Inlägg från: KossanMuu |Visa alla inlägg
  • KossanMuu

Spelar ni julklappsspelet?

Japp, fast vi kallar det paketleken

Vi brukar ha med oss 3 paket var så det blir en liten hög Tror vi brukar ha 1 & 6 på tärningen, då får man ta paket. Sen när paketen är slut ställer vi timer på kanske 5 min. Så får man "sno" av varandra. Om nån blir utan i slutet brukar vi lägga till nån minut på slutet så alla får öppna vars en iaf. Sen packar vi upp och leken är slut =) Vet att vissa brukar köra en runda till efter paketen är uppackade men så gör inte vi. Dock kör vi ibland lite byteshandel :P

• KossanMuu
    OMWF skrev 2009-12-21 20:00:00 följande:
    Ja, fast julklappsleken, men i år blir det någon tråkig variant då några tyckte att man inte fick sno från varandra.
    Det är ju det roligaste i hela leken
  • KossanMuu

Jag trodde faktiskt det var vanligare för jag tycker mig ha hört fler och fler på senare år som har börjat med det... Kanske är olika vanligt i olika delar av sverige?

• KossanMuu
    Marie Curie skrev 2009-12-21 20:51:15 följande:
    Tycker också jag hör om det hela tiden, senast idag när två personer före mig i kön på ica diskuterade hur många "småpaket" de skulle köpa. Kan tillägga att vi bor i södra Sverige.
    Det gör vi med.

Taggtroden: Den ni kör på jobbet verkar också rolig Har inte hört nåt liknande innan faktiskt!
Svar på tråden Spelar ni julklappsspelet?