• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Humlemamma

Körde en timma i förmiddags, ska nu köra en timma till =)

Första dagen med modifast har gått bra, men fryser som en griiiis..

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • vickan1982
    Humlemamma skrev 2011-01-13 21:26:01 följande:
    Körde en timma i förmiddags, ska nu köra en timma till =)

Första dagen med modifast har gått bra, men fryser som en griiiis..
    Jag skulle lätt kunna ställa mig och dansa nu Men har två sovande barn så de funkar inte...

Är det pulver? ska du äta bara det?
  • Decnet

Inhandlade ett Wii i julas till grabben och testat runt en massa med sport-spelen och fiiiiifan säger jag för dom första dagarna. Man ådrog sig muskelkrämpor och träningsvärk i muskler man inte trodde man hade. Att det är ett bra sätt att både komma i form och bryta sönder åldersbråck och träna kroppen betvivlar jag inte en sekund på, men vågar för min egen hälsas och sängliggandes skull ännu inte inhandla någon dansmatta.

• Humlemamma
    vickan1982 skrev 2011-01-13 21:38:33 följande:
    Jag skulle lätt kunna ställa mig och dansa nu Men har två sovande barn så de funkar inte...

Är det pulver? ska du äta bara det?
    Jag har tre sovande men de går fint ändå =)
    Jag kör juh i vardagsrummet o de två äldsta sover i sina rum o lilplutten i mitt sovrum.

Jepp modifast, bara pulver, jo kommer köra ren kur i 2-3 veckor, 4 påsar/dag, sen ska jag introducera frukost o då äta 3 påsar/dag, sen introducera lite lunch o då bara två påsar osv osv osv. =)
    Kommer nog gå jättebra, hoppas jag.
    **Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Humlemamma
    Decnet skrev 2011-01-13 21:46:42 följande:
    Inhandlade ett Wii i julas till grabben och testat runt en massa med sport-spelen och fiiiiifan säger jag för dom första dagarna. Man ådrog sig muskelkrämpor och träningsvärk i muskler man inte trodde man hade. Att det är ett bra sätt att både komma i form och bryta sönder åldersbråck och träna kroppen betvivlar jag inte en sekund på, men vågar för min egen hälsas och sängliggandes skull ännu inte inhandla någon dansmatta.
    haha, ja artt de kändes i kroppen efteråt, de kan man inte sticka under stolen me =)
    Ne, men ska inköpa lite dansspel, verkar skoj.
  • MrsMurphy
    Decnet skrev 2011-01-13 21:46:42 följande:
    Vi köpte också wii i mellandagarna. Jag och karln har roat oss med bowling men herrejisses, jag hade värre krämpor än efter riktig bowling. Hur är det ens möjligt... Förvånad
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • Humlemamma
    MrsMurphy skrev 2011-01-13 23:40:49 följande:
    Vi köpte också wii i mellandagarna. Jag och karln har roat oss med bowling men herrejisses, jag hade värre krämpor än efter riktig bowling. Hur är det ens möjligt... Förvånad
    haha =)
    Ja men de e juh inte konstigt egentligen, när man bowlar på riktigt så går de juh av bara farten, på wii måste du juh "låtsas" o då tar man juh i mer.. =)
  • Humlemamma
    vickan1982 skrev 2011-01-14 09:31:35 följande:
    Nu blir det Mj dancing

Har längtat flera dagar
    Vägde mig igår också, -0,8kg sen i måndags. Men då äter jag mycket bättre också.

Min viktblogg
    sacrificeforvikten.blogg.se/
    mj dancing?
  • vickan1982
    Humlemamma skrev 2011-01-14 22:28:15 följande:
    mj dancing?
    Michael Jacksson
  • vickan1982
    Humlemamma skrev 2011-01-13 23:35:01 följande:
    Jag har tre sovande men de går fint ändå =)
    Jag kör juh i vardagsrummet o de två äldsta sover i sina rum o lilplutten i mitt sovrum.

Jepp modifast, bara pulver, jo kommer köra ren kur i 2-3 veckor, 4 påsar/dag, sen ska jag introducera frukost o då äta 3 påsar/dag, sen introducera lite lunch o då bara två påsar osv osv osv. =)
    Kommer nog gå jättebra, hoppas jag.
    Dukitgt

Jag vill också köra bara pulver men är rädd att gå upp allt sen när man börjar äta riktig mat igen...
    jag är ändå nöjd med min metod nu :) Det kanske tar lite längre tid men men
    Går ju iaf ner ca 1 kg i veckan så man får vara nöjd.
  • strojes

Det låter ju superbra att förena nytta med nöje! Har inget vii än men ska köpa och sätta igång ordentligt med träningen. Svårt att få tid att gå till gym med tre småbarn och jobb med oregelbundna tider.

• VVPeter

Har gått ner en massa kilo med viktväktarna och har sedan drygt 1,5 månad kört Wii fit plus.

En fundering:

Är det någon som har en bra idé på hur man kan använda wii för att bygga lite muskler. Inte så att jag tänkte bli bodybuilder men om man nu lyckas bli lite smalare och vackrare så vore det ju trevligt med lite överkroppsmuskler också till beachsäsongen... "bara" att skaffa ett par hantlar? Till vilka övningar ska man använda dessa i sådana fall? Eller ska man skaffa active sports 2.0 - är det bättre för att bygga muskler? Känner att konditionen och vikten är under mycket bättre kontroll nu än tidigare - men är inte i läget att jag vill knata iväg till gymmet... vill träna hemma där ingen ser mig, och gärna med wii eftersom jag än så länge tycker att det är kul.

Några goda råd någon?

• Humlemamma
    vickan1982 skrev 2011-01-15 07:41:34 följande:
    Dukitgt

Jag vill också köra bara pulver men är rädd att gå upp allt sen när man börjar äta riktig mat igen...
    jag är ändå nöjd med min metod nu :) Det kanske tar lite längre tid men men
    Går ju iaf ner ca 1 kg i veckan så man får vara nöjd.
    Ja man får juh läsa på massa o så förbereda sig på att inte kunna äta såsom man åt innan direkt, utan nyttigt o röra på sig massor o så =)
    Men 1 kg i veckan nu e juh faktiskt bra!
    strojes skrev 2011-01-15 15:59:23 följande:
    Det låter ju superbra att förena nytta med nöje! Har inget vii än men ska köpa och sätta igång ordentligt med träningen. Svårt att få tid att gå till gym med tre småbarn och jobb med oregelbundna tider.
    Ja inte tusan hinner man med att åka till gymmet just nu..
    tre barn, hund och ett hem tar tid för mig =)
    VVPeter skrev 2011-01-16 14:37:52 följande:
    Har gått ner en massa kilo med viktväktarna och har sedan drygt 1,5 månad kört Wii fit plus.

En fundering:

Är det någon som har en bra idé på hur man kan använda wii för att bygga lite muskler. Inte så att jag tänkte bli bodybuilder men om man nu lyckas bli lite smalare och vackrare så vore det ju trevligt med lite överkroppsmuskler också till beachsäsongen... "bara" att skaffa ett par hantlar? Till vilka övningar ska man använda dessa i sådana fall? Eller ska man skaffa active sports 2.0 - är det bättre för att bygga muskler? Känner att konditionen och vikten är under mycket bättre kontroll nu än tidigare - men är inte i läget att jag vill knata iväg till gymmet... vill träna hemma där ingen ser mig, och gärna med wii eftersom jag än så länge tycker att det är kul.

Några goda råd någon?
    Men kan du inte köra me hantlar vid free step up då?
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?