Inlägg från: Vattuman83 |Visa alla inlägg
  • Vattuman83

Ont i bröstkorgen

Hej!

Jag är gravid i vecka 32 och har senaste dagarna haft jätteont i min bröstkorg.
    Värken sitter mellan brösten och strax nedanför, och jag vet inte om det är själva revbenen eller något muskulärt. Det är inte bebisens sparkar/buffar på revbenen, för de känner jag också. Det här är en mer ihållande smärta. Värst känns det när jag drar djupt efter andan, eller på natten när jag vaknar av att jag vänder mig.

Är det någon som känner igen sig, eller vet vad det beror på?
    Har frågat min Bm, men hon hade inget svar.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ont i bröstkorgen
  • Vattuman83
    jakey skrev 2009-12-21 20:37:45 följande:
    Jag har haft jätteont i revbenen och tippen på bröstbenet under slutet av alla mina 3 graviditeter...Min BM sa att det var rätt vanligt och har med att göra att bröstkorgen vidgas(på mig från 70 till över 85cm) Det skall vara vanligare om man är kort(jag är 165cm) Hon sa även att det var väldigt viktigt att jag kännde att det var just skelettet för man kan även få problem med gallan (tror jag det var)när man är gravid, som kan kännas liknande...
    Tack för era snabba svar! =)

Är också kort, 165 jag med, så det kanske är bröstkorgen som vidgas då. Ungefär hur snabbt går den tillbaka sen då, efter förlossningen?
    Svårt att veta om det är skelettet eller något som sitter under tycker jag. Hur många veckor höll din smärta i sig? Fanns det något som lindrade den?

Har som tur var sluppit halsbränna, så det är nog inte magmunnen som spökar.
  • Vattuman83

Då verkar vi vara flera då! Antar att det bara är att bita ihop, känns som man får nya krämpor för varje vecka som går så här framåt slutet...

God jul på er alla! =)

Svar på tråden Ont i bröstkorgen