Kraniosynostos #9
mrsjo: Välkommen till tråden! Vad jobbigt med allt ni gått igenom men det är väldigt duktiga på SU och det kommer att gå finfint!
Ska försöka svara på lite frågor...
Måste bara berätta att jag äntligen blev färdig med mitt mail till Skånemejerier, ang att de säljer Proviva med extra folsyra och endast skriver att det är jättebra för kvinnor att äta extra folsyra under graviditeten och före, utan en enda källhänvisning eller kritiskt inslag. Får väl se vad de svarar... OM de svarar.
SofiaD mfl: Självklart vet jag att missbildningar kan ske även utan anledning. Jag är bara så trött på att folk inte är kritiska till något de läser utan bara köper allt rakt av. All propaganda bara slukas, utan någon som helst eftertanke om andra konsekvenser.
Jo, men det finns ju nackdelar med allt som även har fördelar. Men det skrivs det inte om. Fast fördelarna kanske överväger i detta fallet som det ser ut nu. Fast å andra sidan verkar ju forskningen inte helt klar eftersom Livsmedelsverket tvekar...
Jag tror ni får ersättning för taxiresan från stationen, det fick vi.
Ring däremot SU och fråga om ni inte kan få komma senare på inskrivningsdagen eftersom ni kommer så långt ifrån. Det frågade hon oss om vi ville göra. Dock så körde vi ner med storebror till Mellbystrand dagen före och tog sedan tåget från Laholm och var på SU runt 9. Men det är vääääldigt gott om tid första dagen så ni kan säkert komma senare.
Vad skönt att ni fått en tid!
Jag undrar om ni som opererat för metopica för något år sedan fortfarande kan känna en "ås" i pannan på era barn?
mrsjo och 29Oktober: Lycka till och hoppas att allt går/gått bra!
Skönt att höra att det gått bra för er!
Ni som opererat för metopica för något år sedan, känner ni fortfarande en kant (ås) i pannan?
Hoppas det löser sig för er med sjukdomar osv.
Haha, jag kommer ihåg sköterskan som ville ge morfin hela tiden. De hade Victor några timmar en natt och när han skrikit en stund hade de gett honom morfin, som han blev så dålig av så att han kräktes en hel dag till.
Dessutom tycker jag att de var lite klantiga på CIVA. Vi sa i förväg att Victor var ganska stark och inte ville ligga ner, men de trodde oss inte och sa att alla barn ligger ner efter operationen. Efteråt berättade de att de fått bära honom från op.bordet för han ville inte ligga ner... Förbandet fick sitta kvar några timmar och CVK:n åkte ut efter ca 30 minuter. Trots att vi hela tiden påpekade att han borde ha kläder på sig så att den inte skulle kunna åka ut lika lätt. Därefter kallade de honom för "brottaren"!
Jaja, de flesta var superbra!
Ser att ni pratar huvudomfång. Sist vi mätte Victors, vid 1,5 års kontrollen, så hade det växt men inte jättemycket och låg lite under kurvan. Jag mejlade då till PT som svarade att de gör pannan lite större av en anledningen och det är att eftersom barnen är opererade i skallbenet som kommer det att växa långsammare än om man inte hade gjort någon operation. Han menade att bara så länge det växer, om än långsammare, så är det bra och att det har många år på sig att växa. Sen är människor olika, vissa har mindre huvud andra större.