• nexa79

VAd är det roligaste/mest tragiska du fKonstigaste/roligaste presenten/gåvan/klappen du fått?

Som titeln säger vill jag veta mer om vad ni fått för konstiga, roliga eller oanvändbara saker. Det spelar ingen roll om det var klappar, present eller allmän gåva.. inte heller har det någon roll vem som gav det.

tremoten.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 15:00
    Har ni gjort några missar i anknytning till julen, klapparna eller firandet, som att släcka ner ett helt kvarter pga er utebelysning, köpa dubletter av klapparna, ge fel klapp till fel person etc, så kan ni nu posta i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m49506582.html

• Svar på tråden VAd är det roligaste/mest tragiska du fKonstigaste/roligaste presenten/gåvan/klappen du fått?
  • Dinkanesh

Det var min första Mors-dag.
    Dottern var ca 1 månad gammal och hennes pappa hade givitvis glömt av det helt.
    Han drog iväg och efter någon timma kom han hem med en jättefin present till en nybliven mamma.
    En pedalhink till blöjorna.

• humma

Jag fick en herrgårdsost av min svägerska ett år.

Den var inslagen och las fram under granen vid 10-tiden, när de kom till svärmor. (Jag noterade paketets form, typ jösses, är det en ost?) 
    Och vi öppnade paketen vid 19-tiden.
    Mysigt, särskilt eftersom svärföräldrarna är stolta över att de aldrig har under 23 grader inomhus.
  • nilla 1972

En lady shaver, i billigaste modellen den funkade knappt, samma jul ett lättviktsstrykjärn också extremt billigt käderna var lika skrynkliga innan.
    til saken hör att ja hade ett bra strykjärn men jag strök aldrig gubbens skjortor det ansåg ja han kunde göra själv....misstänker att det var svärmors ide.
    raka benen har ja alltid gjort me en vanlig hyvel gilette, med bra resultat.

• Flätad
    anna klara skrev 2010-01-17 04:02:48 följande:
    Skrattar högt o ljudligt    Har du använt den???
    Skulle du bra gärna vilja veta va
    Njae inte på "det viset" ,jag tänder nog mer på äkta vara

Men faktiskt så kom han väl till pass på en halloweenfest då vi smyckade ut honom ordentligt och "hängde" honom... Usch ganska läbbigt blev det faktsikt men det var väl det som var meningen med vår maskerad då förstås att det skulle vara läskigt
  • hewa

Fick för ett antal år sen en j-a tyngdlyftar-hamster som spelar "everybody dance now" - av min svärfar!

• Yn84

Jag har flera år i rad fått Hemmets Journals konstalmancka av farmor, som får den gratis eftersom hon är prenumerant. Har dessutom sagt till henne att jag inte vill ha den... Lika kul varje gång.

• maximum

När jag var 12 så fick jag en kokbok om matnyttiga veckan. yyeeaayy kunde typ göra snabbmakaroner och varma mackor på sin höjd.

• maximum
    Flätad skrev 2010-01-12 23:10:49 följande:
    När jag fyllde 22 och precis hade separerat fick jag en uppblåsbar neger med vibrerande snopp av mina "goda vänner" Det är nog den mest oanade och udda present jag någonsin fått
    och välanvända ?
  • mamma till 2

Fick ett par glögg-glas av min morfar i julklapp när jag var 10 år (har fortfarande kvar dom i förrådet, har inte hjärta att kasta dom nu när morfar är död)

Nyförlöst, första barnet, och full med hormoner fick jag på BB en SilkEpil (sån som drar ut håren med rötterna. Aj, aj, aj) av min dåvarande sambo. Nog för att jag inte orkat raka benen så ofta som höggravid men va fan... Kan säga att den är och förblir oanvänd. Nu när jag kom på att den existerar så ska jag faktiskt kasta den!
    Och av fd svärmor fick jag vid samma tillfälle (kan tillägga att detta var ca 12 timmar efter förlossningen) ett storpack kärringtrosor i strlk 44-46, hade innan grav. strlk 36. Ok, jag gick upp 22 kg under graviditeten men dessa presenter var som en smäll på käften. Tanken från dom var inte att det skulle vara "bra att ha presenter" utan presenter för att gratta...

Summan av det hela, jag var fet och hårig efter att burit sonen i 9 månader

Svar på tråden VAd är det roligaste/mest tragiska du fKonstigaste/roligaste presenten/gåvan/klappen du fått?