• jakey

Ont i bröstkorgen

Jag har haft jätteont i revbenen och tippen på bröstbenet under slutet av alla mina 3 graviditeter...Min BM sa att det var rätt vanligt och har med att göra att bröstkorgen vidgas(på mig från 70 till över 85cm) Det skall vara vanligare om man är kort(jag är 165cm) Hon sa även att det var väldigt viktigt att jag kännde att det var just skelettet för man kan även få problem med gallan (tror jag det var)när man är gravid, som kan kännas liknande...

• jakey

Om det är din första så brukar det släppa när barnet fixerar sig annars gör det ont tills barnet är ute. Jag har aldrig tänkt på hur lång tid det tar att gå tillbaka men efter ca 4-5månader är jag i allaf all nere i 75 BHar och inte 85...Det jag tycker hjälper är att sätta tryck mot det stället som gör ondast. Nu har jag hela benen på min högra sida och har därför mycket ondare där så om jag lägger en kudde eller liknande unde när jag lägger mig så att revbenet trycks in lite så kan det kännas bättre eller ett bar kuddar bakom ryggen när man sitter så man svankar rejält (så att framsidan blir lite längre)kan också hjälpa...

Svar på tråden Ont i bröstkorgen