• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Stora syster

ojoj, bara jag vaken, både hemma o på fl...

Var det nån mer som skulle över till Marina nu på morgonen? Tänkte man kunde samåka llite!

• Maraja 80

Oj här var det lungt

Tar en paus i städandet..hur kan man ha så mycket skit liggande överallt!!??

Har haft en lugn helg, var hos Karin i fredags och kollade film, jag sov nästan igenom hela filmen och V somna på slutet
    Igår hade jag en skön kväll V var borta så jag och MAx kollade på Ice Age 3 och sen slappade jag framför TV:n.

Var duktig igår och tog mig iväg till Friskis...var länge sen nu så idag har jag träningsvärk!! Men nu jäklar ska jag komma igång ordentligt igen!!

Nu väntar första hela jobbveckan, kommer vara död på fredag

Hoppas alla har det bra i kylan!

• Lilla

Maraja: duktig du är som tränar!

Vi har haft kompisar från Täby här idag. De har en son som är lika gammal som idun och en dotter på 8 månader. Vi hade roligt, åt lunch och lekte och pratade massor. Var ända sen i somras vi sågs. Varför blir det lätt så trots att man trivs bra ihop? Sen städade vi ut julen. Blev mycket barr på golvet när granen åkte ut kan jag säga. Sen försökte vi köpa en ny dammsugare, men när vi väl betämt oss för viken vi ville ha visade det sig att den var slut... Vi får köpa den en annan dag, för de hade 30 st på ingång endera dagen.

I morgon blir det dagis igen efter 3 veckors jullov. Maken ahr varit ledig lika länge, men jobbat en del hemifrån. Jag har jobbat mellan jul och nyår och så jobbade jag igår, men skönt för Idun att vara ledig så länge. Denna vecka blir det 4 dagar för henne, för på fredag är jag ledig som kompensation för att jag jobbade i lördags. Någon som vill leka på fredag? Vore kul!

• flingansnö

Hej!

Maraja: Duktigt att träna! Och att städa!

LillaT: Återkommer om fredag, vet ej hur planeringen ser ut, tanken är att G ska vara på fsk korta dagar hela veckan, men han kanske kan vara ledig på fredag, beror på hur jag mår och hur mycket jag hinner få gjort av allt som ska göras denna sista lediga vecka. Jag ska till läkaren nästa vecka, så får vi se vad han/hon säger.

Ni som varit på Yoga, vad tycker ni, är det svårt? Det finns tydligen gravidyoga på sjukhuset och jag tror att det är bra, men funkar det om man har foglossning? Och om man är totalt osmidig i vanliga fall? Och aldrig gått på yoga innan? Ngn som har erfarenheter? Jag är väldigt sugen, men det är ganska dyrt...

Nu ska jag strax ta medmig G i sängen och söva oss båda.

Kram och godnatt!

• Mirix

Jag är ledig imorn om nån vill träffas vid kl. 12!
    Är ledig fredag oxå men då ska jag o Mira bada!

• RedTopaz

Halloj!

Synd att du sov Maria, filmen var ju bra! (Inglorious Bastards).
    För er som inte sett Ice Age 3 kan jag rekommendera att se den!! Jag, Tomas och Leo skrattade hela filmen igenom idag! Gjorde ni oxå det Maria?

Idag har jag börjat packa. HERREGUD, det tar ju fleeera timmar!! Krävs så oerhört mycket planering och förberedelse samt funderingar på i vad och hur man ska packa md två barn med.  Suck! T är knappast till hjälp heller haha!

Imorgon tänkte jag ta mig till öppnis i Mariakyrkan. Tänkte faktiskt ringa dagis och fråga om Leo får komma dit, annars blir det bara en enda dags dagis på tisdag innan han är borta 2 veckor igen.

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Flurran

Halloj!
    Äntligen hittade jag tråden! Det tog ett tag, satt o läste i 7:an o tyckte att ni skrivit lite... men tji fick ja, nu har jag bara 33 sidor att läsa ikapp!!! Jag får ta tag i det imorgon, dvs om jag hinner...
    Hoppas att alla mår bra och god fortsättning till er alla goa!!! *kram kram*

• Marina

Hej Flurran välkommen hem, hoppas flytten gått bra =)

Bt den filmen sov jag också igenom och Jonny tyckte den var värdelös..Ice age 3 är bra men jag rekommenderar starkt Alen Vs Monster såååå bra {#lang_emotions_sealed}..

Om vi inte ses så ha en underbar resa..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Ojoj, varför du inte ringa mig och fråga så hade jag kunna skvallra om nya tråden Jennie!

Fattar inte att folk jobbar fem dar på raken. Jag var helt färdig när jag åkte hem igår kväll efter min tredje dag! Nu e jag ledig idag, sen jobbar jag tre dar till..

Ska passa på att fixa lite hemma idag, handla lite o ringa spännande samtal till myndigheter.

• Marina

Karro det tar hårdare på kroppen att jobba obekväm arbetstid så inget konstigt med att du blir trött efter tre..

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden Järfällatråden 8