Tappa vikt med Nintendo Wii?
Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)
Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?
Vore kul om vi är fler! :)
Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)
Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?
Vore kul om vi är fler! :)
Körde en timma i förmiddags, ska nu köra en timma till =)
Första dagen med modifast har gått bra, men fryser som en griiiis..
Inhandlade ett Wii i julas till grabben och testat runt en massa med sport-spelen och fiiiiifan säger jag för dom första dagarna. Man ådrog sig muskelkrämpor och träningsvärk i muskler man inte trodde man hade. Att det är ett bra sätt att både komma i form och bryta sönder åldersbråck och träna kroppen betvivlar jag inte en sekund på, men vågar för min egen hälsas och sängliggandes skull ännu inte inhandla någon dansmatta.
Nu blir det Mj dancing
Har längtat flera dagar
Vägde mig igår också, -0,8kg sen i måndags. Men då äter jag mycket bättre också.
Min viktblogg
http://sacrificeforvikten.blogg.se/?tmp=14091055
Det låter ju superbra att förena nytta med nöje! Har inget vii än men ska köpa och sätta igång ordentligt med träningen. Svårt att få tid att gå till gym med tre småbarn och jobb med oregelbundna tider.
Har gått ner en massa kilo med viktväktarna och har sedan drygt 1,5 månad kört Wii fit plus.
En fundering:
Är det någon som har en bra idé på hur man kan använda wii för att bygga lite muskler. Inte så att jag tänkte bli bodybuilder men om man nu lyckas bli lite smalare och vackrare så vore det ju trevligt med lite överkroppsmuskler också till beachsäsongen... "bara" att skaffa ett par hantlar? Till vilka övningar ska man använda dessa i sådana fall? Eller ska man skaffa active sports 2.0 - är det bättre för att bygga muskler? Känner att konditionen och vikten är under mycket bättre kontroll nu än tidigare - men är inte i läget att jag vill knata iväg till gymmet... vill träna hemma där ingen ser mig, och gärna med wii eftersom jag än så länge tycker att det är kul.
Några goda råd någon?