• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

PillanPernilla -  Du är inte ensam, idag hade jag minsann gått upp 0.2 kg, jävla skit ;) Men men, nya tag. Känns lite surt när man är skit noga med kosten osv, som min man inte är, sen går han ner mycket mer än mig :S

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Dixabilly

Just det, det har du rätt i. Jag gjorde massor av muskelträning igår..

• Dixabilly
    pandyb skrev 2009-12-30 11:40:14 följande:
    Hur äter ni? Äter ni efter någon speciellt metod eller hur gör ni?
    Jag går inte via någon spec kost så, men har ändrat allt, dricker inte lika mycket läsk, och dricker light om jag ska.. Äter nyttigare frukost dvs special K istället för mackor.. Sen fokuserar jag för tillfället att inte äta onyttigt, så som godis och chips på vardagar vilket tyvärr blivit en vana som jag bryter..
    Maten, dvs lunch och middag är inte särskilt stor skillnad än, försöker dock inte äta fet mat, som snabbmat och sånt, utan husmanskost liksom. Och massa vatten.
    marsflicka skrev 2009-12-30 12:04:43 följande:
    Hej! Tänkte oxå kolla om jag kan få vara med. Ska sätta igång jag med med mitt wii som jag nu haft sen i somras. Men pga att jag fortfarande (dottern är 9 mån) lider av foglossning så har jag tränat sparsamt pga att jag fått ont.Men nu börjar den sakta men säkert försvinna så nu ska här tränas igen och ner dom sista gravidkilona tänkte jag med försöka bli av med. Fick även en crosstrainer i julklapp så ska variera mig lite med träningen. Jag har det vanliga wii fit...är det värt lägga ut några extra hundralappar på att köpa det nya plus? Funderar på om jag ska köpa det. Från med 1 jan är det även omläggning av kosten som gäller för nu över jul och nyår är det svårt göra en förändring. Så i morgon är det sista dagen som jag äter fritt..hehe.
    Aha, ah hoppas du kommer igång snart, jobbigt med sånna foglossningar :S
    Ja, jag har inte sett eller provat Wii Fit, men på det nya är det en hel kategori till med 21 "spel" till. Sen på yogan och muskler tror jag det är 3-4 stycken nya. {#lang_emotions_smile}
  • Dixabilly
    MayaS: Fan va trist :S Men snart så.. {#lang_emotions_laughing}

Jenny C: Ja, samma här, att sluta med allt onödigt är det största för mig nu! Det är ett enormt steg för mig faktiskt. Är så van att småäta och framförallt chips och godis. Men det går bra!! Hade aldrig gått såhär bra utan mitt Wii faktiskt.

Min vän och min syster är här nu och vi svettas rejält kan jag säga! Har inte hunnit träna min timme idag, eftersom jag haft en examination som skulle in till högskolan idag (läser på distans). Men vi kämpar på och svettas rejält nu! Såå roligt :D
  • Dixabilly

Mian80: Nej jag hade faktiskt tänkt och kolla upp det, såg det på onoff!! :)

• Dixabilly
    ozapoza: Ja, det är kul att man märker resultat. Tycker det är bra att dom fokuserar mycket på hållning och sådana viktiga delar av kropper, mer än att bara bränna fett liksom.

Ah jag börjar bli lite sugen på active!!
  • Dixabilly
    Vita stenen: Ja det är typ samma, grejen med plus är att det är en extra kategori med grejer. Ja jag ska fan prova Active!

Annaluskan: Hahaha ja jag håller med!! Kände som om jag har världens dåligaste kondis, för jag får då ett jävla bra flås, SPECIELLT på super hula hoop, haha, fy fan vad det måste vara bra för kroppen. :)

Idag hann jag bara med 43 minuter. Och tänkte på en grej. Jag har gått ner 2 kg på 6 dagar. Det är ju för fan as bra!! :) Jihoo.
    Langos till nyårsmiddag idag, ujuj, fetmat.com men jaja, det förbränner jag imorgon ;)

GOTT NYTT ÅR på er :D
  • Dixabilly

Hannaliten: Vad roligt!{#lang_emotions_laughing}

• Dixabilly

Annaluskan: Ah vi har också sjukt mycket snö, fy fasiken. Soppas att man itne ens kan skotta själv alltså :S Blä {#lang_emotions_innocent} Angående step up så tror jag inte man kommer till högre nivåer TYVÄRR, jag hoppades på det, man kan ju välja den som är längre och svårare, men det verkar inte som man kan låsa upp någon, tråkigt tycker jag {#lang_emotions_undecided} Ska kolla in din bdb :)

Kan slänga in länk igen till min "Wii will change me"-blogg {#lang_emotions_laughing}
    wiiwillchangeme.blogspot.com/

• Dixabilly

SaraSara: Välkommen hit :)

Ja, fit är nog mer "enkel" träning, och för mig som är relativt otränad och överviktigt så är fit bra, just för att, ja, det är en bra början. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?