• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • BackinBlack

Jessie: Nej men nu får bebisen ta och titta ut! Tycker jag. Håller tummarna för dig.

Mirjam: Hoppas Mira kryar på sig snarast! Fick tips om Solsidan i helgen och vi har missat det TOTALT. Måste kolla upp på nätet.

Lilla T: Vad kul med första tandläkarbesöket. Uma gapade villigt, men det var det inte alla barn som gjorde. Tänker på Lotta på Bråkmakargatan...

Tip: Vad kul att du fyndade i helgen. Jag håller fortfarande på att reda ut allt ärvt. Trodde jag hade koll och hade märkt påsarna men nu vet jag att det saknas en uppsättning långärmade t-tröjor vi ärvt från kusin Gustav. Bland annat.

flingan: Hoppas att du får vila nu.

Själv har jag sovit med två barn inatt. Uma ville inte somna i sin säng och jag hade ont i kroppen och fick nog efter 50 min - höll på att somna sittandes. Så hon fick komma in och lägga sig med mig. Och efter några timmar vaknade Vincent och fick komma över. Och så vaknar han/skriker till en gång i timmen. Så jag är sååååå utsövd.

Uma fick byta säng innan hon fyllde två och det får nog Vincent med. Det handlar mycket om att slippa bära i och ur och mecka in och ut saker samt att de börjar bli längre och gillar att klättra.

Nu ska jag gå och fylla på med en smörgås och lite kaffe. Sedan strykning. Jag har en intervju idag, på ett företag vid Solna station. Får se vad som händer, både spännande och lite läskigt. Jag ska försöka göra mig "kontorsfin" innan jag åker.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Mirjam: Det där låter som ett mastodont-jobb. Vi skulle opponera på ett arbete som hade snott stora sjok av text. De hade angivit delar av källorna och vi hittade ju direkt allt, men det saknas även fotnoter och källor och så var språket ungefär som det du beskriver. Hua! De var sååååå sura på oss efteråt, men vad ska man göra?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

dt är änn så länge inte mycket text iaf. De e inte som jag ochtvingar sig själva att fylla 4-5sidor direkt..
    det är jobbgt tt de är mina kompisar och en avdem bad mig tom att rätta hennes stavfel.. men det tänkr jag inte göra.  

• Timba

Mirix: stackars er, fy vad jobbigt med magsjuka, hoppas ni snart mår bättre.. Angående rapporterna be dem köra stavning och gramatik först och rätta sen..Jag brukar vara rätt så snäll när jag läser andras grejer, annars blir det lätt sådålig stämning, många har ju väldigt svårt att ta lite kritik och speciellt om det inte kommer från läraren..

Vi måste nog snart plocka Eliotts spjällsäng eftersom har försöker klättra ur och dessutom gillar han inte att sova i den, brukar sluta med att han gapar halva natten ...

Flingan: vet inte könet ännu, gick inte att se, men jag hade gärna vetat, för att kunna planera lite..

Har nån något gott recept på pastasallad ? ska ha lite lunch här imorgon och tänkte det kunde vara enkelt..

• Stora syster

Mirjam, ni blir väl betygsatta på er opponering också? Det blev vi på examensarbetet, så det var bara att skriva upp allt! Dock brukar man väl skriva ner alla stavningsfel och andra rent grammatiska fel på ett separat papper och lämna till författarna? Så gjorde man iaf på KI. Sen skall ju alla referat och liknande redovisas både i text och muntligt vid själva opponeringen? Lycka till iaf!

Flinga, Hawaii.... mmmmm

Nu har jag varit hos naprapaten igen, hoppas det var sista ggn. Det känns mycket bättre iaf, han trodde det hade blivit nervinflammation... så nu har jag inhandlat nya antiinflammattoriska tabletter och kör en kur och skippar allt vad träning heter...

Nu har jag ätit avokadomackor och ska försöka fräscha upp mig för jobbet.

Lycka till på intervjun Utteröga!!

• Mirix

karro: vi hhar intekommit så långt att vi ska opponera, pju..

• Jessilicious
    Telefonkön till min bm var sjukt lång idag så jag undrar om det är någon här som vet om det är max 2 veckor man får gå över tiden? Har gått 8 dagar över tiden nu nämligen med mitt 2a barn, med mitt första gick jag äver 1 v sen igångsättning. 

Jag var hos min bm i torsdags och var då öppen 3-4 cm. Men fortfarande ingenting.

Tänkte att de inte låter mig gå ännu mer över tiden än 2 v för att jag är omföderska?
  • Mirix

tyvärr Jessi så har jag ingen aning. Har du inte några värkar? Kan du inte fejka att du är super orolig och därför måste ha ut barnet nu...
    Ringa direkt till förlosningen...

• Disan

jessie: usch vad jobbigt! Hoppas att allt snart är över iaf

Idag fick vi ett bud på 1,6 milj för lägenheten och det är taget! Tjoho! Vi är jätteglada och hoppas på att allt glider på som det skall nu bara. Hoppas att vi får skriva kontrakt a.s.a.p!

Idag fyller Maya ett år också! Tiden har gått så fort, men ändå har det ju hänt så enormt mycket... Skall hem till dem en sväng efter jobbet och säga grattis och äta tårta tillsammans med min mor som också ville fira. Nice

Life sucks and then you die
  • flingansnö

Disan: Grattis, både till bud och till Maya!!

Jessie: Vad jag har hört så får man bara gå över 2 veckor här. när har du tid för kontroll?

Syster: Hoppas att ryggen blir bra nu!! Inte kul att ha så ont...

Mirjam: Tänk såhär. Plocka först ut de positva sakerna, sedan de negativa. Gör listor. Varje negativ sak ska ha två positiva saker. Eftersomde negativa ofta är många fler måste man välja vilka som är viktiga. Altså att inte källhänvisa är ju jätteviktigt. Vad gälelr stavning och meningsbyggnad och sådant skulle jag säga det i en bisats i början typ: "språket är ju inte på topp här, men det känns inte relevant för uppgiften att gå igenom det, men låt någon korrläsa det ni lämnar in nästa gång. Sen säg inget mer om det.

Utteröga: Lider med dig som inte fått sova. Lycka till på intervjun!

Tip: Ha ha ha, min ville inte helelr visa upp sig! Manges ngt ( ) könsstereotypa ide är att det därför är en flicka, för de är prydare av sig!!!

Här hemma blev det en timmes sömn, sedan ringde de från fsk och sa att Gsutav hostade hur mycket som helst, det vara bara att pallra sig upp och åka och hämta lilla sjuklingen! Stackarn.... Nu är han hos farmor och farfar och komemr hem ikväll. Tur att vi har dem...

• Mirix

Jag vill oxå ha farmor o farfar att lita på i all väder ;-P Me imorgon och på onsdagförmiddag tar en mormor över iaf. Måste till skolan lite den här veckan iaf.

tack för tipsen om gensvar alla. Jag har vait rätt juste, samtidigt som jag innte kan vara för snäll viblir ju som Karro skrev betygsatta på opponeringen oxå.

Yeah Anna, vist önskar du lite att du fick ta ut alla 1,6miljoner och sicka fort som fan? Använde ni er av en mäklare, eller hur gjorde ni u igen?

• ak73

Hej! Får jag låna er tråd lite och få råd av er Järfälla-mammor?! Min man kommer trol att få jobb i Sthlm och då kommer vi att behöva/vilja ha {#lang_emotions_laughing} ett radhus med inte allt för långt pendelavstånd till City. Vi bor 70 mil från Sthlm och känner dåligt till områdena där. Hade först funderat på Sollentuna, men har läst att det är stora bullerprobl där. Då såg vi Järfälla med hyfsade priser och lagom pendelavstånd. Men tipsa mig gärna om olika områden. Vill ha lugnt och barnvänligt och inte alltför långt till kommunikation till City (max runt 3 km). Är det nån som ids ta sig tid och tipsa mig? Snääälla.....

• Bolindermamman

Att jag inte upptäckt denna tråd tidigare

Kim heter jag bor i Kallhäll/Bolinder strand med man, dotter(Tilde 081204) och liten vovve.

Vore jätteskoj att lära känna flera i området tycker jag. promenar gör jag gärna och leker i parker osv.

Jobbar gör jag sedan januari och dottern är på förskola om dagarna. Trivs såå bra där!

• AnnaLind

Hej!
    Fick precis reda på att vi inte kommer få förskoleplats till vår dotter på den förskola vi ville.
    Vi hade ansökt om plats till januari men då kan dom inte ta in oss och har vi tur har dom plats ledig i augusti.
    Funderar nu på att sätta lilltösen hos dagmamma medan vi väntar på att vi ska få en plats.
    Någon här inne som kan tipsa en förstagångsförälder om bra dagmammor i viksjö? :)

Svar på tråden Järfällatråden 8