• MammaMila

Kraniosynostos #9

mrsjo skrev 2010-02-27 20:37:22 följande:
    Hej! Har lagt in lite bilder på Emmas huvud efter operation. Finns under starka bilder men en bild 6 dagar efter (idag) finns under standard
    Ärret ser ju riktigt fint ut... Emma har ju lite mer hår också
    Är ni nöjda?
  • MammaMila

Amia01: Vilka sköterskor gillade ni inte? Vad det något speciellt som hände?

Skönt att ni känner er lugnare inför op... allt kommer att gå bra
  • MammaMila

Amia01: Haha... de sa hela tiden välling till oss också... inte bara hon. Jag rättade dem och sa att jag ammade och de sa "Jaja... eller mjölk". Så det går bra med det du använder. De väcker dig 4h före op så du får mata honom (jag ammade) på det sätt du vill.

Hon höll en föreläsning för oss också men var inte lika stressad så klart. Men det kändes ändå som att man inte kunde fråga så mycket...
    När vi var där var vi de sista dagarna den enda famljen tills mjrsjo kom... det var sportlov
  • MammaMila

Om ni ligger kvar över helgen så slås avdelningarna ihop (vuxen+barn) då kan man ibland få en sköterska som inte brukar jobba med barn... det fick vi.

Åsa hette hon... kort hår... Hon var super nervös. Hon tappade saker på golvet och öppnade en ventil till droppet och hade ut innehållet i en spruta på golvet.... hoppas ni inte får henne. Jag blev super stressad... Castor skrek hela tiden för hon var så osmidig  
  • MammaMila
    Lina W skrev 2010-02-28 14:31:21 följande:
    Skit!! Tyvärr verkar det som att Moses blivit smittad och det är troligtvis RS.... Så vi har redan ringt till avdelningen och sagt att han är sjuk så operationen blir ju inställd. Han mår inte jättedåligt, ingen feber eller så och äter och sover bra, men har börjat hosta och har det lite jobbigt med slemmet som bildas hos spädbarn vid RS. Hoppas att han inte blir sämre, det brukar ju utvecklas och bli värst efter 3-6 dagar... Hans kusin (2 mån) ligger inlagd just nu för RS. Vi har varit så himla inställda på op nu i veckan så det känns så surt att det inte blir av. Men vad ska man göra. Det viktigaste är ju att han är frisk när han ska opereras. Förhoppningsvis kan man ju få en tid relativt snabbt igen, har ingen lust att vänta flera månader till.... Tills nästa gång får vi väl isolera oss några veckor innan operationen.... Mrsjo: Vad fin hon blev, helt otroligt vad dom kan göra alltså!!
    Super tråkigt att behöva ställa in... men jag tror de brukar försöka klämma in de som är tvungna att ge återbud p.g.a. sjukdom snabbt. De sa att man inte kunde operera så brukar man få en tid snabbt efteråt... så det är nog samma för er...
  • MammaMila
    amia01 skrev 2010-02-28 21:22:05 följande:
    Låter som på IVA för oss i fjol. De hade ingen koll alls på barn Lyckligtvis fanns hela tiden en sköterska med från barnavdelningen, men hon hade ju ingen koll på IVA... så det var mycket frågor och krångel pga fel utrustning, missförstånd mm. Men på vårt lilla lasarett kan man ju förstå att de inte kan vara bra på allt. Och likadant är det väl på avdelningen på SU över helgen, så man får klara sig så gott det går... förhoppningsvis är vi ju så pigga då att vi kan det mesta själva
    Det går nog bra... det gäller bara att man ifrågasätter och är lite uppmärksam själv
  • MammaMila

Hm... fjädern i Castors panna är väldigt framträdande... hoppas den går att ta bort efter 4mån istället för 6

Någon sa att det inte syns så mycket på deras barn... på Castor ligger den utanpå skallbenet och syns verkligen mycket. Se bild om ni vill...
  • MammaMila
    Lovali skrev 2010-03-04 08:40:03 följande:
    Ja fjädern syntes väldigt tydligt. Erics syntes inte alls så mkt. Man kan se de 2 bilderna på sidan 3 under mina standardbilder, där ser man dem vagt som 2 lodräta streck med ca 3 cm emellan. Jag förstår bara inte var Erics fjädrar låg då om Castors ligger på ett annat ställe? Hade Erics legat UNDER skalbenet så hade de ju inte kunnat synas alls väl? De syntes tydligt men absolut inte som på Castor.
    Jag tittade på dina bilder förut och trodde att Castor skulle se ut som Eric... men tydligen inte
    Fjädern är mer framträdande än ärret nu eftersom det syns framifrån på alla bilder. Det är lite tråkigt. Men Giovanni sa att den skulle bli mycket framträdande så...Eric måste ha haft fjädern på annat sätt eller så har de ändrat fjäderns utseende? Den är är ju som en hästsko och du sa att det var två sträck bara?
Svar på tråden Kraniosynostos #9