• Anonym (aaaaaaaaj)

Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!

Har en sån fruktansvärd fruktansvärd tandvärk känns som jag skulle kunna skjuta mig bara för att slippa ha det såhär. vet inte vart jag ska göra av mig det är så olidligt. har smällt i mig oräkneliga bamyl, 3 ipren, 2mg alvedon, 2st dexofen, 2st kåvepenin. har även lite annan skit bland annat prednisolon tror ni det kan hjälpa eller kan det ta bort effekten av kåvepeninen? har även diklofenak vad tror ni? kanske kan gräva fram en citodon men jag vill som sagt inte dra i mig alltför mkt skit.

• Svar på tråden Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!
  • singer

Stackars stackars dig!!!! Fy fan, det är det värsta. Jag vet hur det känns. Jag fick kåvepenin som hjälpte efter 3 dagar. Jag bröt seriöst ihop i gråt under dessa 3 jävlapiss dagar. Men, det går över. Ta smärtstillande så mycket du får. Lycka till

• Anonym (aaaaaaaaj)

pratat med sjukhuset nu och de vill att jag ska komma in. fick prata med en jätte gullig tjej. har så ont nu att jag inte vet vad jag ska göra.

• Anonym (CC)

Bra att du ringde. Inget att vänta på. Åk nu direkt och lycka till :)

• Kämparglöd

Se där, skulle ha ringt från början så hade du sluppit lida så länge men jag hoppas du verkligen åker in nu när dom sa de till dig, all lycka .

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-25 19:57:49 följande:
    När jag hade mitt livs värsta tandvärk hjälpte inte citodon ett dugg. Det enda som hjälpte var att ha vatten på tanden (fråga mig inte hur) men av en slump hade jag en tandläkartid morgonen därpå så jag tillbringade hela natten med att dricka (kunde inte somna pga av att det gjorde sååå ont) och gå på toa.
    vad lustigt! Jag har samma erfarenhet av tandvärk, det enda som hjälpte var när jag sköljde med vatten, så det hade jag nästan konstant.
  • Analoga

Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 19:36:40 följande:

1. kåvepeninet ska ta bort inflammationen har jag tänkt mig. 2. jag vet3. jag har ett stoooort medicinskåp med mängder av olika penicillin hurså?
    Hurså? Tja, så vitt jag vet så är det läkare som skriver ut penicillin - när man har behov av det. Inte så vanligt att folk "har mängder med penicillin" hemma i sitt medicinskåp - och knaprar i sig dem lite hur som helst!

Är du läkare och skriver ut åt dig själv eller köper du dem på nätet?

Hur som helst så är det på den vägen som fler och fler bakteriestammar utvecklar resistens och kan bli livshotande för människan - livsfarligt att laborera med sånt på egen hand och äta i onödan!

....och din tandvärk kan inte botas med penicillin, det begriper du väl själv? Det måste till antingen en utdragning av tanden eller en rotbehandling!
  • Anonym (CC)

Vet inte hur det har gått för ts men tandvärk kan visst botas till viss del med pencillin om du har en inflammation.

• Analoga

Anonym (CC) skrev 2009-12-26 13:15:50 följande:

Vet inte hur det har gått för ts men tandvärk kan visst botas till viss del med pencillin om du har en inflammation.
    Men penicillin är fortfarande inte något man laborerar med på egen hand! Inte konstigt att det börjat komma så många resistenta bakteriestammar!
  • Menhir

Hoppas det gått bra för dig TS! Tyvärr finns det långt ifrån alltid mirakelbehandlingar att utföra som göra att värken försvinner momentant.

Antibiotika, som tex Kåvepenin, tar inte bort värk men däremot en av orsakerna till värken dvs infektionen. Kåvepenin tar ca 3 dagar innan det ger effekt, tar man inte bort själva orsaken till infektionen kommer den dock tillbaka när man avslutar kuren.

Den som haft riktig tandvärk säger att det är något av den jävligaste värk man kan ha.

Hoppas du har en bättre dag i dag, TS!

Menhir, leg tandläkare

• Anonym (aaaaaaaaj)
    Analoga skrev 2009-12-26 11:01:48 följande:
    Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-25 19:36:40 följande: Hurså? Tja, så vitt jag vet så är det läkare som skriver ut penicillin - när man har behov av det. Inte så vanligt att folk "har mängder med penicillin" hemma i sitt medicinskåp - och knaprar i sig dem lite hur som helst! Är du läkare och skriver ut åt dig själv eller köper du dem på nätet? Hur som helst så är det på den vägen som fler och fler bakteriestammar utvecklar resistens och kan bli livshotande för människan - livsfarligt att laborera med sånt på egen hand och äta i onödan!....och din tandvärk kan inte botas med penicillin, det begriper du väl själv? Det måste till antingen en utdragning av tanden eller en rotbehandling!
    {#lang_emotions_throwup} tjöööööt
    men nu så råkar jag ha det hemma big fucking problem eller?
    och vill du veta något annat riktigt lustigt? att exakt samma penicillin började de ge mig på sjukhuset också ohh jag verkar inte vara helt tappad bakom en vagn iaf.
    och inget av dina förslag för min mun genomfördes :-/
    Har en käkledsinflamation och en infekterad tand också så nu har jag tagit tag i tandläkar rädslan och ska fixa detta. men vart inlagd i ett par dagar.  
  • Miss Maya
    Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-31 13:10:35 följande:
     tjöööööt men nu så råkar jag ha det hemma big fucking problem eller? och vill du veta något annat riktigt lustigt? att exakt samma penicillin började de ge mig på sjukhuset också ohh jag verkar inte vara helt tappad bakom en vagn iaf. och inget av dina förslag för min mun genomfördes :-/ Har en käkledsinflamation och en infekterad tand också så nu har jag tagit tag i tandläkar rädslan och ska fixa detta. men vart inlagd i ett par dagar.  
    Är käkledsinflammationen något som kommit av infektionen i tanden?
  • Anonym (aaaaaaaaj)
    Miss Maya skrev 2009-12-31 13:40:19 följande:
    Är käkledsinflammationen något som kommit av infektionen i tanden?
    nej det trodde de inte. tydligen bara något man kan få som innflammation vart som helst i kroppen. troligen pga att jag vart väldigt stressad sista tiden och därför gått och bitit ihop för hårt
  • Anonym (aaaaaaaaj)

min teori är dock att jag är så glapp i käften då jag tjötar så mkt

• Anonym (Ilias)

När jag hade svullet tandkött, kunde inte äta knappt gapa eller svälja alls så fick jag Burana utskrivet från läkaren.. Den var GRYM, tog en tablett samma kväll, svullnaden gick ner (tandvärken likaså) och allt blev som vanligt efter några timmar.. Hua.. Nu vet jag inte vilken tandvärk du har men fråga läkaren efter Burana

• Miss Maya
    Anonym (Ilias) skrev 2009-12-31 15:39:04 följande:
    När jag hade svullet tandkött, kunde inte äta knappt gapa eller svälja alls så fick jag Burana utskrivet från läkaren.. Den var GRYM, tog en tablett samma kväll, svullnaden gick ner (tandvärken likaså) och allt blev som vanligt efter några timmar.. Hua.. Nu vet jag inte vilken tandvärk du har men fråga läkaren efter Burana
    Bruana är samma sak som Ipren.
  • Miss Maya
    Anonym (Ilias) skrev 2009-12-31 15:39:04 följande:
    Så kontentan är att det lika väl går att mosa i sig tillräckligt många Ipren.

Bruana är det som säljs i t.ex. Finland. Finns inget Ipren där. Bara ett annat namn. Jag visste inte ens att Burana fanns i Sverige.
  • Anonym (aaaaaaaaj)

HAHAHAHAHA jo visst att det hade funkat med ipren. jag försökte om du Illias läste lite tidigare i tråden hade du sett vad jag tagit och det var lite vatare än ipren
    nej morfin, stesolid och dikklofenak var grejen som behövdes. Nu kör jag kåvepenin, alvedon, dikklofenak och har stesolid och morfin hemma ifall det blir över djävligt.
    och jag pratade djupgående med sjukhuspersonalen om min tandläkar skräck så de har hjälpt mig att få en tid snabbt med lugnande så mitt nyårs löfte kommer vara att få ordning på munnen

• Libbe7
    Anonym (aaaaaaaaj) skrev 2009-12-31 15:59:41 följande:
    HAHAHAHAHA jo visst att det hade funkat med ipren. jag försökte om du Illias läste lite tidigare i tråden hade du sett vad jag tagit och det var lite vatare än ipren nej morfin, stesolid och dikklofenak var grejen som behövdes. Nu kör jag kåvepenin, alvedon, dikklofenak och har stesolid och morfin hemma ifall det blir över djävligt. och jag pratade djupgående med sjukhuspersonalen om min tandläkar skräck så de har hjälpt mig att få en tid snabbt med lugnande så mitt nyårs löfte kommer vara att få ordning på munnen
    Jag har samma skräck som du och genomlidit detta med dig. Har själv inflamation i tandköttet för tillfället men ingen smärta som väl är.
    Tycker du är enormt modig  =)  och jag är väldigt avis på dig som kom iväg och enormt avis på dig som har Kåvepinin.......

Hoppas du snart blir bra.
  • Anonym (ajajaja)

Och här sitter en till--håller allvarligt på att dö av smärta.
    Ska till jourtandläkare nu vid 9.30 så håll tummarna. Har ätit kovepenin  i tre dgr för läkare misstänkte bihåleinf.
    Men tror det är en tand...
    Skakar i hela kroppen nu... ;(((

• Anonym (sthlm)

TS, har haft samma helvete som du. Jag fick min värk natten innan en hemresa från Venezuela till Sthlm.  15 timmar av sjuka mängder piller som jag stoppade i mig (helt ohälsosamt men va fan, det var sån jävla panik).

Kom efter ett dygn till sjukhus, fick ligga kvar med antibiotika dropp (två olika) morfin, ketogan etc.

Kan lova att jag är en tjej med väldig hyfs annars MEN när jag kom in till akuten med min värk så hotade jag sjuksköterskan att om jag skulle ta nån jävla nummerlapp och sitta i kö då jävlar (och ja, jag bad om ursäkt efterråt)

Så jag vet hur det känns!  Jag har fött barn (där en förlossning slutade med intensivvård), jag är reumatiker (har många steloperarade leder) och jag kan lova att detta var den
    värst värken någonsin.

Svar på tråden Tandvärk ifrån helvetet! låt mig dö!