Inlägg från: Tärning6 |Visa alla inlägg
  • Tärning6

Hjälp mig att göra en matsedel för 4veckor så billig och god mat som möjligt gärna nyttig oxå för 4 pers

Ja som rubriken lider kom med alla förslag ni kan, det skulle vara mycket omtänksamt.

• Svar på tråden Hjälp mig att göra en matsedel för 4veckor så billig och god mat som möjligt gärna nyttig oxå för 4 pers
  • Tärning6

Finns de ingen som har nått förslag

• Tärning6
    Sigrid skrev 2009-12-21 19:44:13 följande:
    Några förslag:* Blodpudding + + lingonsylt + rivna morötter* Ugnspannkaka (1 liter mjölk, 5,5 dl mjöl, 0,5 tsk salt, 2 ägg... 25-30 min 225 grader i en stor långpanna)* Spagettis + köttfärssås* Potatis/Pasta + köttbullar* Falukorv i ugnen med potatismos (korv, senap, bostongurka, tärnat äpple, finhackad gul lök och riven ost... 225 grader i ca 20 minuter)* Potatis/Pasta + falukorv/prinskorv/grillkorv* Enkel lasagne (gör vanlig köttfärssås, väldigt såsig. Ha i creamefraiche. Varvar köttfärs och lasagneplattor)* Raggmunk + lingonsylt* Olika soppor är ofta billigt
    tack så mycket
Svar på tråden Hjälp mig att göra en matsedel för 4veckor så billig och god mat som möjligt gärna nyttig oxå för 4 pers