• Yoyna

    Liga Match

    Hej på er!

    Lsy, vi åker den första mars. Hmm har för mig att det var något annat/mer du frågade, måste kolla bak i den förra tråden!

    Hoppas ni haft en skön jul allihop. Vi har haft det bra, men jag kände för första gången att det verkligen skulle vara skönt att fira hela julafton på ett och samma ställe (firar halva hos J:s familj och halva med min). Kanske nästa år???

    Nu sitter jag och skriver på min uppsats, den ska lämnas in i början på januari så det är verkligen på slutampen nu. Hoppas vi blir godkända bara! Måste åka till Umeå för opponering och jag ska ta M med, ammar ju fortfarande och vill fortsätta med det. Det får gå som det går helt enkelt!

  • Yoyna

    Skönt att höra föresten att inte alla barn skriver en massa! Blev lite stressad ett tag, dumt av mig förstås!

    Jag blir mammaledig tom mars lsy, sen ska J vara hemma till jan -11 då vi tror att M ska börja förskola. Skulle helst vänta lite till men det blir svårt att få ihop det den här gången. Så egentligen har jag bara två månaders mammaledigt kvar, mars är vi ju lediga hela familjen. Sen blir det jobb fram till september för mig och så förhoppningsvis sista månaderna på utbildningen.

    Hur ska ni göra lsy?

  • Yoyna

    Gott nytt år tjejer! Hoppas 2010 blir ett härligt år för er! Såg på min sida att det är fem år sedan jag blev medlem, nygravid med lilla a i magen! Känns länge sedan men ändå har ju tiden gått fort!!!

    Kram på er!

  • Yoyna

    Grattis Sol!!!! Så roligt att läsa! Hoppas ditt illamående lättar, mådde du mycket illa med I? Hur är det med I:s arm föresten?  Stor grattiskram!

  • Yoyna

    Hur mår du nu Sol?

    Aros: Jag hoppas på att komma på Lsy:s fest, har aldrig varit ifrån M någon kväll tidigare men jag gör ett försök. Min lillebor bor på Söder ganska nära festen så han och J får vara där och sen sover vi där. Tyvärr är det bara en etta, annars hade ni alla gärna fått sova över!!!

  • Yoyna

    Men Sol, din stackare!!! Ring din bm, be henne boka tid hos läkare och se till att få din sjukskrivning utökad!!! Genast!

  • Yoyna

    Idag fick M sin MPR-spruta inför Thailandresan. Skönt att ha det gjort tänkte jag först. Sen tänkte jag "Shit, det är ju fest på lördag!!!". Håller tummarna för att vi slipper feber!

  • Yoyna

    Tusen tack för igår lsy! Jättetrevligt att få fira dig och så roligt att få höra om hur ni har det Esma, LS xh Aros!

    Vi pratade om att försöka ses allihop och fira femårskalas till sommaren, vad tror ni om det?!

    Kram!

  • Yoyna

    Är det idag ni ska till doktorn med H lsy? Hoppas ni kan få något svar så att han får bli bättre igen, stackarn! Har ni börjat ge honom mat eller ammar du mest?

    Bra att du känner dig postiv Sol! Som Esma sa så kanske det är lättare en andra gång att se framåt och förstå att det inte varar för alltid med illamående?! Snart är bebis här ju!!! Har ni några namnfunderingar?

  • Yoyna

    Lsy: Kanske skönt att det ändå inte blev utslag på pricktesten? Då kanske besvären ger med sig med tiden?

    Vi ska åka till Koh Samui, Koh Tao (samma hotell på Tao, nytt ställe på Samui) och sen till Khao Lak som blir nytt för oss. Bangkok några dagar förstås! 12 dagar kvar nu! Börjar få lite resfeber!!!

  • Yoyna

    Sol: Jag börjar (tyvärr) jobba igen i april men J är hemma halvtid under hösten! Ni kanske kan umgås?
    Det verkar ju som att det kan finnas hur mycket snö som helst!!! Helt galet!

    Nu sitter jag på jobbet, har hoppas in lite extra och det känns jättebra! Men tuttarna värker, inser när jag är hemifrån att jag ammar mycket! Fick handmjölka ur lite på lsy:s fest och det kommer nog behövas under kvällen idag oxå. Men det är bra, då vet jag att det finns så det räcker när vi är utomlands.

    Aros: Åh, tandlösa leenden! Finns det nått sötare?! Roligt att läsa att det funkar bra för L på förskolan!

    Lsy: Snart åker vi! Har ni kollat nått mer?

  • Yoyna

    Stackars I Sol! Kram!

    Vi betalar oxå alla månader fast det är stängt fyra veckor.

    Nu ha vi nedräkning här hemma, fyra dagar kvar!

    Hur mår L och H lsy? Kram på er!

  • Yoyna

    Så roligt att höra att magen mår bättre! A är oxå väldigt förtjust i snön, vi försöker va ute varje dag men det är lite svårt för det är för kallt för M om han inte ligger nerbäddad i vagnen och sover!

    Har ju haft A hemma hela fabruari för att inte bli smittade av vattkoppor som gått på förskolan, det har ärligt varit lite tufft men samtidigt kanske bra för oss att ställa in oss i varandra på något vis, ständig anpassning liksom...

    Hade gärna träffats på fredag men vår extrabil är sönder och kollektivtrafiken verkar inte helt tillförlitlig just nu! När vi kommer hem (och det är vår ) måste vi ses!

  • Yoyna


    Ergon är nedpackad nu, men det kommer nog bli väldigt varmt att bära i den tror jag. Men ändå ett bra alternativ när M inte vill sitta i vagnen eller om A inte orkar gå tänker jag.
  • Yoyna

    Grattis på ettårsdagen F! Hoppas ni får ett mysigt kalas Esma!

    Känns inte alls fel att åka nu när det börjat slaska! Imorn blir det packa och städa här hemma!

Svar på tråden Liga Match