Hur är det?
Jag är gravid i v.7 (6+3) och är så orolig för min lill* bebbe. Jag blev sjuk för ca 1 vecka sedan, fick först bara ont i halsen och kontaktade då husläkaren där dem tog ett svalgprov som inte visade något. Dem kollade även öronen och lyssnade på lungorna och hjärtat. Läkaren sa att det troligtvis är virus och att det inte finns så mycket att göra åt det.
Några dagar senare ringer jag igen då jag inte mår ett dugg bättre. Jag har nu fått besvärande hosta med rikliga slemmiga upphostningar, är hes, har feber och känner mig verkligen sjuk. Han går på att min heshet fortfarande är ett virus jag har och att det inte finns något att göra. Då Noskapin inte hjälper skriver han ut Coccilana-etyfin som är den starkaste hostmedicin som finns att tillgå som jag kan ta till natten för att få sova i alla fall. han säger att jag kan ta det som gravid, att det inte finns några risker.
Min man hämtar ut det åt mig och jag tar sammanlagt 10 ml till natten, men inte sjutton hjälper det inte. Jag hostar lika mycket.
Under denna natt så har jag mått så fruktansvärt dåligt, har näst intill känt mig medvetslös, haft hög feber, ont i örat, inte haft någon röst kvar och hostat som bara den, mina upphostningar är nu gröna till färgen.
Var till jourläkare idag och har nu fått antibiotika samt en annan slemlösandemedicin att ta. Jag ska absolut inte ta Coccilana-etyfin fick jag reda på.
Det jag nu undrar är hur dessa mediciner påverkar en liten bebbe på bara några veckor? Jag har tagit både Alvedon. Noskapin, Coccilana-etyfin, Ery-Max och Mollipect samt Nosin näässpray. jag är så rädd att min bebbe mår dåligt, med tanke på hur jag mår så vore det juh inte så konstigt.
Hur klarar en bebbe under så tidig graviditet en ordentlig infektion? Bör jag kontakta min BM?