Kraniosynostos #9
Vi bor 30 mil från Göteborg. Tog tåget! Fungerade perfekt!
Vi bor 30 mil från Göteborg. Tog tåget! Fungerade perfekt!
29 okt
Du fick bra svar av Marie. Ville bara tillägga att vi tog ut tfp båda två under vårdtiden och sen fick en av oss vara hemma med tfp i en eller två veckor efter vi kom hem från sjukhuset, kommer inte riktigt ihåg hur länge det var.
Ang barnförsäkringen så ger ju inte synostos rätt till någon form av ersättning, så det borde inte innebära några problem för er att få teckan försäkringen till vanligt pris.
Vi fick ställa in op pga att Oskar var förkyld och hade feber. Feber är det som sätter käppar i hjulen, ingen fara om de bara är lite snoriga. ang återbesök så ville de att kan kommer dit. Ingen annan läkare är kapabel till att bedöma hur det ska se ut osv och jag skulle inte lita på någon annan när det gäller det här än SU.
amia01
Vi opererade Oskar när han var 11 månader för sagittal synostos. Samma sak för oss, en inkompetent bvc läkare som inte visste ett skit om synostos. Vi var på barnkliniken i januari, på bedömning i början av mars och fick op tid i mitten av april (fick ställas in pga sjukdom så han blev inte opas förrän 10 juni). Jag tror inte heller nån vecka hit eller dit spelar någon roll för er, eftersom han redan är så pass gammal.
Det var lite strul här också, innan remissen äntligen kom iväg från vårt hemortssjukhus. Fick ringa och trycka på efter en vecka då den fortfarande inte kommit iväg. Men på SU gick allt smärtfritt, de var väldigt tillmötesgående om allt.
Tess
Man blir fasen mörkrädd när man läser er historia! Bra att ni anmäler sån förfärlig inkompetens och dåligt bemötande! Skönt att det iaf ordnade sig till slut med op..
Till sommaren är Oskar 3 år och det är dags för återbesök! Jag tycker att han är jättefin (så klart) men visst syns det ändå lite grand att han har lite mer markerad panna, om man jämför med syskonen, och är lite bulig i tinningarna. Men det är absolut inget som någon tänker på om man inte direkt letar efter det. Hoppas att allt ändå är som det ska. Undrar hur vanligt det är med fler op för att inte första blev helt lyckad?
Nu finns bilder i galleriet under starka bilder!
Jag har dem kvar!
amia: Kan bara tala om hur det är för oss. Oskar var som sagt 11 mån vid sin op och det räcker med en för honom. Skriv ner alla dina frågor och ta dem med dig vid besöket, är så lätt att man glömmer annars.
tess 863
Jag vet inte om det heter diademplastik, men de flyttade bak pannan sas genom att ta bort skallben på Oskar (sagittal).
Nu är Oskar nyklippt och ärret har blivit mer framträdande nu när håret blivit avtunnat. Det slog mig idag när jag plötsligt såg det, att han faktiskt gått igenom en stor skalloperation. Min duktiga kille! Känns så avlägset med op på nåt vis?!