• Anonym (aaaaaaaaj)

Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!

Har en sån fruktansvärd fruktansvärd tandvärk känns som jag skulle kunna skjuta mig bara för att slippa ha det såhär. vet inte vart jag ska göra av mig det är så olidligt. har smällt i mig oräkneliga bamyl, 3 ipren, 2mg alvedon, 2st dexofen, 2st kåvepenin. har även lite annan skit bland annat prednisolon tror ni det kan hjälpa eller kan det ta bort effekten av kåvepeninen? har även diklofenak vad tror ni? kanske kan gräva fram en citodon men jag vill som sagt inte dra i mig alltför mkt skit.

• Svar på tråden Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!
  • Miss Maya

Har du en inflammation i roten behöver inte ens kåvepeninet bita på det. Alltså kanske du stoppar i dig penicillin helt i onödan = inte bra.

Ring 112 som sagt och försök få tag i någon.

Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 19:13:21 följande:

Miss Maya skrev 2009-12-25 19:08:22 följande: jo jag vet det med kåvepeninen boost startar med två och ska sen följa en kur har jag tänkt. håller på och försöker fina jour men det verkar kört
  • Anonym (CC)

Sjukhusen brukar ju ha akut tandläkare men inte dygnet runt i våran närhet. Åk till vanliga akuten annars så kan du ju i alla fall få ordentliga värktabletter och kanske även pencillin. Jag fick citodon som jag skulle ta 2 tabletter 4 ggr varje dag och pencillin och då klarade jag mig bra över helgen tills min tandläkare öppnade.
    Förstår att du har det skitjobbigt...finns inget som är värre än tadvärk.
    Lycka till.

• BettanB

Säger som flera andra redan gjort: RING 112! Där vet de hur, när, var det finns akuttandläkare.

Piratpartist, javisst!
  • jagärjag

Ta inte ipren eller annat blodförtunnande, fick jag veta av en tandläkare när jag hade ont av h-e. Det pulserar bara värre då. Däremot fick jag då citodon av densamme. Tror det "räddade livet" på mig! Lycka till....!

• Kämparglöd

Anonym (CC) skrev 2009-12-25 19:16:24 följande:

Sjukhusen brukar ju ha akut tandläkare men inte dygnet runt i våran närhet. Åk till vanliga akuten annars så kan du ju i alla fall få ordentliga värktabletter och kanske även pencillin. Jag fick citodon som jag skulle ta 2 tabletter 4 ggr varje dag och pencillin och då klarade jag mig bra över helgen tills min tandläkare öppnade. Förstår att du har det skitjobbigt...finns inget som är värre än tadvärk.Lycka till.
    jUST PRECIS, Läs detta inlägg ts
  • Anonym (aaaaaaaaj)

Anonym (CC) skrev 2009-12-25 19:16:24 följande:

Sjukhusen brukar ju ha akut tandläkare men inte dygnet runt i våran närhet. Åk till vanliga akuten annars så kan du ju i alla fall få ordentliga värktabletter och kanske även pencillin. Jag fick citodon som jag skulle ta 2 tabletter 4 ggr varje dag och pencillin och då klarade jag mig bra över helgen tills min tandläkare öppnade. Förstår att du har det skitjobbigt...finns inget som är värre än tadvärk.Lycka till.
    citodon är skit. lite finare alvedon typ i mina ögon. jag behöver en slägga jo kanske borde ta och åka in till sjukhuset. Ska pröva en citodon ändå får vi se.
    tusen tack kram
  • Anonym (aaaaaaaaj)

ok ska köra citodon. men man kan väll för fan inte ringa 112 för tandvärk? hur löjligt lter inte det

• Analoga

Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 19:13:21 följande:

Miss Maya skrev 2009-12-25 19:08:22 följande:
    jo jag vet det med kåvepeninen boost startar med två och ska sen följa en kur har jag tänkt. håller på och försöker fina jour men det verkar kört
    För det första - vad får dig att tro att Kåvepenin ska lindra din smärta??

För det andra - man ska inte äta antibiotika utan läkares rekommendation - du har väl hört talas om bakterier som utvecklar resistens vid onödigt användande?

För det tredje - hur kommer det sig att du har Kåvepenin hemma i medicinskåpet?
  • Anonym (CC)

Varsågod o lycka till...lider verkligen med dig.

• Analoga

Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 19:28:25 följande:

ok ska köra citodon. men man kan väll för fan inte ringa 112 för tandvärk? hur löjligt lter inte det
    Jodå det kan du göra! De är nämligen de som vet var jourhavadne tandläkare finns!
Svar på tråden Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!