• Dajo

Hur byter ni om?

En sak som jag har funderat över på sommaren, när man är ute och badar, är hur olika folk på badstranden byter om. Vissa är väldigt noga med att gömma sina privata delar under en handduk, ingenting får synas från något håll... de tittar sig nervöst omkring och byter om jättefort, troligtvis för säkerhets skull utifall att någon skulle ha röntgenblick och kunna se igenom handduken. Andra slänger helt enkelt av sig sina vanliga kläder och tar på dig badkläderna utan att verka bry sig överhuvudtaget...

Hur gör ni? Skäms ni för er kropp och måste täcka över den så att ingen råkar titta under de få sekunder som ombytet tar?

• Svar på tråden Hur byter ni om?
  • nano

Jag har alltid en haduk runt/över mig. För att andra ska slippa se, egentligen är jag inte så blyg men jag tycker det är allmänt hyfs på en strand full med barn och andra vuxna.

• lövet2

Jag byter inte om på stranden. Har bikini under och tar bara av mig shorts och tröja innan jag badar. När jag ska hem, så sveper jag ett badlakan om mig.

• skånetös78

Förstår inte poängen alls med att byta om på stranden när man kan göra det hemma i lugn och ro och bara dra på en kjol och ett linne över och sen plocka av det på stranden!

• nano
    skånetös78 skrev 2009-12-25 09:21:25 följande:
    Förstår inte poängen alls med att byta om på stranden när man kan göra det hemma i lugn och ro och bara dra på en kjol och ett linne över och sen plocka av det på stranden!
    Poäng, men det händer att vi tar en badpaus när vi vart på semester och kanske vart på stan innan eller liknade. Då har jag inte på mig badkläderna under.
  • Bromsolja

Är aldrig på stranden utan håller hellre till på kobbarna i yttre skörgården, så känner aldrig av nån stress eller annat om jag ska byta om.

• skånetös78
    nano skrev 2009-12-25 10:01:44 följande:
    Poäng, men det händer att vi tar en badpaus när vi vart på semester och kanske vart på stan innan eller liknade. Då har jag inte på mig badkläderna under.
    Jo nä det förstår jag, just vid de tillfällena kommer saken i ett helt annat läge!
  • nano
    skånetös78 skrev 2009-12-25 10:19:30 följande:
    Jo nä det förstår jag, just vid de tillfällena kommer saken i ett helt annat läge!
    Precsis Hur skulle du göra då?
  • margarita

Jag har oftast på mig badkläderna redan innan annars har jag vanligtvis kjol på sommaren så jag tar på mig underdelen innan jag tar av mig kjolen annars skyler jag mig med ett badlakan.

Överdelen känns som att det kvittar, det hansler ju inte om speciellt lång tid som mina bröst är exponerade för allmänheten.

• enlitenbitkaka

Har handduk runt mig. Men inte för att jag skäms för min kropp, tvärt om, men för att ingen ska behöva se något de inte bett om. Respektlöst att blotta musen för folk. Med bikinibehån är jag inte lika noga.

• skånetös78
    nano skrev 2009-12-25 10:20:53 följande:
    Precsis Hur skulle du göra då?
    Jag skulle nog försöka byta om så diskret som möjligt helt enkelt genom att skyla mig så mycket som möjligt med ett badlakan!
Svar på tråden Hur byter ni om?