• Anonym (aaaaaaaaj)

Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!

Har en sån fruktansvärd fruktansvärd tandvärk känns som jag skulle kunna skjuta mig bara för att slippa ha det såhär. vet inte vart jag ska göra av mig det är så olidligt. har smällt i mig oräkneliga bamyl, 3 ipren, 2mg alvedon, 2st dexofen, 2st kåvepenin. har även lite annan skit bland annat prednisolon tror ni det kan hjälpa eller kan det ta bort effekten av kåvepeninen? har även diklofenak vad tror ni? kanske kan gräva fram en citodon men jag vill som sagt inte dra i mig alltför mkt skit.

• Svar på tråden Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!
  • Ejin

men det finns ju akut tandläkare... ring en sådan...

• mammaNena

åk till tandläkaren istället! hade oxå en otrolig tandvärk och när jag åkte in akut till tandis så började hon borra och sen sprutade det blod! hade blivit något stopp i någon ådra så tanden fylldes med blod, där av smärtan! hade inte hjälpt med annat än en klubba i huvet! det va SÅ skönt när det släppte! (när tandis gjorde något åt det!)

• Anonym

Beror ju på vart man bor om det finns akuttandläkare. Vissa kanske får åka flera mil och alla kan ju inte det.

• Anonym (aaaaaaaaj)

men det är helt omöjligt att få en akut tid här. förstår inte hur det skulle gå till speciellt inte på juldagen. ärligt jag vet inte vart jag ska göra av mig. skulle stor gråta om jag kunde men kan knappt röra käken och halvligger bara och gnyr.

• Analoga

Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 18:53:10 följande:

Har en sån fruktansvärd fruktansvärd tandvärk känns som jag skulle kunna skjuta mig bara för att slippa ha det såhär. vet inte vart jag ska göra av mig det är så olidligt. har smällt i mig oräkneliga bamyl, 3 ipren, 2mg alvedon, 2st dexofen, 2st kåvepenin. har även lite annan skit bland annat prednisolon tror ni det kan hjälpa eller kan det ta bort effekten av kåvepeninen? har även diklofenak vad tror ni? kanske kan gräva fram en citodon men jag vill som sagt inte dra i mig alltför mkt skit.
    Men herregud så mycket olika tabletter kan du ju inte blanda!?

om du har så ont så måste du ju ringa 112 och höra efter var jourhavande tandläkare finns. Även om det är en bit att åka så är det ju lätt värt det när man har så ont!
  • Anonym (aaaaaaaaj)
    Analoga skrev 2009-12-25 18:59:54 följande:
    Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 18:53:10 följande:
    Men herregud så mycket olika tabletter kan du ju inte blanda!? om du har så ont så måste du ju ringa 112 och höra efter var jourhavande tandläkare finns. Även om det är en bit att åka så är det ju lätt värt det när man har så ont!
    nej jag vet att det inte är särskilt smart men fan jag kan knappt tänka. ahhh känner mig så jävla löjlig och förstör kvällen för alla andra med att vara sån här. Men hur fan ska man göa för att få en akuttid jag menar tålamod är inte min starka sida i det här läget. och det är till föga tröst att exempelvis vänta tills måndag. nu ska jag ta ytterligare en dexofen och be till gud att den iaf hjälper.
  • Miss Maya

Och två kåvepenin gör nog varken från eller till liksom... Det ska man ju äta som en kur... Du kanske ska ringa och höra om det går att få en akuttid någonstans iaf?

• Kämparglöd

Ring 112 genast och blanda inte en massa tabeltter !

• Anonym (aaaaaaaaj)

Miss Maya skrev 2009-12-25 19:08:22 följande:

Och två kåvepenin gör nog varken från eller till liksom... Det ska man ju äta som en kur... Du kanske ska ringa och höra om det går att få en akuttid någonstans iaf?
    jo jag vet det med kåvepeninen boost startar med två och ska sen följa en kur har jag tänkt. håller på och försöker fina jour men det verkar kört
Svar på tråden Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!