• nexa79

VAd är det roligaste/mest tragiska du fKonstigaste/roligaste presenten/gåvan/klappen du fått?

Som titeln säger vill jag veta mer om vad ni fått för konstiga, roliga eller oanvändbara saker. Det spelar ingen roll om det var klappar, present eller allmän gåva.. inte heller har det någon roll vem som gav det.

tremoten.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 15:00
    Har ni gjort några missar i anknytning till julen, klapparna eller firandet, som att släcka ner ett helt kvarter pga er utebelysning, köpa dubletter av klapparna, ge fel klapp till fel person etc, så kan ni nu posta i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m49506582.html

• Svar på tråden VAd är det roligaste/mest tragiska du fKonstigaste/roligaste presenten/gåvan/klappen du fått?
  • April Mamma

Jag fick en våg en gång av mina föräldrar...blev skitförbannad kommer jag ihop..hade lite viktnoja på den tiden...har dock kommit över det i dag

• Ord blind

En potta. Har aldrig förstått vad det handlade om....

• nexa79

April Mamma skrev 2009-12-21 11:25:49 följande:

Jag fick en våg en gång av mina föräldrar...blev skitförbannad kommer jag ihop..hade lite viktnoja på den tiden...har dock kommit över det i dag
    Om du hade viktnojja så kan ju jag tycka att det var en snudd på taskig present i så fall.. visste de inte om att du var lite nojjig eller?

tremoten.blogg.se
  • nexa79

Ord blind skrev 2009-12-21 11:26:15 följande:

En potta. Har aldrig förstått vad det handlade om....
    POTTA?
    Var hittar man en sån i dagens Sverige till att börja med, haha. Sen håller jag med, vad gör man med den, har som prydnad eller? För ingen vettig människa tar väl hellre pottan än går på toa?
    Hmm..

tremoten.blogg.se
  • snillis

Mest tragiskt var när jag var kanske 7-8 år och min kusin fick ett sånt där huvud som man sminkar och gör frisyrer på av farmor. Själv fick jag ett paket med två hårspännen!
    Fy fan vad det gjorde ont!

• April Mamma
    nexa79 skrev 2009-12-21 11:35:05 följande:
    April Mamma skrev 2009-12-21 11:25:49 följande: Om du hade viktnojja så kan ju jag tycka att det var en snudd på taskig present i så fall.. visste de inte om att du var lite nojjig eller? tremoten.blogg.se
    Nej, dom hade ingen aning om detta....dom tyckte nog bara att en våg ska man ha..hade nyss flyttat hemifrån...
  • nexa79

April Mamma skrev 2009-12-21 11:38:01 följande:

Nej, dom hade ingen aning om detta....dom tyckte nog bara att en våg ska man ha..hade nyss flyttat hemifrån...
    Aha.. ja då var det väl en annan sak iofs.. men en våg är kanske inte är mitt förstahandsval när jag ska köpa något till någon som precis flyttat hemifrån, då finns det ju ofta så mycket annat man behöver.. diskställ, städsaker, mattor och gardiner osv..
    Tack för ditt inlägg i alla fall. Håller med om att det var en något annorlunda present!

tremoten.blogg.se
  • 1989

Jag fick en dvd om egypten av mormor en gång. Vid en närmare titt såg jag att den var 10 minuter lång och att den kom från någon slags gratistidning. Det var nog inte själva presenten som var sorglig, utan mer att mormor var tvungen att dryga ut pensionen så pass mycket. Hon fick många kramar och pussar som tack :)

• nexa79
    snillis skrev 2009-12-21 11:36:34 följande:
    Mest tragiskt var när jag var kanske 7-8 år och min kusin fick ett sånt där huvud som man sminkar och gör frisyrer på av farmor. Själv fick jag ett paket med två hårspännen! Fy fan vad det gjorde ont!
    Det kan jag förstå! Har varit med om liknande saker själv. Ibland tänkte de vuxna inte så långt när det gällde rättvisan. Synd.

tremoten.blogg.se
  • nexa79
    1989 skrev 2009-12-21 11:41:17 följande:
    Jag fick en dvd om egypten av mormor en gång. Vid en närmare titt såg jag att den var 10 minuter lång och att den kom från någon slags gratistidning. Det var nog inte själva presenten som var sorglig, utan mer att mormor var tvungen att dryga ut pensionen så pass mycket. Hon fick många kramar och pussar som tack :)
    Kanske inte så upphetsande present, men då var det ju en gullig gest att försöka hitta NÅGOT du kunde få.. sånt värmer ju faktiskt. Jag hade också blivit glad för själva tanken i ett sånt läge.

tremoten.blogg.se
Svar på tråden VAd är det roligaste/mest tragiska du fKonstigaste/roligaste presenten/gåvan/klappen du fått?