag börja spekulera. jag tror du är lika lesbisk som jag är välhängd. du är bara en vanig heterotjej som är så äckligt jävla bitter över att du tänder på det kön som gjort dig så besviken så pass många gånger. du önskar att du vore lesbisk, eller iaf bi, så att du kunde få ut någon som helst njutning av sexuella relationer med kvinnor. jag tror fan t.o.m. att jag har lyckats lista ut vem du egentligen är, fast än så länge står det mellan två tjejer här på fl så jag vågar mig inte på en gissning riktigt än. 
  • honkie

så du har blivit misshandlad av en tidigare partner? eller kanske pappa?

• honkie

så du är en empatisk jäkel som är trött på att andra blir slagna?

Svar på tråden Glad att vara lesbisk