• Marie Curie

Spelar ni julklappsspelet?

Det verkar som om alla spelar detta numera, gör ni det också? Berätta gärna vad ni har för regler hos er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-23 19:30
    Exempel på regler:

Alla som ska vara med köper ett antal paket, tex kan man enas om att alla ska köpa tre paket eller att alla ska handla för samma summa pengar.

Alla paket läggs i en hög. Sedan börjar tex yngste deltagaren att slå en tärning. Blir det en sexa får han/hon ta ett paket ur högen. Därefter är det nästa persons tur osv tills alla paket är slut.

Nu får alla öppna de paket de tagit och visa upp vad de fått. Därefter sätter man en äggklocka på tex 20 min. Sedan slår man tärningen igen. Får man en sexa får man ta en sak av någon annan. När klockan ringer är spelet slut och det man har då behåller man.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar ni julklappsspelet?
  • KossanMuu

Japp, fast vi kallar det paketleken

Vi brukar ha med oss 3 paket var så det blir en liten hög Tror vi brukar ha 1 & 6 på tärningen, då får man ta paket. Sen när paketen är slut ställer vi timer på kanske 5 min. Så får man "sno" av varandra. Om nån blir utan i slutet brukar vi lägga till nån minut på slutet så alla får öppna vars en iaf. Sen packar vi upp och leken är slut =) Vet att vissa brukar köra en runda till efter paketen är uppackade men så gör inte vi. Dock kör vi ibland lite byteshandel :P

• Mirakel händer

Nej, det gör vi inte....

♥Kim 950313♥ ♥BF 100709♥
  • OMWF

Ja, fast julklappsleken, men i år blir det någon tråkig variant då några tyckte att man inte fick sno från varandra.

• KossanMuu
    OMWF skrev 2009-12-21 20:00:00 följande:
    Ja, fast julklappsleken, men i år blir det någon tråkig variant då några tyckte att man inte fick sno från varandra.
    Det är ju det roligaste i hela leken
  • OMWF
    KossanMuu skrev 2009-12-21 20:06:21 följande:
    Det är ju det roligaste i hela leken
    Eller hur! Jag är så jävla besviken. Jävla messystrar man har.
  • Allt går fort

aldrig hört talas om

• KossanMuu

Jag trodde faktiskt det var vanligare för jag tycker mig ha hört fler och fler på senare år som har börjat med det... Kanske är olika vanligt i olika delar av sverige?

• glasbubblan

Va? Man köper presenter för presenternas skull och inte utifrån vad man tycker att var och en ska få? Låter fullkomligt galet i mina öron. Och sno sakerna från varann... nja...

Svar på tråden Spelar ni julklappsspelet?