Kraniosynostos #9
Jag ska åka med min son den 18 januari för operation med fjädrar.
Träffade också Giovanni som också berättade att vi skulle operera med fjädrar utanpå.
Det är väl så pass testat nu så att det är rutin för alla som kommer in.
Jag ska åka med min son den 18 januari för operation med fjädrar.
Träffade också Giovanni som också berättade att vi skulle operera med fjädrar utanpå.
Det är väl så pass testat nu så att det är rutin för alla som kommer in.
Jag har pratat med flera olika läkare och undrat om inte vi ska göra flera tester eller flera röntger för att försäkra sig om att min pojk mår bra. allt eftersom han växer så måste ju trycket på hjärnan öka, tycker jag... men alla jag har pratat med säger att fler undersökningar allt eftersom han växer inte är nödvändiga. :S ??
Någon annan som gjort kontroller i och med ökat tryck på hjärnan?
Min son heter Alex och är lite över 3 månader. Han föddes 4 september, med sagital synostos.
Tess
Lilyanna;
Gjorde ni några kontroller eller extra röntger innan op dagen?
Jag är orolig att fler suturer ska växa ihop för tidigt.
Jag menar, har den mittersta gjort det så kan väl även den främre fontanellen sluta sig för tidigt?
Jag tycker att min sons panna börjar sluta sig..? Fontanellen är jätteliten och det går som en kant i mitten av pannan, precis som om det börjar fästa sig där också nu. Vi har ju ändå ett tag kvar tills vi ska träffa läkarna igen på SU. Inskrivning den 14 januari.
Tänkte bara om du eller någon annan upplevt samma som jag eller undrar samma som jag?
Vi gjorde en röntgen på BB. Där sa dom att bara mellan suturen var sluten, men hans huvud växer bara framåt. Jag tycker att man kanske ska kolla upp lite mer allt eftersom han växer, men det kanske inte är så man brukar göra?
Det här har ingenting med någonting som ni disskuterar att göra, men... Alex är färdig opererad! :) Tid för återkoll den 18 februari.
Allt är klart!
Tack alla ni som hjälpte mig i min förtvivlan när han föddes.
Det blev 3 fjädrar under huden och en diademplastik där dom tog bort ca 1cm på längden av skallbenet.
Han ser lite kantig ut men det blir bättre hela tiden...
29oktober
Min son hade sagital synostos, men hans bakhuvud hade växt aldeles för långt så det blev lite mer än vad vi hade tänkt oss med op.
Kirurg var Giovanni. Han är helt underbar!
När hade ni tid för op? Vem ska operera?