Inlägg från: mammakalmar |Visa alla inlägg
  • mammakalmar

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Jag kör med Ea sports active och Ea sports active more workouts, de kostar från 299 kr/st på ett ungefär. Och jag är mycket nöjd med dem, ger mycket mer träning än wii fit gör men med balance boarden så får man fler övningar som man kan göra.

• mammakalmar

Du kanske menar Jillian Michels fitness challenge 2010, den är svår att få tag på här i sverige verkar det som har inte hittat något ställe som säljer den faktiskt.

Ea sports active är träningsprogram med både styrketräning och konditionsträning, man får ett gummiband och en legstrap med när man köper programet. Man blir rejält svettig.
    Det finns olika träningsprogram man kan göra man kan även köra en 4veckor challenge där man tränar 2 dagar ledig 1 dag.

Jag skulle vilja säga Ea sports active och Ea sports active more workouts ger mycket konditionsträning och man svettas en hel del. Mer än vad jag gör om jag kör Wii fit, har inte Wii fit plus så jag kan inte jämföra där.

• mammakalmar

Bengrejen och gummibandet följer inte med Ea sportsmore workout, utan bara med Ea sports active eller så får man köpa det separat, jag tror ialla fall att man kan köpa dem separat.

• mammakalmar

Vilken underbar pojkvän du har. Jag tycker mycket om Ea sports active spelen eftersom man verkligen svettas och man känner att man tagit i får träningsvärk som ibland sitter i flera dagar.

• mammakalmar

Nunchuken ska vara i den där legstrapen men inte hela tiden bara när man gör övningar för benen och springer, när man använder gummibandet eller boxar så ska man ha nunchuken i vänster hand.

• mammakalmar

Det blev dryga 40 minuter med Ea sports active more workouts, körde först challengen på 6 veckor och sedan cardio low inpackt. Så nu har jag fått en riktig genomkörare.

• mammakalmar

Ea sports active är det inte så att man får välja olika övningar utan man väljer färdig komponerade träningsprogram så det blir inte en massa dötid emellan övningar vilket gör att jag älskar det och toksvettas varenda gång.

• mammakalmar

Har också en omron walking style II och jag är supernöjd med den har haft den i nästan 2 år nu, det bästa är ju att man kan stoppa den i fickan och knäppa fast den med säkerhetsremmen, har tappat bort många andra billigare stegräknare innan jag köpte denna.

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?