• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Annaluskan skrev 2010-01-01 17:53:13 följande:
    Åh vad trist... jag skrev ju in min länk här till min bilddagbok idag. Jag har haft min bilddagbok i flera år och aldrig fått något anonymt otrevligt meddelande där. Fick ett idag. Hoppas inte det är nån i den här tråden. *ledsen* Det stod iofs. bara: Du ser förjävlig ut* Men tja... blir lite ledsen faktiskt. Har vägt 130 kg och väger nu 65. Är nöjd med det. Sen om jag ser skabbig ut så tycker jag inte folk behöver bry sig. Så. Sorry OT men jag ville bara få svara på det där om nån härifrån iddes vara så taskig... Har tränat en halvtimma till... heeeh. Funderar på köpa Active åxå... :)
    Fan vad tråkigt med sånna idioter.. Äh, det är oftast avundsjuka vettu ;)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Dixabilly

Anbe: Välkommen :D Åh så kul! Skönt att komma igång såhär in på nya året! :)

• Dixabilly
    Anbe: Självklart är det en början :)

Vivvi83: Ja lycka till med förlossning och så, så får du haka på oss efter :) {#lang_emotions_nalle}

tisse sch: Jag har inte en aning, hoppas nån annan svarar på det {#lang_emotions_laughing}

Jag har motvilligt tränat 41 minuter nu. Gjorde mitt egna pass, sen boxning, super hula hoop och rythm parade! Är så hemskt trött idag :S
    Känns för övrigt så tråkigt när folk är inne och skriver anonymt i min blogg och gnäller. Suck. Publicerar inte allt jag får, blir så less när folk inte vågar stå för vilka man är, och vågar inte stå för sina bittra åsikter.
  • Dixabilly
    Imperialiss: Självklart får du vara med oss!
    Så tråkigt att höra om din whiplash.
    Ja, jag är otränad sen innan, och har alltid hatat så som playstation och xbox, för jag har aldrig tyckt om det här med att sitta i en soffa och spela liksom.
    Sen provade vi ett Wii hemma hos mina kompisar, och vi spelade golf, och man spelade liksom golf på riktigt, inte sitta ner i soffan med en kontroll!
    Spelen man får med konsollen (som kostar ca 2000 kr) är wii sport som innehåller golf, boxning, bowling, baseball och tennis.
    Jag köpte till Wii fit plus. Då får man med en bräda som känner av kroppen exakt, balans och så. Man får också med själva spelet med 69 olika saker. Det är massa olika.
    Nu vet jag inte vad du klarar av, med tanke på whiplash, men kan garantera att det är nytta.
    Jag har gått ner 2 cm i midjan på en vecka nu! Och jag ägnar mig bara åt wii, 1 timme om dagen! {#lang_emotions_laughing}

Hoppas du hakar på oss :D
  • Dixabilly
    Imperialiss: Ja, men då tror jag det kan passa. Jag har aldrig upplevt att jag trillat eller halkat av brädan, den är låg och man är stabil. Tror att du kommer tycka om yoga övningarna, mycket skonsamma fina övningar för ryggen! :)

Trocca: Hahaha jag fick 55 år första gången (är 25) men nu ligger det oftast runt 20, 26 eller 34 typ.

Anbe: Tack :) och GRATTIS {#lang_emotions_flower}

Jenny C: Tack :)

Angelguard: Det låter ju som en utmärkt träning {#lang_emotions_laughing}

MayaS: Ska nog också glida in på cdon och kika lite {#lang_emotions_innocent}

Hade gått ner 0.4 idag, så sammalagt 1,5 kg på 7 dagar nu!! Effektiv träning enligt mig själv, och väldigt bra för att inte vara, ni vet 1 timmes råsvettning ><
  • Dixabilly
    linelullan - Vad roligt att du läser, och framförallt att jag inspirerar! Känner mig glad över det! Ja samma här. Jag sa det till min man, att alla vänner osv bantar med atkins, eller GI eller, ja ni vet, sluta med socker, bla bla bla.. Jag ska fasiken bli den första i min vänskapskrets som bantar ner mig med ett tv spel! {#lang_emotions_laughing} Och det funkar ju uppenbarligen! För mig fungerar det här bättre än vikt väktarna!
    Det var som här om dagen, skulle träna min timme på mitt Wii och skrev som status på msn; tränar. Då fick jag av min vän: "Vad häftigt det låter när du skriver att du tränar när du spelar Wii".
    Men.. huh? Är det inte träning jag håller på med? Och ändå vet hon att jag tränar och går ner i vikt med wii.
    Suck suck, men vänta bara, så ska dom får se ;)

Jag tycker absolut att du ska göra en enskild blogg, man bli peppad, jag blir det mest över att det är mååånga som vill se mig misslyckas, det är därför jag har fler läsare nu är min andra blogg >< Men icke icke, jag ska lyckas!
    Ge mig gärna blogg adressen sen {#lang_emotions_wink}
  • Dixabilly
    linelullan skrev 2010-01-03 15:26:51 följande:
    Ja, jag har själv provat allt möjligt, GI, viktväktarna, viktklubb.se. Den sistnämnda fungerade hur bra som helst. Gick snabbt ner 5 kg, men sedan gick det åt skogen. det som är jobbigt att man måste planera i förväg vad man ska äta och skriva in i minsta detalj vad man har ätit och det är inte riktigt min grej. Det fungerar ett tag, men sedan trötnar jag och börjar fuska. Wii är ju ett väldigt bra koncept! Jag tycker mycket om tv-spel och ett tv-spel där man inte sitter still och spelar är ju hur bra som helst. Och det känns som att man inte heller kommer att tröttna på Wii för det finns ju så otroligt många olika övningar och många olika typer av övningar. (jag har en tendens att tröttna om det blir för enformigt). Min blogg är: carro-ettsundareliv.blogspot.com
     Precis så här känner jag!! Jag gick också med i viktklubb.se och det fungerade as bra- sålänge man ORKADE fylla i allt i detalj.
    Håller med dig precis, och andra vikt grejer brukar säga just att man INTE ska kolla vikten varje dag- men det tycker jag är perfekt!! För ser jag att jag gått upp några hekto så tar jag tag i det. Försöker inte heller att skylla på vätska, eller mens eller sånt, utan se sanningen och kämpa mer, det peppar mig iallafall.

Ska följa din blogg!! :)
  • Dixabilly
    MayaS skrev 2010-01-03 16:24:06 följande:
    Blev inspirerad av er så även jag har startat en blogg... är dock inte alls duktig på detta med att fixa till bloggar så det får bli som det blir... Ska bil spännande att följa er resa. Min blogg: beach20xx.wordpress.com/
    Ska kolla in den, spännande!
    linelullan skrev 2010-01-03 16:29:51 följande:
    Vad kul. Då ska jag läsa din blogg. Jag kan säga att jag kommer att byta blogg. Jag har min vanliga blogg med blogspot och vissa inställningar man gör så ändrar man för båda bloggarna och det vill inte jag. Vill skilja lite på dem. Så jag återkommer med min adress.
    Okej, ja blogspot brukar vara sådär!
  • Dixabilly
    linelullan skrev 2010-01-03 16:47:17 följande:
    Såå.. här kommer min blogg: carrossundareliv.blogg.se Blogg.se verkar vara väldigt segt men nu orkar jag inte byta igen. (Det är ju så svårt att komma på namn på bloggen )
    Kanon! :)
  • Dixabilly
    Anbe: Jihooo :D Vad roligt!! {#lang_emotions_smile}

Själv ska jag och min man unna oss, och feta oss med en påse ostbågar ikväll, och äta tacos. {#lang_emotions_laughing} Man kan fan inte tvätsluta med allt, då går det inte. Gott ska det bli, mööms!
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?